PDA

View Full Version : Nieuw: Peavey Ultra Plus :D



skabouter
8 februari 2007, 13:37
jawel, Skabouter goes metal!! In verband met een nieuw metalproject heb ik besloten flinke scheurtop te kopen, en zondag ga ik shoppen voor een 2e hands LTD M200 superstrat.

De top had ik vrij snel gevonden, via medeforummer en vriend mag ik wel zeggen Jorrit, hij deed namelijk zijn Peavey Ultra Plus weg! en deze had ik vroeger in de winkel gehoord en een keer bij Jorrit thuis, en dat ding scheurt behoorlijk! niet over nagedacht, gelijk geld overgemaakt en Jorrit stuurde hem op de post! dat het allemaal goed is gegaan is een groot geluk geweest, iedereen kent de horror verhalen over buizenamps via de post. maar hij heeft mij gister zonder enig mankement weten te bereiken, buizen intact!

eerst even wat technische info. de Peavey ultra Plus is een 3 kanaals fulltube 120 watt gitaar top. schijnt de voorloper van de 5150 top te zijn.
-Clean,Crunch en Ultra
-Reverb
-clean en overdrive EQ`s gescheiden
-aparte gains/volumes voor crunch en ultra
-terugschakelbaar naar 60 watt
-Resonance switch (tight, med, loose)
-gainboosts op zowel crunch als ultra kanaal
-Bright-boost op clean
-4x Sovtek 12ax7 preamp buizen
-4x svetlana 6l6 winged c eindbuizen
-ERG COOL: logo verandert van kleur bij kanalen schakelen. clean=groen, crunch=oranje/geel, Ultra=Rood

En dan nu de sound... ik speel nu eventjes over een 2x12 met G12t-75`s en mn gitaar is een Ibanez S2120Xav

Clean: Lang niet slecht, niet zo warm/levendig als die van mn Framus dragon, maar wel lekker helder en strak en vervormt niet snel! dat is opzich wel wat je wil voor metal, dus prima zaak!

Crunch: Damnnnn gain:D meer gain dan het lead-kanaal van mn framus. gelijk maar wat terug gedraaid, en dan hou je wel een lekker scheurend strak geluid over, zeker als je het gitaarvolume nog wat terugdraaid. ACDC sounds zijn redelijk haalbaar, hoewel je wel snel teveel gain hebt. wel goed kanaal voor punk denk ik.

ULTRA: dit is natuurlijk waar het om gaat! wat gelijk opvalt: nog meer gain dan het crunch kanaal! maar in dit geval maar niet terugdraaien, hier zat ik op te wachten:D qua klank kan ik hem het best vergelijken met een 5150 denk ik. het is gewoon echt lekkere no-nonsence lead, veeeel gain, veeeel bas, ideaal voor metal wel! door de Resonance instellingen te veranderen krijg je sounds varierend van zompig laag tot wat strakkere bass en dan heeft hij flink wat ballen hoor! erg goed!

De reverb is ook prima, lekkere bijkomstigheid voor het clean kanaal, maar over de crunch/drive zal ik hem niet snel gebruiken denk ik.

Nu speel ik bovendien nog op een vrij crappy 2x12 cabinet met niet mijn favo speakers! over mn Framus dragon 4x12 loaded met 4x G12h-30`s zou het zeeeeker nog veel vetter moeten zijn, maar dat kan ik volgende week pas testen....

Al met al een hele fijne amp voor dat geld!!! de clean en crunch halen het niet bij die van mn Framus Dragon, maar die amp heb ik dan ook 3x meer voor betaald. De Lead is wel weer beter voor metal, en dat is precies wat k wilde!

Mensen die gain zoeken: ZOEK EEN ULTRA PLUS!! je ziet ze bijna nooit langskomen (schijnt op ebay wel zo te zijn), maar dit is een heel goed alternatief voor een 5150 maar nog wat goedkoper ook, en zeker VET genoeg!

Ik ben superblij, HULDE voor peavey en deze amp :) zie je, je hoeft niet gelijk een powerball te nemen......

skabouter
8 februari 2007, 13:38
en dan nu nog wat slechte foto`s, sorry voor de kwaliteit, ik kon het even niet beter.

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/ultra2.jpg

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/ultra3.jpg

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/closeoranje.jpg

http://i37.photobucket.com/albums/e68/skabouter58/closegroen.jpg

almarvk
8 februari 2007, 13:44
Mooi ding man! Ik heb 'm een keer mogen aanschouwen bij Jorrit thuis, maar helaas niet kunnen horen.

Is dat trouwens een custom footswitch?

gerrekat
8 februari 2007, 13:48
jawel, Skabouter goes metal!! In verband met een nieuw metalproject heb ik besloten flinke scheurtop te kopen, en zondag ga ik shoppen voor een 2e hands LTD M200 superstrat.

De top had ik vrij snel gevonden, via medeforummer en vriend mag ik wel zeggen Jorrit, hij deed namelijk zijn Peavey Ultra Plus weg! en deze had ik vroeger in de winkel gehoord en een keer bij Jorrit thuis, en dat ding scheurt behoorlijk! niet over nagedacht, gelijk geld overgemaakt en Jorrit stuurde hem op de post! dat het allemaal goed is gegaan is een groot geluk geweest, iedereen kent de horror verhalen over buizenamps via de post. maar hij heeft mij gister zonder enig mankement weten te bereiken, buizen intact!

eerst even wat technische info. de Peavey ultra Plus is een 3 kanaals fulltube 120 watt gitaar top. schijnt de voorloper van de 5150 top te zijn.
-Clean,Crunch en Ultra
-Reverb
-clean en overdrive EQ`s gescheiden
-aparte gains/volumes voor crunch en ultra
-terugschakelbaar naar 60 watt
-Resonance switch (tight, med, loose)
-gainboosts op zowel crunch als ultra kanaal
-Bright-boost op clean
-4x Sovtek 12ax7 preamp buizen
-4x svetlana 6l6 winged c eindbuizen
-ERG COOL: logo verandert van kleur bij kanalen schakelen. clean=groen, crunch=oranje/geel, Ultra=Rood

En dan nu de sound... ik speel nu eventjes over een 2x12 met G12t-75`s en mn gitaar is een Ibanez S2120Xav

Clean: Lang niet slecht, niet zo warm/levendig als die van mn Framus dragon, maar wel lekker helder en strak en vervormt niet snel! dat is opzich wel wat je wil voor metal, dus prima zaak!

Crunch: Damnnnn gain:D meer gain dan het lead-kanaal van mn framus. gelijk maar wat terug gedraaid, en dan hou je wel een lekker scheurend strak geluid over, zeker als je het gitaarvolume nog wat terugdraaid. ACDC sounds zijn redelijk haalbaar, hoewel je wel snel teveel gain hebt. wel goed kanaal voor punk denk ik.

ULTRA: dit is natuurlijk waar het om gaat! wat gelijk opvalt: nog meer gain dan het crunch kanaal! maar in dit geval maar niet terugdraaien, hier zat ik op te wachten:D qua klank kan ik hem het best vergelijken met een 5150 denk ik. het is gewoon echt lekkere no-nonsence lead, veeeel gain, veeeel bas, ideaal voor metal wel! door de Resonance instellingen te veranderen krijg je sounds varierend van zompig laag tot wat strakkere bass en dan heeft hij flink wat ballen hoor! erg goed!

De reverb is ook prima, lekkere bijkomstigheid voor het clean kanaal, maar over de crunch/drive zal ik hem niet snel gebruiken denk ik.

Nu speel ik bovendien nog op een vrij crappy 2x12 cabinet met niet mijn favo speakers! over mn Framus dragon 4x12 loaded met 4x G12h-30`s zou het zeeeeker nog veel vetter moeten zijn, maar dat kan ik volgende week pas testen....

Al met al een hele fijne amp voor dat geld!!! de clean en crunch halen het niet bij die van mn Framus Dragon, maar die amp heb ik dan ook 3x meer voor betaald. De Lead is wel weer beter voor metal, en dat is precies wat k wilde!

Mensen die gain zoeken: ZOEK EEN ULTRA PLUS!! je ziet ze bijna nooit langskomen (schijnt op ebay wel zo te zijn), maar dit is een heel goed alternatief voor een 5150 maar nog wat goedkoper ook, en zeker VET genoeg!

Ik ben superblij, HULDE voor peavey en deze amp :) zie je, je hoeft niet gelijk een powerball te nemen......


Congrats, zijn erg fijne amps inderdaad, een zeer goed alternatief voor de 5150 en de XXX. Ik vind zelf de Powerball iest geraffineerder klinken maar goed die is ook een stuk duurder.

skabouter
8 februari 2007, 13:56
ja ik moet zeggen dat het geen directe TOPsound is, maar dat kan je natuurlijk niet verwachten voor dat geld. ik ken ook wel wat betere amps voor metal, maar die zijn gelijk veel duurder! deze amp is qua prijs een onder/midden klasse amp binnen de buizenamps (helemaal onder de 3 kanaals), maar qua sound is hij zeker meer waard vind ik!

je hoort er weinig over, en ziet hem niet vaak, maar het is echt een amp om rekening mee te houden en naar op zoek te gaan! zeker voor mensen met een budget maar die wel eisen hebben

en Mark, het is idd een custom footswitch, die had Jorrit laten maken omdat de knoppen op de originele te dicht bij elkaar zaten. wel, ik vind deze nog steeds niet zo lekker, hij is erg hoog, en knoppe liggen nog steeds dicht opeen, mss dat ik er eens een andere behuizing voor kan vinden/maken. toekomstmuziek :)

gerrekat
8 februari 2007, 14:02
ja ik moet zeggen dat het geen directe TOPsound is, maar dat kan je natuurlijk niet verwachten voor dat geld. ik ken ook wel wat betere amps voor metal, maar die zijn gelijk veel duurder! deze amp is qua prijs een onder/midden klasse amp binnen de buizenamps (helemaal onder de 3 kanaals), maar qua sound is hij zeker meer waard vind ik!

je hoort er weinig over, en ziet hem niet vaak, maar het is echt een amp om rekening mee te houden en naar op zoek te gaan! zeker voor mensen met een budget maar die wel eisen hebben

en Mark, het is idd een custom footswitch, die had Jorrit laten maken omdat de knoppen op de originele te dicht bij elkaar zaten. wel, ik vind deze nog steeds niet zo lekker, hij is erg hoog, en knoppe liggen nog steeds dicht opeen, mss dat ik er eens een andere behuizing voor kan vinden/maken. toekomstmuziek :)


Oh ja de ultra plus ie een zeer geode amp voor het geld, maar echt een product van begin - midden jaren 90, je ziet ze inderdaad niet zo veel meer.

skabouter
8 februari 2007, 14:08
toch goed te merken dat Peavey in die tijd toch al stukken verder was met zijn gainstructures dan bijvoorbeeld het bekendste merk; Marshall (jcm900). hoewel peavey`s grote concurrentie natuurlijk de recto`s waren toen, toch?
en is de powerball niet ook uit die tijd, of toch meer eind jaren 90

pol
8 februari 2007, 14:21
Ik dacht dat de ultra plus toch pas na de 5150 is uitgekomen ?
En marshall heeft nu toch nooit bekend gestaan voor high gain dingen, ofwel waren ze gemod.

almarvk
8 februari 2007, 14:22
Wat een toffe teddybeer op de foto! ;)

skabouter
8 februari 2007, 14:24
RESPECT! das mn geboortebeer!

Mufftin
8 februari 2007, 14:53
RESPECT!

maar hoe duur is nou die amp, omdat je de heletijd over prijs kwaliteit praat :P, ja ben zo aso om het ff te vragen en ben te lui om het op internet op te zoeken.

Maar die footswitch lijkt me idd heel iri, als ik het goed zie zit er in het midden een knop boven? dat is bijna grote teen werk dan.

gerrekat
8 februari 2007, 15:05
toch goed te merken dat Peavey in die tijd toch al stukken verder was met zijn gainstructures dan bijvoorbeeld het bekendste merk; Marshall (jcm900). hoewel peavey`s grote concurrentie natuurlijk de recto`s waren toen, toch?
en is de powerball niet ook uit die tijd, of toch meer eind jaren 90

de Powerball is volgens mij pas in 2001 of 2002 op de markt gekomen. D peavey ging volgens mij meer de strijd aan met de recitifiers, randalls en gemodificeerde marshalls uit die tijd. de Rectifier is volgens mij in 1992 geintroduceerd en in de 80's was alles gemodde marshalls en de Mesa Mark series op high gain gebied.

skabouter
8 februari 2007, 15:07
ja heele irri footswitch. slaat nergens op (jorrit!!). nou vind ik die peavey sws wel een kut switching systeem hebben, want het gaat via zo`n 7pins connector ofzo. kvind dt altijd wat dubieus en instabiel lijken. en je mist nu de optie om via midi te schakelen met midiswitcher!

ok, ik heb 550 betaald incl bezorging aan huis. volgens mij sws een goeie prijs voor die amp, maar helemaal als ik kijk wat ik er aan sounds uithaal:) goeie aankoop, zoals ik al zei, dat moeten meer mensen doen!!

Enne.......ook niet onbelangrijk, maar ik vind hem er SUPERstrak uitzien! met dat van-kleur-veranderende logo, en die spiegelfront en zwarte tolex. heeel erg metal :)

jorrit
8 februari 2007, 17:57
hehe knetter custom made footswitch zelfs :D en ach jah reverb... heb je dus echt niet nodig op een dikke blaasbak, das leuk op een fender :D

Tho
8 februari 2007, 20:01
wauw! Vette amp man! Ik had hem nog nooit gezien!

Mufftin
8 februari 2007, 20:34
okee was dus echt niet duur :D, ja en was vast een footswitch design van jorrit :P

marc_o
8 februari 2007, 21:30
de Powerball is volgens mij pas in 2001 of 2002 op de markt gekomen. D peavey ging volgens mij meer de strijd aan met de recitifiers, randalls en gemodificeerde marshalls uit die tijd. de Rectifier is volgens mij in 1992 geintroduceerd en in de 80's was alles gemodde marshalls en de Mesa Mark series op high gain gebied.


Ehm, ik denk dat je je vergist.
Begin jaren negentig kwam Peavey met de Triumph series op de markt. Ik kocht daar de 60 watt combo van. Er was ook een 120 watt combo en een 120 watt top. Die zagen er echter nogal ouderwets uit, met blauwe streepjes en dergelijke.
Deze 120 Ultra is nog niet zo lang op de markt, maar is wel de directe doorontwikkeling van de Triumph-series. Ik denk eerder dat ie van rond 2000 of 2001 is. De resonanceregeling hebben ze overgenomen van de 5150, die daar het eerst mee was. in de advertenties van de Ultra werd hier ook naar verwezen.

skabouter
8 februari 2007, 21:41
ooww hij was dus toch later dan de 5150? maar dan de goedkopere uitvoering zeg maar? ik had toch wel vaker begrepen dat deze amp idd uit de jaren 90 kwam.............toch nog wat research plegen to know for sure

robert-gitarist
8 februari 2007, 22:09
Cool ding Ska!
Ken dit type veder ook niet.Wel cool detail zeg van dat logo.Wel té fout maar toch weer geniaal :D
Peavey's zijn over het algemeen wel te pruimen.Ik wil na de zomer vakantie een tripleX top halen.Damn die dingen zijn super!Ik persoonlijk vind de TripleX wat mooier klinken dan een Recto.Maar goed,smaken verschillen.
Been zeer benieud hoe je top klinkt.Keer mp3's?

marc_o
8 februari 2007, 22:40
ooww hij was dus toch later dan de 5150? maar dan de goedkopere uitvoering zeg maar? ik had toch wel vaker begrepen dat deze amp idd uit de jaren 90 kwam.............toch nog wat research plegen to know for sure
90-er jaren zou ook kunnen, maar dan helemaal aan het eind, en zeker later dan de 5150.

skabouter
9 februari 2007, 00:14
robert ik zal eens kijken of ik mp3`s kan maken. helaasch niet deze week, ik bivakkeer een week bij mn ouders, en als ik weer 'thuis' ben moet ik mn studiotroep eens grondig op orde stellen, vorige keer kreeg ik helemaal geen geluid door, er zijn zaken niet geinstalleerd.....maar het lijkt me zeker leuk om te doen, dus gaat gebeuren! mss als ik toch bezig ben ook nog wat van wat andere amps.... naja, grote beloftes, maar ik hou jullie op de hoogte :)

X-Rated
9 februari 2007, 01:02
Zou je dan echt álles aan geluiden uit die bak willen trekken. Gewoon globaal van clean tot ontzettende metal :p Ik ben zelf ook op zoek naar een nieuwe amp, dus alle weetjes zijn meegenomen.

Magic Bean
9 februari 2007, 21:51
Gave Bak! Ik geloof dat de rockmaster pre-amp gebaseerd is op de Ultra, dus als je hem ooit kwijt wilt......:D
Ik neem aan dat er 6L6-buizen in de eindtrap zitten?
Zijn dat nog de originele buizen in, of zijn die inmiddels vervangen?
Maak die samples maar snel:p

jorrit
10 februari 2007, 01:02
dat ding probeer ik al te lang te verkopen, in mn sig. gestaan en nu komen er opeens mensen die hm willen... nee lekker dan :D

zal ik de buizen vraag voor je beantwoorden, dr zitten 4 svetlana winged c eindbuizen in en ik meende sovtek voorbuizen.. vond zelf de combi met ehx preamp lekkerder, maar had ik helaas in mn mesa verkocht..