PDA

View Full Version : Wem Copycat



strat58
8 februari 2007, 22:35
Hoi hip hip hooray ik heb een Wem Copicat gescoord op MP alleen er moet nog wel het enige aan gebeuren, hij werkt :) maar hij moet eens grondig worden nagekeken. Als ik hem zo probeer merk ik pas hoe lekker een bandecho klinkt, en krijg heimwee naar mijn oude helaas weg Echoplex. Weet iemand een reparateur of een winkel die hem in oude staat kan terug toveren ? of misschien een forumlid ?
Volgens mij is het zeker wat geld waard om hem in zijn oude gloriei te herstellen. De koppen moeten worden gedemagnetiseerd en schoongemaakt er moet nieuw tape in en het aandrijfgedeelte moet worden nagekeken.
Voorde rest is hij in goede conditie wat wil je hij is zeker 30 jaar oud.
Peace Strat58

Robbert
9 februari 2007, 15:00
Tja, ik kan ook nog wel een adres gebruiken voor mijn Echolette :)

Vooralsnog heb ik dit adres kunnen vinden (nog geen contact gehad) http://www.bobbysreparaturen.de

strat58
9 februari 2007, 17:35
Tja, ik kan ook nog wel een adres gebruiken voor mijn Echolette :)

Vooralsnog heb ik dit adres kunnen vinden (nog geen contact gehad) http://www.bobbysreparaturen.de

Hoi bedankt ga ook eens informeren bij de local hifi shop die ook onderdelen verkoopt, zoals trafo's enz. Niemand van de forumleden is een bandecho expert ? Ga toch vanavond eens kijken hoe hij klinkt op de Marshall :)
Peace Strat58

zoon van Piet
10 februari 2007, 12:21
Bandecho's zijn hemels, en de copycat behoort tot de lekkerste die er zijn voor gitaristen. helaas zijn alle bandecho's ontzettend onderhoudsgevoelig. Ze gaan al naar de klote als ze gewoon ongebruikt blijven. het is ook nog eens heel moeilijk om techneuten te vinden die nog met deze apparaten kunnen en willen werken - om over onderdelen en tapes nog maar te zwijgen.
Ik heb uiteindelijk al mn tape echo's maar verkocht, van pure ellende...
op een buizenbandecho na.

Dirk_Hendrik
10 februari 2007, 13:38
Bekend verhaal. De laatste copycat die ik onder handen heb genomen was daarna een eind verbeterd maar nog steeds een brak ding waarmee ik zeker geen podium op zou willen. En... het vrat tijd.

strat58
10 februari 2007, 13:43
Bekend verhaal. De laatste copycat die ik onder handen heb genomen was daarna een eind verbeterd maar nog steeds een brak ding waarmee ik zeker geen podium op zou willen. En... het vrat tijd.

Hoi zijn die laagohmig of zo want het signaal zonder en met Copycat is nogal een groot verschil. Toen ik hem er tussen zette was gelijk mijn volume met de helft gedaald, zonder Copycat normaal volume. Dat is vreemd ? Of zouden ze hem hebben aangepast voor een Mixer (de vorige gebruikte hem voor zang voor zijn amusement band.
Peace Strat58