PDA

View Full Version : een hohner gitaar of boeing c120?



jannetje
8 februari 2007, 11:31
Ik kan een 2ehands gitaar kopen een hohner mc-05 of een boeing c120 van 30 jaar.
Mijn dochter van 11 wil gaan spelen maar ik heb geen verstand van gitaren.
Nu las ik hier op het forum ook dat iemand een boeing heeft en is dat een goeie?Ik kan hem goedkoop kopen.
En ik heb ook een bod gedaan op een hohner wie weet daar iets over?
Alvast bedankt!

Groetjes Jannetje

kornelius
8 februari 2007, 20:48
je krijgt wat weinig antwoord, maar dat komt doordat er ook weinig nuttigs is te zeggen. Hohner is geen topmerk voor gitaren maar best oke, boeing kent verder geen hond, zie andere post. Een 2e hands, zeker een hele oude, kán nog goed zijn, maar ook zo krom als een hoepel, en dat speelt niet fijn. Zeker als je helemaal geen verstand ervan hebt en een tweedehands koopt: is er iemand in je omgeving die een beetje van gitaren weet en zin heeft om mee te gaan kijken?

jannetje
8 februari 2007, 22:52
Nee, niemand jammer genoeg.

Oude Drummer
8 februari 2007, 23:49
Zoek een gitaar die makkelijk en licht speelt met nylonsnaren. Het is in het begin al moeilijk genoeg. Geen al te grof apparaat. Ga naar een goede winkel. Tegenwoordig kost zoiets niet meer de hele wereld. En koop ook een digitaal stemapparaatje. Scheelt ook een hoop frustraties. Veel plezier ermee.

LaurentB
9 februari 2007, 08:42
Ja, ik sluit me bij de vorige spreker aan. In de laagste prijsklasse kun je absoluut onbruikbare troep krijgen, maar tegenwoordig ook heel redelijke instrumenten. Maar dat is op afstand niet te beoordelen. In een winkel zullen ze geen onbruikbare 'speelgoed'gitaren verkopen. Het is altijd op zijn minst als beginnersgitaar bruikbaar.
Ik heb een vriend met een oudere Hohner die knettervals is (die Hohner dus, niet die vriend). Niets mee aan te vangen. Maar misschien dat ze nu betere maken, ik weet het niet.

freekick
9 februari 2007, 10:58
jaren geleden hadden wij thuis twee hohner-gitaren.exact hetzelfde . Gekocht met 3 maanden verschil tussen de aankopen.
Dreadnought-model uit de goedkopere prijsklasse. welk model precies weet ik niet meer . Wel triplex dus.

Het geluid van beide gitaren was heel verschillend .Het leek zelfs niet op elkaar. De ene klonk heel behoorlijk en de andere hopeloos blikkerig.

M.a.w. ga op je gehoor af. persoonlijk zou ik in ieder geval een massief bovenblad willen.