PDA

View Full Version : Hoe m'n effecten te schakelen?



Soulflyhigh
8 februari 2007, 14:35
Hoi ik ben sinds kort aan de effecten en ga binnenkort m'n pedalboard bouwen. Ik weet alleen niet goed hoe ik m'n effecten in volgorde moet zetten en hoe het zit qua voeding. Ik heb nu de volgende effecten:
Boss CH 1 (chorus)
Boss NS 2 (Noise suspressor)
Dunlop Zakk Wylde Wah (wah wah)

Er komt nog:
Boss DD 6 (delay)
Boss TU 2 (tuner)
Boss GE 7 (EQ)
Ibanez tubescreamer (dist)

Ik vraag me af in welke volgorde ik het nu moet zetten en hoe ik het moet doen qua voeding. Ik heb nu een standaar Boss adapter met een verleng stukje zodat hij 3 pedalen kan voeden. Ik moet nog even kijken of ik die wah ook kan voeden via die Boss adapter.

Ik wil er graag het volgende mee bereiken: voor clean heb ik alleen die chorus nodig. Voor metal rythm die NS en eventueel die EQ. Voor metal lead wil graag delay, wah en de tubescreamer kunnen gebruiken.

Alvast bedankt en damn wat een lange post

10Man
8 februari 2007, 14:42
dit zou ik doen:
gitaar->wah->ts->ch->dd->ge7->ns

de equalizer kun je op meerdere plaatsen neerzetten

het aantal (mili)ampere van de adapter moet groter of gelijk zijn dan de totale hoeveelheid mA die de pedaaltjes verbruiken
en als je de sommige pedaaltjes in de effects-loop van je versterker zet, dan hebben die een andere adapter nodig

succes!

almarvk
8 februari 2007, 14:44
Ik zou toch de EQ na de TS doen.

Soulflyhigh
8 februari 2007, 14:47
dit zou ik doen:
gitaar->wah->ts->ch->dd->ge7->ns

de equalizer kun je op meerdere plaatsen neerzetten

het aantal (mili)ampere van de adapter moet groter of gelijk zijn dan de totale hoeveelheid mA die de pedaaltjes verbruiken
en als je de sommige pedaaltjes in de effects-loop van je versterker zet, dan hebben die een andere adapter nodig

succes!
Ik zou dus ongeveer 2 adapters nodig hebben?

Thanks for the help

ps ik heb tot nu toe nog de ballen verstand van het schakelen. Welke pedalen zou ik in de effectsloop kunnen doen?

E-J
8 februari 2007, 14:57
Ik zou dit doen:

Gitaar
- Dunlop Zakk Wylde Wah
- Boss TU-2
- Ibanez Tubescreamer
- Boss GE-7 (hij moet tenslotte alleen de Tubescreamer 'tweaken')
- Boss CH-1
- Boss NS-2
- Boss DD-6
Versterker

Zet nooit je noisegate achter de delay!

10Man
8 februari 2007, 15:00
sommige pedalen (waaronder chorus, flanger, tremolo en delay) doen het beter na drive/dist/fuzz

als je deze pedalen in de effectsloop doet, dan komen ze in de signal chain na de voorversterking

waarom je 2 adapters nodig hebt weet ik niet precies, volgens mij heeft dat te maken met de aarding

10Man
8 februari 2007, 15:02
Zet nooit je noisegate achter de delay!

tja, logisch...

Soulflyhigh
9 februari 2007, 15:25
sommige pedalen (waaronder chorus, flanger, tremolo en delay) doen het beter na drive/dist/fuzz

als je deze pedalen in de effectsloop doet, dan komen ze in de signal chain na de voorversterking

waarom je 2 adapters nodig hebt weet ik niet precies, volgens mij heeft dat te maken met de aarding
Ja die twee adapters volgens mij omdat ik anders niet uit kom qua energievoorziening. Bedankt voor alle antwoorden. Maar die chorus en delay zou ik dus ook in de effectsloop kunnen doen? Die chorus hoeft alleen aan op het clean kanaal en die delay die moet vooral op het dist. kanaal werken. En die tip over die noise-gate bedankt daar voor. Ik ben nog een beetje een leek op het gebied van effecten en dus is elke tip welkom