PDA

View Full Version : Tommy Emmanuel op woodsongs



fandango
8 februari 2007, 20:34
Hallo allemaal,

Tommy Emmanuel is weer bij woodsongs geweest.
Anderhalf uur kijkplezier.....
http://www.woodsongs.com/showlist.asp

Picker
8 februari 2007, 21:41
Kijk, daar hebben we wat aan. Bedankt!

Pais
8 februari 2007, 21:49
Ik ben heel benieuwd, maar mn pc gaat crashen als ik het probeer te bekijken.
Iets leuks voor wanneer ik weinig op mn werk te doen heb dus :) Thnx!

LaurentB
8 februari 2007, 23:22
Wat is die man toch waan-zin-nig goed! Maar het aparte vind ik dat het stimulerend werkt, zijn spel. Veel virtuozen hebben juist een ontmoedigend effect. Hij waarschijnlijk niet omdat-ie zijn techniek echt functioneel gebruikt, het is geen circusact. Hij schrijft en/of arrangeert vóór alles geweldig goed.

kornelius
8 februari 2007, 23:47
ik zit met een bandbreedte probleempje. andere keer kijken.

greencharlie
9 februari 2007, 21:28
HEERLIJK!! Woodsongs was me niet bekend.
Bedankt Fandango!

Picker
10 februari 2007, 10:33
HEERLIJK!! Woodsongs was me niet bekend.
Bedankt Fandango!Als je even verder zoekt, staan er nog twee. Van 2006 en 2005.

stratestic
10 februari 2007, 12:43
Echt indrukwekkend om hem te zien spelen. Ik zag dat hij in April naar Nederland komt dus dat wordt kaarten bestellen.

fandango
10 februari 2007, 14:03
Als je even verder zoekt, staan er nog twee. Van 2006 en 2005.

Zo staan er nog een paar hele goeie spelers bij zoals Don Ross, Muriel Anderson en op slide guitar voor mij de beste Kelly joe Phelps

JanB
11 februari 2007, 11:58
Hallo allemaal,

Tommy Emmanuel is weer bij woodsongs geweest.
Anderhalf uur kijkplezier.....
http://www.woodsongs.com/showlist.asp

Een Fantastische uitzending deze keer!

Jan

WICKED
11 februari 2007, 12:57
in vergelijking met zijn vorige optreden op woodsongs.. hoe ouder hij wordt hoe beter hij gaat spelen, is dat cool?

Picker
12 februari 2007, 19:30
Wat een heerlijke vent is het toch, die Tommy. En Lewis & Clark blijft mijn favoriet. Wat een prachtnummer, da's nog eens wat anders dan Hasselhoff. ;)

Pais
12 februari 2007, 19:43
Wat een heerlijke vent is het toch, die Tommy. En Lewis & Clark blijft mijn favoriet. Wat een prachtnummer, da's nog eens wat anders dan Hasselhoff. ;)

:sssh: Schrijf je nou je eigen achternaam verkeerd? ;)

Picker
13 februari 2007, 17:06
:sssh: Schrijf je nou je eigen achternaam verkeerd? ;)Nou, als dat het enige verkeerde was aan Hasselhoff... ;)

Yamhammer_71
21 februari 2007, 18:24
Tommy is een goede gitarist voor zijn ding. Tis niet echt mijn stijl.
Ik ken genoeg Indo's die fantastisch Jazz spelen wat niet te volgen is en dat kan ik veel meer waarderen, zij staan namelijk niet in de picture en toch hebben ze zoveel talent in zich om gemakkelijk prof te worden.

Liefhebber
21 februari 2007, 20:43
Tommy is een goede gitarist voor zijn ding. Tis niet echt mijn stijl.
Ik ken genoeg Indo's die fantastisch Jazz spelen wat niet te volgen is en dat kan ik veel meer waarderen, zij staan namelijk niet in de picture en toch hebben ze zoveel talent in zich om gemakkelijk prof te worden.
Ik ben het voornamelijk met je eens!
Die Tommy kent een hoop trucjes in zijn stijl! Dat wordt gewaardeerd door mensen die vast zitten in die stijl. Als ik hem zo wel eens zie, denk ik altijd: glad, zit helemaal in zijn eigen circuitje! Maar ja, misschien is hij thuis met andere dingetjes bezig en durft hij dat niet naar buiten te brengen! Hij is technisch natuurlijk wel heel erg goed!
En wat betreft die Indo's(en Molukkers): daar zitten heel veel fantastische muzikanten(oa. gitaristen) onder. Een verklaring kan ik er niet voor geven. Misschien komt het doordat ze echt met gevoel spelen maar waar komt dat dan vandaan? Ik heb in de loop van de jaren vaak met deze jongens gespeeld(bijv. jongens uit Ma(s)sada in informele setting, gewoon omdat het vrienden zijn ) Ik ben het ook eens met je bewondering voor gitaristen die "Jazz" spelen.
Het rare is echter dat het nooit duidelijk zal worden wat jazz is. Hier ontstaan altijd eindeloze discussies over. En eigenlijk is dit ook niet zo belangrijk. Het is een gevoel. In mijn gevoel is Jazz een muzieksoort waar in hoge mate invloed mogelijk is van allerlei stijlen(klassiek europees{Bach},afrikaanse ritmes, volksmuziek, blues, ik noem maar wat). Improvisatie(gevoel) is in ieder geval een belangrijk kenmerk! Dat maakt Jazz zo mooi!. Eigenlijk is alles mogelijk!

Maar ja nu wil je in de picture staan als gitarist en er een inkomen mee verdienen.
Hoe goed je ook bent in je eigen beleving en die van je omgeving(met hun bewondering)
Ga hier maar eens aan staan ! Dan gaat het om heel andere zaken!
En dan besluit je mogelijk om helemaal niet prof te worden en allerlei consessies te moeten doen om maar enigszins een inkomen te verdienen.
En dan ben je misschien wel (in de beleving van jezelf en mensen in je eigen kringetje)een een veel betere muzikant dan degenen die wel in de publiciteit zijn en er klaarblijkelijk een goed inkomen mee verdienen.
Tragisch en ook heel mooi want in de muziek gaat het om "De allerindividueelste expressie van de allerindividueelste emotie".

LaurentB
21 februari 2007, 21:54
Tommy is een goede gitarist voor zijn ding. Tis niet echt mijn stijl.
Ik ken genoeg Indo's die fantastisch Jazz spelen wat niet te volgen is en dat kan ik veel meer waarderen, zij staan namelijk niet in de picture en toch hebben ze zoveel talent in zich om gemakkelijk prof te worden.

Misschien is Tommy zo succesvol omdat het juist wél te volgen is? Dat vind ik juist het knappe van hem. Hij gebruikt zijn techniek in dienst van het nummer.
Dat kan in de jazz ook hoor, trouwens, dat is niet iets dat stijlgebonden is.

kornelius
22 februari 2007, 14:50
voordeel van tommy is dat ie niet alleen goed speelt maar ook nog een podium uitstraling heeft, contact legt met het publiek. Dat werkt leuker dan een in zichzelf gekeerde snarentovenaar.

freekick
22 februari 2007, 15:59
Mee eens! Tommy Emanuel moet je dan ook zien.
Leo Kottke b.v. hoef ik niet te zien, horen is genoeg!