PDA

View Full Version : Jackson Ampworks



future2future
8 februari 2007, 00:32
Volgens mij is dit nog niet langs gekomen.

Kent iemand deze amps? Check de site http://www.jacksonampworks.com/ Ik vind het er erg goed uitzien! Het enige probleem is dat je ze nergens kan testen omdat ze alleen rechtstreeks verkopen. Maar ze hebben Michael Thompson en Allen Hinds als endorsers dus het zal wel goed spul zijn...

skabouter
8 februari 2007, 12:05
klinkt geweldig en ziet er mooi uit! maar niet teveel op endorsers afgaan hoor, dat is puur reclame, sommige worden endorst (raar woord...) door meerdere merken, en spelen zelf nog op iets totaal anders ook....zegt allemaal niets, alleen dat het handel is en dat fabrikanten graag bekende namen aan hun product gekoppelt zien

BLOK182
8 februari 2007, 13:03
Klinkt best goed, maar tis toch 3000 dollar de top...videoclips zijn best leuk, maar goed, er zit nogal geen lading effecthandel tussen:-)

Outrage
8 februari 2007, 15:21
Ik heb die 'Introduction / Britain Demo' bekeken, en ik moet zeggen dat mij dat een ongelooflijk lekker geluid lijkt. Man, moest ik dat ooit uit mijn versterker krijgen...

Tristan
8 februari 2007, 16:22
Na het bekijken van diverse videoclips en audiosamples moet ik zeggen dat ik het wel eens ben met Micheal Thompson dat die Britain het lekkerste klinkt... :D
Die cleane sound daarvan vind ik wel mooi, lijkt een beetje Matchless achtig, een beetje richting de (oude) Phoenix, mooie Vox achtige belletjes, lekker open en toch wat onderkant...
De crunch die eruit komt vind ik ook wel okee, maar vooral de clean en clean met een randje sounds uit die Britain klinken naar mijn idee erg lekker...

Die Union Jack amp heeft wel een hele mooie vocale crunch/lead sound, bijna alsof er permanent een wah ingebouwd zit maar dan wat subtieler, alleen vind ik de amp wel iets te veel gain hebben, bij veel gain wordt het geluid met humbuckers een beetje ongedefinieerd en scheterig denk ik...

Die andere amp (weet niet meer hoe hij heet) vind ik niet echt super, heeft nog meer gain dan de Union Jack en mist het vocale karakter daarvan...
Van deze amp durf ik op basis van wat ik heb gehoord wel te beweren dat hij in real life scheterig zal klinken met een dikke Gibson...

Wat ik wel moeilijk te beoordelen vindt is of de amps wel ballen hebben, op de clipjes die ik gehoord heb mis ik het wel een beetje, dus ik ga er vanuit dat de amps een beetje aan de gecompressde kant zijn...

Wat ik grappig vond was dat Micheal Thompson in een van die videoclipjes de Carr 6V6 Slant noemde en zei dat hij van die amp het cleane kanaal heel mooi vond, maar het scheurkanaal wat minder...
Zelf vond ik op de clipjes die ik gehoord heb het cleane kanaal juist behoorlijk klinisch klinken en het scheurkanaal wat meer karakter hebben, al klonk het op de clipjes wel een beetje rauw...
Geen idee hoe dat in real life is omdat ik die amp nooit getest heb, maar ik vond het wel grappig... :D

LCH
8 februari 2007, 17:15
Misschien irrelevant, maar tóch een plusje: Jackson zet tenminste een fatsoenlijke hoeveelheid info over de amps op de site. Natuurlijk is dat niet objectief, maar dat hoeft ook niet. Je kunt er zelf prima uitfilteren wat je wilt weten. Dat is nog eens wat anders dan die irritante trage klotesites van Fender, Marshall en Vox, met een shitload aan grafische filters. De info-voorziening van Vox is dan weer wel okay, maar een site als die van Marshall vind ik om te huilen :D

Nellyrocks
8 februari 2007, 17:31
Bij gitaristen is het zelfde draadje geopend vandaag.

klinkt idd heel lekker maar €3000,- blijft een hoop geld voor een singechannel vind ik.