PDA

View Full Version : Nieuwe versterker: hulp gevraagd



mazzel
8 februari 2007, 20:50
Dag iedereen,

ik ben op zoek naar een nieuwe versterker. Ik speel al wel een aantal jaren maar eerlijk gezegd ben ik nog helemaal thuis in de versterkers. Wat ik zoek is eigenlijk vrij makkelijk uit te leggen:

een versterker die zich uitstekend leent voor het spelen van indie/rocknummers van bijvoorbeeld kings of leon, dirty pretty things, dus nummertjes waarbij je wat vollere akkoorden aanslaat. Maar het moet nog wel fatsoenlijk klinken,en tegelijkertijd moet het wel blijven rocken.

maar ook chilli peppers, SRV, Hendrix, dus het fender-geluid (en ik heb er 1 dus dat scheelt) dus wat blues-rock moet ie ook goed aankunnen

en misschien wat 'zwaarder' werk van bijvoorbeeld velvet revolver. Dus wat vette riffs moeten er ook goed uitkomen.

Is dit uberhaupt haalbaar of zit ik qua stijlen te ver uit elkaar om het allemaal in 1 versterker te zoeken?

Ik wil hem gebruiken om ermee in een band te spelen dus er moet wel genoeg vermogen in zitten om goed mee te kunnen komen. Mijn budget is tot max. €1000,-

Heeft iemand suggesties?

BVD!

Axelll
8 februari 2007, 21:16
Indie: Vox AC30! Echt deze amp leent zich daar perfect voor en ik kan het zeggen want ik heb er een en ik speel veel kings of leon achtige muziek enzo.

De rest valt er ook zeker met wat pedalen uit te halen, ik kan er zelf met mijn MI Audio Blues overdrive een PPSR achtige scheur uithalen.

AART
8 februari 2007, 21:21
ENGL, Marshall DSL, Mesa Dual Caliber, VHT Pitbull 45, Mesa Stiletto, Mesa Lonestar.......

Vooral de laatste lijkt me voor jouw stijl erg lekker, lhoewel ik niet weet wat die 2ehands doen.

marc_o
8 februari 2007, 21:32
Beetje boven het budget, denk ik op het moment.


Kijk eens voor een Marshall TSL, heb je 3 kanalen, een heel behoorlijk clean en 2 drive kanalen waar je prima het zwaardere genoemde werk mee kunt spelen.

skabouter
8 februari 2007, 21:38
If I may say so.........zoek dan een Marshall DSL50/100, dit is de 2 kanalige variant, maar die klinkt beter en is zelfs nog wat goedkoper. beide kanale hebben nog een extra switchfunctie voor andere/vettere sound dus eigenlijk heb je 4 kanalen (hoewel maar 2 schakelbaar)

2e hands te vinden vanaf 700 geloof ik, maar ik weet niet of ze momenteel te koop staan.