PDA

View Full Version : Vriendin wil gitaar



ben vanhoof
8 februari 2007, 11:04
Een tijdje geleden heb ik mijn vriendin eens gitaar laten spelen, en haar enkele akkoorden geleerd etc.Nu wil ze er zelf ้้n kopen, maar doordat ze geen vakantiewerk doet en niet veel pree krijgt, is haar budget slechts beperkt tot 100€... Ook zou ze liefst een elektro-akoestische willen.

Ik ben dus 2dehands gaan kijken op kapaza etc, maar echt veel valt er niet te vinden. Musicstore, musikproduktiv en thomann hebben wel gitaren in dat budget, maar vallen ze aan te raden? Iemand andere suggesties??

Tho
8 februari 2007, 11:07
Jij kent haar. Denk je dat het een impuls is, of dat ze het echt vol gaat houden? Het punt is; als je een crappy gitaar koopt, kan je altijd nog een mooie kopen, maar aan de andere kant biedt een crappy gitaar niet altijd plezier.
Ik kan je de cheapo's van yamaha aanraden. Daar zit echt bijzonder goed spul tussen! maar ik zou haar wel aanraden om iets hoger te gaan dan 100 euro. Ze kan hem natuurlijk altijd nog verkopen.

Kim Wilson
8 februari 2007, 11:07
€100 is wel heel erg weinig, hoor...

Ik heb pas geleden gespeeld op een nieuwe Cruiser elektro-akoestisch, en dat was best een aardige gitaar, die ik zelf misschien nog wel eens zou kopen. Kostte €150 ongeveer.

Rutger
8 februari 2007, 11:09
http://shop.sanrio.com/images/60599.gif

ben vanhoof
8 februari 2007, 11:10
Het is geen impulsieve aankoop, ze heeft er wel goed over nagedacht. Ook vraagt ze steeds als ze bij mij thuis is om gitaar te spelen dusja...

Ze heeft 2 weken geleden een bod gedaan op zo'n semi akoestische keiper gitaar, maar die man laat maar niets weten..

Haar budget is idd erg laag, heb ik haar al meermaals gezegd, maar het gaat blijkbaar niet anders. Ouders willen precies ook niets voorschieten (zijn met 5 kinderen thuis, dus wel begrijpbaar)

Tho
8 februari 2007, 11:11
Het is geen impulsieve aankoop, ze heeft er wel goed over nagedacht. Ook vraagt ze steeds als ze bij mij thuis is om gitaar te spelen dusja...

Ze heeft 2 weken geleden een bod gedaan op zo'n semi akoestische keiper gitaar, maar die man laat maar niets weten..

Haar budget is idd erg laag, heb ik haar al meermaals gezegd, maar het gaat blijkbaar niet anders. Ouders willen precies ook niets voorschieten (zijn met 5 kinderen thuis, dus wel begrijpbaar)

Tsja.. dan moet het maar he :) Toch.. 100 bucks.. ze kan beter doorsparen hoor :chicken:

Kim Wilson
8 februari 2007, 11:15
@ Rutger:

Akoestisch?

Rutger
8 februari 2007, 11:16
t was maar een geintje :roll:

mijn vriendin vind dat ding iig helemaal geweldig :confused:

Tho
8 februari 2007, 11:21
t was maar een geintje :roll:

mijn vriendin vind dat ding iig helemaal geweldig :confused:

Bij kees dee staat een knalroze elektro-akoestische in de etalage ;)

Don Capo
8 februari 2007, 11:22
Het is geen impulsieve aankoop, ze heeft er wel goed over nagedacht. Ook vraagt ze steeds als ze bij mij thuis is om gitaar te spelen dusja...

Ze heeft 2 weken geleden een bod gedaan op zo'n semi akoestische keiper gitaar, maar die man laat maar niets weten..

Haar budget is idd erg laag, heb ik haar al meermaals gezegd, maar het gaat blijkbaar niet anders. Ouders willen precies ook niets voorschieten (zijn met 5 kinderen thuis, dus wel begrijpbaar)
Gast wanneer is ze jarig? Je kan toch ook ff bijchippen ,het is je vriendin!!! En laat me je dit vertellen, het is een investering waar je veel plezier van gaat hebben. Ik heb altijd graag een vriendin gewild die ook gitaar speelt (niet beter dan ik natuurlijk :stop: ) Nooit meer zeuren over het feit dat je weer moet oefenen/spelen, heerlijk.

Rutger
8 februari 2007, 11:24
Volgende week valentijnsdag! Geef je d'r een mooie gitaar ipv een bosje bloemen :)

Idd, ik heb m'n vriendin een paar accoorden geleerd en ze vind het hardstikke leuk! Ze begrijpt nu ook waar ik al die spullen voor nodig heb en zit niet te zeuren als ik ff gitaar wil spelen, alleen maar voordelen :)

Wah, ik zit er echt over te denken haar die roze gitaar kado te doen :p

kornelius
8 februari 2007, 15:39
zat gisteren nog wat mee te bieden op ebay.de, een art&lutherie met pickup. Is er uiteindelijk uitgegaan voor 150 euro. In die prijsrange kun je dus al best iets tweedehands redelijk kopen. Voor 100 euro zou ik het zo even echt niet weten.

Pais
8 februari 2007, 15:46
Heb je dan zelf niet een gitaar staan die je haar kan geven of lenen? Zo is het direct safe en maakt niet niet uit verder of ze ermee doorgaat of niet.

Toen ik steelstring wilde proberen, heb ik er eerst ook 1 geleend. Nah, dat werd niets (speel nylonsnarig) dus was ik blij niets te hebben gekocht.

AgileGhost
8 februari 2007, 15:53
Voor 150 e vind je op marktplaats vast wel een goeie gebruikte electo-akoestische. Geef die nou gewoon kado voor valentijnsdag. Kan je relatie niet meer stuk :)

savale
8 februari 2007, 16:43
poeh ik zou heel wat geld overhebben om m'n vriendin gitaar te laten spelen ipv dat ze met der paardje aan t rondhupsen is :)
Misschien kun je er zelf wat bijleggen?

Flipkoos
8 februari 2007, 18:21
Waarom gelijk elektro-akoestisch? Schop je haar meteen het podium op?

Ik zou in die prijsklasse in ieder geval altijd voor een tweedehandse gaan! Dan heb je meer gitaar voor minder geld!

ben vanhoof
8 februari 2007, 18:54
Spijtig genoeg is ze pas verjaard. Enja, het is wel een leuke investering, maar wat als het dan uitgeraakt? We zijn nog maar een dikke 2 maanden samen dusja...

Maar weet niemand of die gitaren van thomann etc van onder de 100€ iets zijn? Of heeft iemand ervaringen met keiper (akoestische weliswaar)? Ik vind eig dat sommige ervan er niet slecht uitzien voor minder dan 100€

guitars and sigarettes
8 februari 2007, 19:02
mijn vriendin speelt op een echte gibson les pauls met een marshall amp :satisfie:

Tho
8 februari 2007, 19:13
Kan je relatie niet meer stuk :)

Nee, kom je achter.. vrouwen @#$%^& :sneaky:

guitars and sigarettes
8 februari 2007, 19:14
ben je daarom een beetje opvliegerig de laatste tijd?

Tho
8 februari 2007, 19:22
ben je daarom een beetje opvliegerig de laatste tijd?

rotjong :sneaky: ;)

nee serieus, heeft er inderdaad mee te maken

ben vanhoof
8 februari 2007, 20:33
Heb je dan zelf niet een gitaar staan die je haar kan geven of lenen? Zo is het direct safe en maakt niet niet uit verder of ze ermee doorgaat of niet.

Toen ik steelstring wilde proberen, heb ik er eerst ook 1 geleend. Nah, dat werd niets (speel nylonsnarig) dus was ik blij niets te hebben gekocht.

Ik heb thuis een ibanez ew maar daar speel ik zelf op. Verder heb ik nog een klassieke gitaar, een alhambra 5p, wat wel n optie is. Maar ze vond zelf al dat die veel minder goed speelde dan mn ibanez. Een elektrische gitaar kan ze ook wel lenen (heb er 3), maar ze wil liever akoestisch spelen.

Als ze tegen woensdag nog steeds geen gitaar heeft, ga ik wrsch mn klassieke geven zodat ze toch iets heeft. En een grote bos bloemen niet te vergeten natuurlijk

Voor haar verjaardag had ik een songboek gemaakt van 50 liedjes met akkoorden etc. ้n een cd erbij waar al die liedjes op stonden. Ze vond het wel origineel, alleen had ze toen nog geen gitaar :p

Pais
8 februari 2007, 21:43
Als ze tegen woensdag nog steeds geen gitaar heeft, ga ik wrsch mn klassieke geven zodat ze toch iets heeft.

Dat lijkt me een heel luxe gitaar voor beginners :)

guitars and sigarettes
8 februari 2007, 23:14
rotjong :sneaky: ;)

nee serieus, heeft er inderdaad mee te maken

:dontgeti: ...komt goed dude.. denk maar zo.. je speelt gitaar! ah misschien is dat een beetje clich้.. maar toch.. sterkte iig!

Liefhebber
9 februari 2007, 02:36
Jezus wat een geleuter!. Noem mij nou eens 1 vrouw die gitaar kan spelen! Niks beters te bespreken op dit forum? Man ga gitaar spelen dan verveel je je niet!

Dootch
9 februari 2007, 10:23
Alstublieft: ้้n vrouw die gitaar kan spelen (en nog geen klein beetje)

http://www.rsmits.com/

ben vanhoof
9 februari 2007, 15:55
Wat denk je hiervan? Is hij 100€ waard?

http://www.2dehands.be/nieuwe-cutaway-gitaar-20164753.html?locale=all&p=all&user=959726

Rutger
9 februari 2007, 16:13
Ik ken het niet, maar t ziet er verder prima uit.
Gewoon even langsgaan en proberen. Als ie bevalt gewoon meenemen :)

jimihattricks
9 februari 2007, 16:49
hij lijkt me ook niet meer waard dan 100 euro, maar ik zou t met een beetje afdingen gewoon s proberen.. belangrijkste is toch wel de bespeelbaarheid, kan de boel aardig vergallen..

Yamhammer_71
9 februari 2007, 17:08
Hier misschien iets voor je vriendin; Geile Les Paul :)

http://www.coda-music.com/Tokai/ls75pink.jpg

stumpy
9 februari 2007, 17:42
Daar zou ik mijn vriendin wel op willen zien spelen:P

Flipkoos
9 februari 2007, 19:08
Jezus wat een geleuter!. Noem mij nou eens 1 vrouw die gitaar kan spelen! Niks beters te bespreken op dit forum? Man ga gitaar spelen dan verveel je je niet!

Je HOEFT hier niet te kijken...doe es rustig zeg!

Tho
9 februari 2007, 19:19
Jezus wat een geleuter!. Noem mij nou eens 1 vrouw die gitaar kan spelen! Niks beters te bespreken op dit forum? Man ga gitaar spelen dan verveel je je niet!

ey.. dat lijkt Tho wel :dontgeti:

Deze man is duidelijk geen 'Liefhebber' van vrouwen. Er zijn genoeg vrouwelijke gitaristen die een aardig potje spelen hoor.

En wat is nou sexyer dan een mooie vrouw met een mooie gitaar..

guitars and sigarettes
9 februari 2007, 20:09
En wat is nou sexyer dan een mooie vrouw met een mooie gitaar..

Ik sluit me volledig bij Tho aan :D

Agent_Smith
9 februari 2007, 20:17
Om een goed advies te kunnen geven hebben we denk ik eerst een foto van je vriendin nodig :D

orreltak
9 februari 2007, 21:03
En wat is nou sexyer dan een mooie vrouw met een mooie gitaar..



nou...als ze naakt is zie ik haar liever met een blokfluit

Pais
9 februari 2007, 21:44
nou...als ze naakt is zie ik haar liever met een blokfluit
:seriousf: Wel eens van luchtgitaren gehoord?

Flipkoos
9 februari 2007, 23:18
Of zo eentje...

http://www.mbfala.com/Mondino/JBM_GlassL.jpg

ben vanhoof
10 februari 2007, 12:29
Ik weet dat de meeste onder jullie het affrontelijke gitaren vinden, maar toch.. heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.2dehands.be/fantastische-akoestische-gitaar-merk-keiper-18767464.html

Hij verkoopt 'm voor 70€ inclusief verzending ( ja is duur maar voor 60 krijg je'm wel mee denk ik) Is btw een semi-akkoestische en kost op de keiper site 73€ + 8€ verzending = 81€

GunMetalBlue
11 februari 2007, 22:27
Man hebbet over tien euri. Koopt'm ff nieuw wil je... :p

Picker
11 februari 2007, 22:48
Alstublieft: ้้n vrouw die gitaar kan spelen (en nog geen klein beetje)

http://www.rsmits.com/
Lizzy Watkins wel eens gehoord? De vrouw van Tommy? Die speelt menigeen op dit forum eruit denk ik. En what about Muriel Anderson?

Picker
11 februari 2007, 22:50
Ik weet dat de meeste onder jullie het affrontelijke gitaren vinden, maar toch.. heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.2dehands.be/fantastische-akoestische-gitaar-merk-keiper-18767464.html

Hij verkoopt 'm voor 70€ inclusief verzending ( ja is duur maar voor 60 krijg je'm wel mee denk ik) Is btw een semi-akkoestische en kost op de keiper site 73€ + 8€ verzending = 81€ Nou, voor 60€ kun je je onmogelijk een buil vallen.

Kim Wilson
12 februari 2007, 09:20
Lizzy Watkins wel eens gehoord? De vrouw van Tommy? Die speelt menigeen op dit forum eruit denk ik. En what about Muriel Anderson?Bonnie Raitt kan er ook wel wat van, hoor. :)

LaurentB
12 februari 2007, 09:50
Alstublieft: ้้n vrouw die gitaar kan spelen (en nog geen klein beetje)

http://www.rsmits.com/

Ik heb in mijn eerste jaren gitaar leren spelen van een gitaarlerares...