PDA

View Full Version : gitaar klinkt te hoog



balhaar
8 februari 2007, 16:48
ik heb een probleem, als ik mijn gitaar goed stem, ook gecheckt met een stemapparaat, klinkt ie goed, maar toch als ik noten pak klinkt hij 1 fret te hoog op bepaalde snaren, als ik samen met iemand anders hetzelfde stuk speel hoor je dit verschil duidelijk, weet iemand waardoor dit kan komen?

Spitfire
8 februari 2007, 16:56
Niet goed stemmen of intonatie, aan je verhaal te horen verkeerde intonatie. Is het een elektrische gitaar?

balhaar
8 februari 2007, 17:15
het probleem is waarschijnlijk al opgelost, waarschijnlijk staat het stemapparaat fout ingesteld ofzo, maar bedankt voor je hulp

Spitfire
8 februari 2007, 17:24
het probleem is waarschijnlijk al opgelost, waarschijnlijk staat het stemapparaat fout ingesteld ofzo, maar bedankt voor je hulp
'De tv doet het niet'
'Heb je al eraan gedacht de stekker erin te stoppen.....'



;)

Tho
8 februari 2007, 17:33
het probleem is waarschijnlijk al opgelost, waarschijnlijk staat het stemapparaat fout ingesteld ofzo, maar bedankt voor je hulp

Dat hoor je dan toch zelf wel als je speelt?

Rutger
8 februari 2007, 17:37
Niet iedereen....

cardinal
13 februari 2007, 19:45
Dacht het al.

Had ik vroeger ook wel eens, onze drummer stemde vaak onze gitaren. Niet dat het toen veel uitmaakte, verschil hoorde je toch niet.


het probleem is waarschijnlijk al opgelost, waarschijnlijk staat het stemapparaat fout ingesteld ofzo, maar bedankt voor je hulp

Nellyrocks
14 februari 2007, 08:21
Dacht het al.

Had ik vroeger ook wel eens, onze drummer stemde vaak onze gitaren. Niet dat het toen veel uitmaakte, verschil hoorde je toch niet.

???????

Lijkt me redelijk onhandig
Midden in een gig. "Oh kut, valse snaar". Drummer rent achter zijn kit vandaan, neemt gitaar over en stemt. Rent weer terug en speelt weer verder.

davidof
14 februari 2007, 13:01
???????

Lijkt me redelijk onhandig
Midden in een gig. "Oh kut, valse snaar". Drummer rent achter zijn kit vandaan, neemt gitaar over en stemt. Rent weer terug en speelt weer verder.
lol.. kzie et al gebeuren xD

sickpunk
14 februari 2007, 16:49
Dacht het al.

Had ik vroeger ook wel eens, onze drummer stemde vaak onze gitaren. Niet dat het toen veel uitmaakte, verschil hoorde je toch niet.

ach zo sluit ik(ben bassist) alle pedalen van de gitaristen aan... zelf snappen ze het nog niet... dus ben elke x een paar minuten bezig met uitleggen en aansluiten en de keer daarna weer....