PDA

View Full Version : Pickups voor Jackson Pro SS



intGod
8 februari 2007, 16:26
Ik heb sinds enige jaren een Jackson Professional SS. Aangezien mijn main axe heel lang een Jackson Professional EX is geweest, is die SS altijd in de koffer gebleven en eigenlijk alleen thuis wat gebruikt. Nu heb ik een Jackson SL1 gekocht en wil ik die SS wat gaan upgraden. Als dat goed gaat ga ik daarna ook de EX upgraden.

Fred, u allen bekend, zal er wat op airbrushen en vervolgens de techniek aanpassen.

Nu ben ik op zoek naar wat leuke extra's voor de Jackson. De tremolo gaat niet door omdat, zoals zo vriendelijk gemeld door anderen, ik daar een kleine vergissing qua prijs in heb gemaakt.

Daarnaast heb ik momenteel een Jackson blade pickup in als brugelement maar daar ben ik niet helemaal blij mee. De singlecoils zijn op zich wel okay (wat donker maar ideaal voor andere stijlen muziek die geen scheurijzer benodigen). Maar welke humbucker ga ik er nu in stoppen? Er is zoveel keuze en ik kan ze natuurlijk niet allemaal spelen EN het geluid is natuurlijk ook afhankelijk van het soort gitaar.

Mijn "eisen" voor de humbucker. Er moet voldoende sustain inzitten. Uiteraard is dit ook afhankelijk van het hout van de gitaar en het type snaren, maar het is leuk als de humbucker zelf wat sustain bijdraagt. Daarbij ben ik specifiiek niet op zoek naar een sustainer. Verder hou ik van een duidelijk gedefinieerd geluid (dus niet modderig) met voldoende laag voor de rhythmepartijen maar ook voldoende hoog om tijdens een solo of melodiepartij boven de rest uit te komen. Ik hou er op zich ook erg van als een pickup van geluid verandert wanneer je van enkel de lage snaren ook wat hoge snaren of enkel hoge snaren erbij pakt.

Alvast bedankt voor de tips - ik begrijp dat dit een vaak weerkerende vraag is en ik hoop dat jullie ook nu weer de tijd willen nemen om te antwoorden. Verwijzingen naar sites etc. met reviews of geluidsamples zijn altijd welkom.

Johannes
8 februari 2007, 18:31
Geen antwoord op je vragen, sorrie, maar een échte floyd rose voor 50-60 euro?

koennie
8 februari 2007, 18:41
Geen antwoord op je vragen, sorrie, maar een échte floyd rose voor 50-60 euro?

daar ben ik ook wel benieuwd naar! doe mij dr maar een stuk of 3 dan :p
ik denk dat je de imitaties bedoelt, want die zitten rond die prijs voor een single-lock/fast loader.

voor je pickup: wat speel je voor stijl? voor t ruigere werk zou je eens naar de Superdistortion of X2N van dimarzio kunnen kijken of de evolution.
Seymour Duncan Invader is ook wel interessant.
voor meer sustain zonder veel gain moet je meer kijken naar de tonezone of toch ook de SuperDistortion.
Van seymour duncan weet ik niet heel veel, zou je zelf eens de site moeten bekijken.

verder vind ik persoonlijk de D-Activator van dimarzio erg interessant, maar hier kan ik niks over zeggen.

DarknessAwaits
8 februari 2007, 19:39
Weet je van welk hout jouw Jackson is gemaakt? Dan kun je je iets beter oriënteren qua elementen wat er goed bij zal passen.

Robin.ke
8 februari 2007, 22:32
Body Fusion pro SS is gemaakt van Basswood.

DarknessAwaits
8 februari 2007, 22:44
In dat geval zou je heel goed kunnen wegkomen met een Dimarzio ToneZone in de brugpositie.