PDA

View Full Version : Een overdrive met dynamiek



strat58
7 februari 2007, 21:36
Hoi volgens mij moet het bestaan, de laaste paar maanden koop ik mij helemaal arm aan overdive pedalen, Visual Sound, Mi Audio zelfs een Expandora (die bevalt tot nu toe nog het beste). Een effectpedaal wat dynamiek heeft en zich laat clean zetten met behulp van volume knop.
Een overdrive die klinkt als een gitaar en niet als een stofzuiger, een warme blues rock sound die ook nog iets heel laat van mijn gitaren.
Volgens mij is het een zoektocht zonder einde, eigenlijk heb ik het al een Marshall op 7 geeft precies die sound, maar ja dat is veel te hard zelfs voor een Marshall Bluesbreaker (30 watt). Heb gedacht aan de OCD of iets anders van Fulltone er is gewoon zoveel te koop op dat gebied, maar ik ben hem nog niet tegen gekomen, jullie wel of blijft het behelpen en moet ik maar gewoon een paar TS9's pakken, die blijven nml altijd.
Peace Strat58

Dirk_Hendrik
7 februari 2007, 21:40
Bij je topictitel dacht ik alléén maar "expandora". Dat had je dus al gevonden ;)

harrie-beton
7 februari 2007, 23:13
is de beste overdrive die nog dynamiek overheeft niet een mooie buizenversterker op "crunch"?

joesman
8 februari 2007, 02:55
Probeer zeker de Crowther Audio Hotcake, die is heeeeeeeel dynamisch!
Moeilijk te krijgen maar momenteel liggen er enkele in LL Music Center te Maaseik (Belgie). Zeker de moeite.

jero
8 februari 2007, 12:11
de OCD is een prima suggestie, misschien ook en Red Snapper, maar ik weet niet of die genoeg gain heeft voor je.

Wel eens een fuzz overwogen? Een goede germanium fuzz face is bij uitstek geschikt voor spelen met je volume knop, gaat van heel mooi clean naar overdrive naar fuzz.

Mitch
8 februari 2007, 13:26
Een andere benadering is een boost gebruiken. Afhankelijk van (vooral) je amp kan dat wel eens heel goed werken. Zet een mosfet boost (SHO, Picoso) vooraan, niet te hoog, net iets boven unity gain. Zet er een drive pedaaltje achter, draai de gain een klein stukje minder in dan je gewend bent en je hebt een net iets groter 'bereik' qua dynamiek.
Wat ook kan is een mosfet boost en daar een Electro Harmonix LPB achter, die gromt ook een beetje. Amp dan een tikkie terug draaien om je volume weer wat omlaag te halen en je cruncht ook wat meer en dynamischer.

Nogmaals, erg afhankelijk van je amp, maar deze benadering kán beter werken dan één goed drive pedaal.

DREAMMACHINE
8 februari 2007, 13:36
+1 voor de Hot Cake!

heel bijzonder pedaal, stond er onlangs nog 1 2ehands te koop op marktplaats of gitaarmarkt......waarschijnlijk nu niet meer.

....goedkoper is gewoon nieuw bestellen iig.

edit:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/effecten/75395015-crowther-audio-hotcake.html%3Freturn%3DeJwVy1sKgzAQheG9CPZN01yqEp Fid5LaEYO5YUZqLd17k5fh%252B%252BGMklR%252Btbz2UdKm kcVz8%252B8I%252FYIYJCGrD%252BBqq7YVg1EKY%252B0Msf upYa3AVdpF3HYLDsERmGeYMqZWiHpBa%252B6HGejlFQf0JR9p yR8mnbFlXSbLFCITE08dMo%252B8pB2%252F8VyfVII1rMsfPu qU7BIGWvS%252FPzY8OOE%253D%26df%3D1%26p%3D1%26fta% 3DeNpNkstuwyAQRf%252BFRdbzYoBB%252BZbIUqrKkqtEddqm jfLvBfwgS46uh3vGDKb2mC2a%252B%252FqcTt%252FDNLs8m7 K5%252B3TEw3k%252B3i6GeUILFPNEFkTydLO%252F8ZqnuyFG 9pynXxNSijFf5tHocD1iHSPmrsP7m8tjGTFbGTqey%252FzBGO wxGuR2cfCCKipbbEUIxBVRR%252BBDS%252FGOIIWAFckL8pQq 8h0xhIZ0RRxiUPYVhZ4CFaooboiTB2yptCJRjoSxVYXOUgRobO 2PqcR8WpR2AY4a4vItd1bKaWO7AgdAaVbo98JlG7LcsUugx4St Me4WrJsFdg3vUZo%252Fps4wamMELwywdSHsDLxf%252FkP3kF gW01j3kATSVkWbhyThxM2DfM8J43Kv7oyTptBY9yiLWfttHsKk gZZc92BFLb7P2ZK5j%252BF%252Bqi%252BuPLKzaR1G5oaf%2 52BhbBnFvP3%252Fv5%252BQ%252F66Lij

hubert
8 februari 2007, 13:37
ik herken het probleem...ik heb ook mijn eeuwige zoektocht naar DE overdrive voor mijn vox ac30 bijna opgegeven. Ik laat nu door Chris een master bouwen. Misschien is dat een idee?

de hotcake gaat het (denk ik) ook niet geven. Ik heb hem voor mijn vox. Hij is erg erg goed, maar toch....

strat58
8 februari 2007, 17:10
de OCD is een prima suggestie, misschien ook en Red Snapper, maar ik weet niet of die genoeg gain heeft voor je.

Wel eens een fuzz overwogen? Een goede germanium fuzz face is bij uitstek geschikt voor spelen met je volume knop, gaat van heel mooi clean naar overdrive naar fuzz.

Hoi ik heb twee omgebouwde Dunlop Fuzz Face pedalen 1 met NKT275(germ.) trans. en een met BC109 Silicon trans, klinken te gek alleen probleem te veel treble en niet vet genoeg, ja als ik mijn versterker open gooi dan wel.
Zit ook steeds meer te denken aan een custom build door een van de forum bouwers. 2 voorsterkers in serie en daarvoor of achter een treble boost.
en misschien een Fat pre-amp erbij moet nog ff kijken wat precies, gisteren ben ik aan de slag gegaan met de Expandora gevolgt door een Voodoo 1 en dat klinkt behooorlijk goed moet ik zeggen, misschien nog een Exandora er bij zoeken.
Peace Strat58

ateng
9 februari 2007, 21:46
Ibanez SD-9 is echt te gek en reageert heel goed op de volume van je gitaar.

strat58
10 februari 2007, 00:15
Ibanez SD-9 is echt te gek en reageert heel goed op de volume van je gitaar.

Hm net weer gerepeteerd en een overdrive heeft gewoon geen dynamiek, als ik zacht aansla wil ik minder vervorming en als ik hard aansla meer vervorming, zou het wel bestaan?
Zal de SD-9 zeker eens gaan proberen (als ik een weet te staan).
Peace Strat58

BS
10 februari 2007, 00:31
Hm net weer gerepeteerd en een overdrive heeft gewoon geen dynamiek, als ik zacht aansla wil ik minder vervorming en als ik hard aansla meer vervorming, zou het wel bestaan?
Zal de SD-9 zeker eens gaan proberen (als ik een weet te staan).
Peace Strat58

De BJFE Honey Bee doet precies dat, verwacht alleen geen high gain uit dit pedaal .

strat58
10 februari 2007, 10:01
De BJFE Honey Bee doet precies dat, verwacht alleen geen high gain uit dit pedaal .

Hmm waar kun je die uitproberen want dat klinkt wel interessant.
Dank je wel.
Peace Strat58

Dirtypool
10 februari 2007, 13:55
In de US vindt men dat de Blackstone dat doet.
Is ook nog eens 2 kanaals

Don Olivier
10 februari 2007, 14:19
Voor een Vox Ac30 extra te laten oversturen raad ik de EH Memory Man aan.
Hop, level knop op 7 / 8 en scheuren maar. De beste cleane boost die er is.
Ik heb em onlangs gekocht en deze (verborgen) functie is helemaal het einde.
Daar kan volgens mij dan he geen overdrive pedaal tegen op

vinni
10 februari 2007, 22:39
Degene die roepen Hotcake hebben'm dus niet naast de OCD gehad.
De OCD dus....

Vinni

intervine divention
10 februari 2007, 23:32
heb net de Hotcake binnen, wat een klotepedaal zeg, als dat een van de betere fuzzpedalen is dan is het de eerste en zeker ook de laatste fuzz die ik in bezit heb...

Speeddemon
10 februari 2007, 23:38
heb net de Hotcake binnen, wat een klotepedaal zeg, als dat een van de betere fuzzpedalen is dan is het de eerste en zeker ook de laatste fuzz die ik in bezit heb...
volgens mij is 't een boost en geen fuzz. :chicken:

't zou wat zijn, dat ik een Boss CE-1 binnen krijg en verkondig 'wat een klote phaser is dit zeg. Hele tijd zo'n zeeziek geluid en geen swirl...'

:seriousf:

strat58
10 februari 2007, 23:40
heb net de Hotcake binnen, wat een klotepedaal zeg, als dat een van de betere fuzzpedalen is dan is het de eerste en zeker ook de laatste fuzz die ik in bezit heb...

Hoi is de Hotcake dan een Fuzz ik dacht dat het een overdrive was, ahfijn ik lees ook regelmatig dat de een de pedalen de hemel in prijst en de ander boort hem de grond in. Kennelijk zijn we allemaal op zoek naarde holy grail. Mijn band kijkt al niet meer op van mijn pedale escapades zolang het maar vet genoeg klinkt en het geluid niet teveel veranderd en de laaste tijd ga ik ook steeds harder spelen om die eindbuizenvervorming te krijgen. Gisteren stond ik al even in een hoek te spelen omdat mijn Marshall iets te hard stond.
Met het volume op 3 a 4 klinken bijna alle pedaaltjes het zelfde behalve de Expandora die klinkt gewoon anders meer een korretje bij het hoog en dat vind ik toch wel aangenaam klinken.
Peace Strat58

stratokai
10 februari 2007, 23:46
Degene die roepen Hotcake hebben'm dus niet naast de OCD gehad.
De OCD dus....

Vinni


Vind ik wat kort door de bocht. Ik heb de OCD gehad en heb de Hotcake nog steeds. Smaakkwestie dus weer.

Beiden reageren overigens erg goed op je volumeknop van je gitaar.
De hotcake gaat wat mij betreft van boost naar overdrive naar distortion met een fuzz randje, afhankelijk van hoe je de gain instelt.

Voor de topicstarter: pedalen van Lovepedal schijnen ook goed op je gitaarvolume te reageren.

vinni
11 februari 2007, 11:01
Jawel....maar het gaat met name om de dynamiek.
En dan wint de OCD.

Vinni

MarkV
11 februari 2007, 11:11
Misschien die nieuwe DynaDrive van Boss i.c.m. een ander, beter klinkend overdrive pedaal?: http://www.bossus.com/index.asp?pg=1&tmp=161

Dus de Boss voor de dynamiek (zonder echte gain toe te voegen) en dan je favo overdrive voor het geluid?

intervine divention
11 februari 2007, 12:17
volgens mij is 't een boost en geen fuzz. :chicken:

't zou wat zijn, dat ik een Boss CE-1 binnen krijg en verkondig 'wat een klote phaser is dit zeg. Hele tijd zo'n zeeziek geluid en geen swirl...'

:seriousf:

Fuzz, boost, od, iedereen noemt het anders, ik vond t iig vreselijk klinken; te dof gevoiced, zodra je de gain opschroeft klinkt ie als een kapotte stofzuiger en low gain vind ik hem niet beter dan eeen gemiddelde DOD of MXR drive... dan maakt het mij niet uit hoe het heet, ik kan er niks mee

joesman
11 februari 2007, 14:57
heb net de Hotcake binnen, wat een klotepedaal zeg, als dat een van de betere fuzzpedalen is dan is het de eerste en zeker ook de laatste fuzz die ik in bezit heb...


Wie heeft er gezegd dat de hotcake een fuzzpedaal is????

De hotcake werkt perfect om een versterker op het randje verder te pushen en is dus zeker geen fuzz.

@Vinni: ik heb zowel de OCD als de hotcake en voor mij wint de hotcake. De OCD geeft gewoon onmiddellijk té veel gain voor mijn behoeften, zelfs met de gainknop bijnan volledig dichtgedraaid.

DREAMMACHINE
11 februari 2007, 15:56
idd ook de ocd naast een hotcake gehad en voor mij wint de hotcake ook. Ik gebruik hem over het overdrive kanaal van m'n shiva.

Dirk_Hendrik
11 februari 2007, 17:55
Fuzz, boost, od, iedereen noemt het anders,......

dan maakt het mij niet uit hoe het heet, ik kan er niks mee

De meeste(*) mensen noemen die dingen vrij goed bij hun naam Stijn. Juist daarom zijn ze in staat om als ze een fuzz willen ook een fuzz te kopen en niet met een booster of een OD thuis te komen. En vice versa. Het kan dus best handig zijn om er wél om te malen hoe zo'n ding heet. Het bespaart je de moeite van eerst naar zo'n ding op zoek zijn en er, als je em dan eindelijk te pakken hebt, op afknappen.



(*)
Een maatje van me liep jaren terug stage in een muziekzaak in Friesland. Eén van de highlights daar was een Friese boer die aan de toonbak kwam met de vraag "Hebboe ok Kroaskassies". Inderdaad. Je hebt gelijk. Niet iedereen gebruikt exact dezelfde benamingen. Je kunt altijd een één of andere boer tegenkomen die de algemene terminologie niet beheerst, het beter denkt te weten of denkt cool te zijn door zich een lakse houding te pretenderen.

jero
11 februari 2007, 18:24
nou, hotcake met drive full open gaat wel degelijk richting fuzz hoor. Als ik mij niet vergis wordt hij ook zo geadverteerd.

ontopic: als je ideale sound je marshall op 7 is, kun je ook eens kijken naar attenuators?

Tristan
11 februari 2007, 18:37
Of een PPIMV, dat klinkt mijns inziens echt honderd keer beter dan welke attenuator dan ook...

strat58
11 februari 2007, 19:22
Of een PPIMV, dat klinkt mijns inziens echt honderd keer beter dan welke attenuator dan ook...

Een PPIMV ? que wat is dat ?
Heb vroeger een powersoak gehad van Tom Scholz, wist dus niet dat hij moest worden gekoeld door een fan, ahfijn Marshall amp. over de huizen :(
Zijn ze tegenwoordig beter ?
Peace Strat58

Chris Winsemius
11 februari 2007, 22:01
Een PPIMV ? que wat is dat ?
Heb vroeger een powersoak gehad van Tom Scholz, wist dus niet dat hij moest worden gekoeld door een fan, ahfijn Marshall amp. over de huizen :(
Zijn ze tegenwoordig beter ?
Peace Strat58

Tristan bedoelt 'n PostPhaseInverterMasterVolume :)
Ik installeer die vaak in silverface Fenders en Marshalls met 4 inputs (SuperLead/etc.) en LondonCities.
Met zo'n mastervolume-regelaar heb je de originele sound/eigenschappen als ie op 10 staat en kun je de sound die je normaal op veel te hoge volumes krijgt ook goed op lagere volumes krijgen.
In NL ben ik ze nog niet vaak tegengekomen maar ik gebruik ze al 'n aantal jaren voor klanten. Het is ook vaak gebeurd dat iemand 's middags zo'n MV liet installeren en dan 's avonds al z'n soak/box/scholz/etc. op marktplaats zette :)

Dirk_Hendrik
11 februari 2007, 22:16
silverface Fenders en Marshalls

Dat kan niet!! Jij oliedomme stouterd! Er zijn geen silverface Marshalls hoor!! Je hebt het allemaal helemaal verkeerd en snapt er niets van!! Joh! De 5b6h is er alléén in een blackface versie en jammergenoeg kun jij dat niet snappen! Had je maar wat meer tijd aan je vrouw moeten besteden! net als ik!



:D :D :D en een hele grote ;)

Chris Winsemius
11 februari 2007, 22:35
Dat kan niet!! Jij oliedomme stouterd! Er zijn geen silverface Marshalls hoor!! Je hebt het allemaal helemaal verkeerd en snapt er niets van!! Joh! De 5b6h is er alléén in een blackface versie en jammergenoeg kun jij dat niet snappen! Had je maar wat meer tijd aan je vrouw moeten besteden! net als ik!



:D :D :D en een hele grote ;)

LOL, ik lig nu helemaal dubbel.


Er zijn trouwens wel wat silverface Marshalls: de hele vroege JTM45s.

Mijn vrouw weet dat ik prioriteiten heb; eerst amps en dan de rest...., ha ha.

Voor mede GN-netters: DH had laatst gebeld nav 'n fx-vraag op hetzelfde moment dat 'n vriend van mij belde omtrent die fx-jes... Voodoo!!!

GN rules!!!

intervine divention
12 februari 2007, 00:27
De meeste(*) mensen noemen die dingen vrij goed bij hun naam Stijn. Juist daarom zijn ze in staat om als ze een fuzz willen ook een fuzz te kopen en niet met een booster of een OD thuis te komen. En vice versa. Het kan dus best handig zijn om er wél om te malen hoe zo'n ding heet. Het bespaart je de moeite van eerst naar zo'n ding op zoek zijn en er, als je em dan eindelijk te pakken hebt, op afknappen.



(*)
Een maatje van me liep jaren terug stage in een muziekzaak in Friesland. Eén van de highlights daar was een Friese boer die aan de toonbak kwam met de vraag "Hebboe ok Kroaskassies". Inderdaad. Je hebt gelijk. Niet iedereen gebruikt exact dezelfde benamingen. Je kunt altijd een één of andere boer tegenkomen die de algemene terminologie niet beheerst, het beter denkt te weten of denkt cool te zijn door zich een lakse houding te pretenderen.

Okay laten we zeggen dat wat er ook uitkomt, toch niet zo goed klinkt als veel commentaren mij hebben doen geloven, ik had over het kreng gelezen dat het oa een fuzzpedaal was en ik dacht die moet ik maar eens proberen want iedereen schijnt m geweldig te vinden. Maar ik moet Mark Knopfler als aanstichter van die ellende toch ongelijk geven want ik vind het niks, mag dat? en dat er fuzz-achtige geluiden uitkomen is naar mijn idee best wel duidelijk maar daar zal jij als opperwijsneus wel weer wat op vinden…

Verder heb je de gebruikelijke sneer weer gemaakt, goed werk, keurig binnen 24 uur zoals het een goed moderator betaamd. Ik moet natuurlijk wel wat terugzeggen, en bij gebrek aan beter zal ik je voorlopig maar een ongelooflijke lul noemen, ok?
xxx

strat58
12 februari 2007, 07:37
Tristan bedoelt 'n PostPhaseInverterMasterVolume :)
Ik installeer die vaak in silverface Fenders en Marshalls met 4 inputs (SuperLead/etc.) en LondonCities.
Met zo'n mastervolume-regelaar heb je de originele sound/eigenschappen als ie op 10 staat en kun je de sound die je normaal op veel te hoge volumes krijgt ook goed op lagere volumes krijgen.
In NL ben ik ze nog niet vaak tegengekomen maar ik gebruik ze al 'n aantal jaren voor klanten. Het is ook vaak gebeurd dat iemand 's middags zo'n MV liet installeren en dan 's avonds al z'n soak/box/scholz/etc. op marktplaats zette :)

Hoi wat zijn de kosten daarvan en blijft de versterker dan hellemaal origineel of moet er een volume knoop bijkomen ? je mag wel een PM sturen want anders ben je aan het adverteren :)
Peace Strat58

Dirk_Hendrik
12 februari 2007, 08:34
Okay laten we zeggen dat wat er ook uitkomt, toch niet zo goed klinkt als veel commentaren mij hebben doen geloven, ik had over het kreng gelezen dat het oa een fuzzpedaal was en ik dacht die moet ik maar eens proberen want iedereen schijnt m geweldig te vinden. Maar ik moet Mark Knopfler als aanstichter van die ellende toch ongelijk geven want ik vind het niks, mag dat? en dat er fuzz-achtige geluiden uitkomen is naar mijn idee best wel duidelijk maar daar zal jij als opperwijsneus wel weer wat op vinden…

Verder heb je de gebruikelijke sneer weer gemaakt, goed werk, keurig binnen 24 uur zoals het een goed moderator betaamd. Ik moet natuurlijk wel wat terugzeggen, en bij gebrek aan beter zal ik je voorlopig maar een ongelooflijke lul noemen, ok?
xxx

Is prima Stijn.

Speeddemon
12 februari 2007, 14:28
Okay laten we zeggen dat wat er ook uitkomt, toch niet zo goed klinkt als veel commentaren mij hebben doen geloven, ik had over het kreng gelezen dat het oa een fuzzpedaal was en ik dacht die moet ik maar eens proberen want iedereen schijnt m geweldig te vinden. Maar ik moet Mark Knopfler als aanstichter van die ellende toch ongelijk geven want ik vind het niks, mag dat?
Nogmaals, jan en alleman kent en gebruikt de Hotcake als een boost/overdrive. Dat ie toevallig fuzzy kan klinken, is een bijzaak. Het is GEEN fuzz in beginsel.

Een DOD 250 klinkt ook fuzzy als je de gain helemaal openzet, en toch staat er Overdrive/Preamp op.

Jij hebt nu aan de hand van een verkeerde inschatting een beeld over hoe fuzzes klinken en ik kan je (als bouwer van 3 totaal verschillende fuzzes) verzekeren dat een goeie fuzz totaal niet klinkt zoals een Hotcake.

Als ik in Brazilië op vakantie ga, en ik neuk daar een fout gebruind Duits blond wijf, waarvan iemand zegt dat ze Zuid-Amerikaans is, ga ik toch ook niet in NL verkondigen dat Braziliaanse wijven zwaar klote zijn? :roll:

Harry
12 februari 2007, 14:58
Hoi wat zijn de kosten daarvan en blijft de versterker dan hellemaal origineel of moet er een volume knoop bijkomen ? je mag wel een PM sturen want anders ben je aan het adverteren :)
Peace Strat58

Chris heeft bij mij ook zo'n ding ingebouwd en ik ben er blij mee. Zo kan ik mijn versterker op een aanvaardbaar volume zetten en er een heerlijk geluid voor solo's uithalen. Voor ritmespel druk ik een MXR Boost/Overdrive in, waarvan ik output wat lager heb staan. Die drukt dus het volume een stuk naar beneden.

Mitch
12 februari 2007, 16:20
Hier ook. We hebben we één in onze 'algemeen gebruik' AC30 zitten. Gisteren een demo opgenomen en we moesten nét een beetje meer op randje crunch zitten. PPIMV omlaag, Volume (gain) omhoog en ja hoor....prima opname. Je laat de amp een beetje meer op de pre amp leunen qua oversturing en dat kan perfect uitkomen.

Chris Winsemius
12 februari 2007, 22:06
Harry en Mitch geven volgens mij 'n goeie omschrijving maar ik ben natuurlijk niet helemaal bizz-onpartijdig :)

Ik beschouw zelf de PI (fasedraaierbuis) als deel v/d pre-amp; zeker in "vintage" versterkers. Hoe beter de amp is qua circuit en trafo's hoe overtuigender de klank op lagere volumes met of zonder ppimv.

intervine divention
12 februari 2007, 22:09
Nogmaals, jan en alleman kent en gebruikt de Hotcake als een boost/overdrive. Dat ie toevallig fuzzy kan klinken, is een bijzaak. Het is GEEN fuzz in beginsel.

Een DOD 250 klinkt ook fuzzy als je de gain helemaal openzet, en toch staat er Overdrive/Preamp op.

Jij hebt nu aan de hand van een verkeerde inschatting een beeld over hoe fuzzes klinken en ik kan je (als bouwer van 3 totaal verschillende fuzzes) verzekeren dat een goeie fuzz totaal niet klinkt zoals een Hotcake.

Als ik in Brazilië op vakantie ga, en ik neuk daar een fout gebruind Duits blond wijf, waarvan iemand zegt dat ze Zuid-Amerikaans is, ga ik toch ook niet in NL verkondigen dat Braziliaanse wijven zwaar klote zijn? :roll:

De vergelijking met een fout gebruind Duits blond wijf vind ik opzich wel van toepassing als we het over de Hotcake hebben:) Ik denk dat ik bij mijn japanse schoonheid blijf, ze heet Maxon...
anyway ik moet wel toegeven dat de Hotcake inderdaad niet echt helemaal een fuzz is, ik geef hierbij mijn ongelijk toe :o

Einzeln
13 februari 2007, 08:56
Harry en Mitch geven volgens mij 'n goeie omschrijving maar ik ben natuurlijk niet helemaal bizz-onpartijdig :)

Ik beschouw zelf de PI (fasedraaierbuis) als deel v/d pre-amp; zeker in "vintage" versterkers. Hoe beter de amp is qua circuit en trafo's hoe overtuigender de klank op lagere volumes met of zonder ppimv.

Lijkt dat op wat een cc doet? Ken ik zelf niet hoor.
Maar wanneer ik een vox heb zou ik dan aan een master moeten of aan een load?

Mitch
13 februari 2007, 09:17
Yep, de master op de CC is ook erg goed. Persoonlijk geef ik absoluut de voorkeur aan een master boven een loadbox. Het is echt niet zo dat je ineens een modern klinkend, pre amp based distortion krijgt als je niet het heilige "eindbuizen op hun flikker" truukje doet. Voor mij klinkt een goede master natuurlijker dan een loadbox.

cardinal
13 februari 2007, 19:49
Gt pro van boss heeft wel een aardige preset, sla je zacht aan, cleane sound, wat harder heb je overdrive. Regelt het apparaat zelf.

Chris Winsemius
13 februari 2007, 20:05
Yep, de master op de CC is ook erg goed. Persoonlijk geef ik absoluut de voorkeur aan een master boven een loadbox. Het is echt niet zo dat je ineens een modern klinkend, pre amp based distortion krijgt als je niet het heilige "eindbuizen op hun flikker" truukje doet. Voor mij klinkt een goede master natuurlijker dan een loadbox.

De post pi mv die ik voor AC30s/etc. gebruik is gebasseerd op die v/d CC en ook v/d AC30 HW versie, vooral op lagere volumes net wat "lekkerder" dan die van (vroege) Matchless versterkers.

Tristan
13 februari 2007, 20:24
@Chris:
Die master volume van de vroegere Matchless amps schijnt inderdaad niet helemaal super te zijn, maar die van de latere series (zoals de Phoenix) vind ik best wel okee hoor, weet jij misschien of dat wel of geen PPIMV is?
Die van de Vox is wat mij betreft voor die amp nog steeds onovertroffen...

Chris Winsemius
13 februari 2007, 22:33
@Chris:
Die master volume van de vroegere Matchless amps schijnt inderdaad niet helemaal super te zijn, maar die van de latere series (zoals de Phoenix) vind ik best wel okee hoor, weet jij misschien of dat wel of geen PPIMV is?
Die van de Vox is wat mij betreft voor die amp nog steeds onovertroffen...

Ik ken die nieuwere Matchless amps niet....