PDA

View Full Version : framus of fame cabinet?



JacksonBas
7 februari 2007, 20:42
Ik ben van plan binnenkort een 2x12 aan te schaffen. Ik heb mn oog laten vallen op een framus FR-212 CS en de fame Duo Cab. welke past et best onder mn fireball denken jullie?

dr.distortion
8 februari 2007, 11:55
Ik heb zelf die Fame cab. Geweldig ding, oerdegelijk en klinkt mega! Ik speel er zowel metal als hardrock mee. En tja, wat beter is....Fame vs. Framus..geen idee....

skabouter
8 februari 2007, 12:00
moeilijk te zeggen denk ik. beiden E300,-, beide 2xV30 toch?
qua looks zou ik zeggen De Fame, zwart........mooier bij zo`n metalamp.
maar als je er toch 1 gaat kopen, vergelijk ze dan even, en breng je eigen top mee! dan weet je het gelijk, het beste meetinstrument zijn je eigen oren :)

JacksonBas
9 februari 2007, 18:52
jah maar dat is een beetje het probleem ze zijn allebei alleen maar in duitsland verkrijgbaar. en ik heb veel positieve dingen gehoord over de framus.

hendrix_appendix
9 februari 2007, 18:58
Ik kan me voorstelen dat de Frmaus qua hout en dergelijke bter is dan een Fame cabinet met dezelfde V30 speakers, je zult dan dus een afweging moeten maken of je het belangrijker vind dat de constructie en het houtgebruik beter is of dat je liever wat geld over houdt voor je uitzet;) Vind Framus Cabs trouwens wel erg mooi qua uiterlijk (niet zo standaard)

skabouter
9 februari 2007, 21:18
framus cabs zijn mooi om te zien ja, maar ik zou een fame (zonder logo dan wel) mooier vinden bij een fireball. de framus oogt wat meer vintage, past niet lekker bij zo`n moderne metalamp.

en hoe bedoel je;geld overhouden voor uitzet? beide cabs zijn toch 300?

Lord Abortion
10 februari 2007, 18:06
Ik heb zo een Framus, en die is blijkbaar minder diep dan een Fame en geeft iets minder bas. Nuja, welke je ook koopt, het zullen wel goede cabs zijn. Zelf ben ik heel tevreden van mijn Framus 2x12. Past uiterlijk mooi bij de Dragon en is een gebalanceerde cab met veel definitie, en geen overdreven (maar toch strak) laag.

JacksonBas
11 februari 2007, 12:41
dan denk ik dat ik voor de framus ga. en dr een nieuw doek op maak.
zijn er trouwens ook van die engl logo's te koop? Ik heb ze geloof ik wel es van marshall gezien.

Braindead
11 februari 2007, 17:26
Is er ook iemand die weet hoe die fame zijn vergeleken met een Engl 2x12?
Afgezien van de prijs is het gewicht wel een groot verschil. Fame is 26 kg (lekker met vervoer) en de Engl 32 kg. De mesa zelfs 36 dacht ik.
Ben benieuwd of er iemand is die echt veel verschil hoort. Anders is 10 kilo minder tillen toch wel lekker.

ben vanhoof
11 februari 2007, 17:47
dan denk ik dat ik voor de framus ga. en dr een nieuw doek op maak.
zijn er trouwens ook van die engl logo's te koop? Ik heb ze geloof ik wel es van marshall gezien.

Zo'n nieuwe doek is bij mijn weten wel erg duur. Op verduin electronics verkopen ze die voor min 4.5€ / dm˛, en de meeste speakerkasten zijn toch wel 60dm˛ (4x12) groot dusja.... dan kom je al aan een kleine 300€. Is mss interessanter dan om een hele andere kast te kopen. Weet iemand waar je ze goedkoper kan krijgen?

JacksonBas
12 februari 2007, 20:40
misschien dan tog een engl v60 4x12 2ehands voor 350 euro ofzo...

skabouter
12 februari 2007, 20:44
uuh bedoel je niet 2x12? vast wel, maar anders is het wel een verdraaid lekker prijsje voor een engl 4x12

BLOK182
12 februari 2007, 20:48
Zo'n nieuwe doek is bij mijn weten wel erg duur. Op verduin electronics verkopen ze die voor min 4.5€ / dm˛, en de meeste speakerkasten zijn toch wel 60dm˛ (4x12) groot dusja.... dan kom je al aan een kleine 300€. Is mss interessanter dan om een hele andere kast te kopen. Weet iemand waar je ze goedkoper kan krijgen?
Lijkt me stug dat je 300 euro voor speakerdoek kwijt bent, dan zal er waarschijnlijk aan die prijs iets niet kloppen...
EDIT: Als je goed kijkt zie je dat het 4,50-5,00 per decimeter breedte is, terwijl de strook al de juiste lengte (centimeter of 80-90) heeft. Oftewel, je hebt een centimeter of 70-80 breed nodig = 8 x 5,00 = eurootje of 40. Geen dikke 300:p

BLOK182
12 februari 2007, 20:49
uuh bedoel je niet 2x12? vast wel, maar anders is het wel een verdraaid lekker prijsje voor een engl 4x12
Nja, nieuw zijn ze ook goedkoper dan een Marshall 1960a, en die heb je tweedehands ook voor 350-400 euro.

skabouter
12 februari 2007, 20:53
zozo, als het echt een 4x12 is.......laat Tho het maar niet horen ;)

JacksonBas
13 februari 2007, 20:37
ze werden echt een tijdje geleden op marktplaats voor dat geld aangeboden(een maand of 2/3)

AART
13 februari 2007, 22:00
Is er ook iemand die weet hoe die fame zijn vergeleken met een Engl 2x12?
Afgezien van de prijs is het gewicht wel een groot verschil. Fame is 26 kg (lekker met vervoer) en de Engl 32 kg. De mesa zelfs 36 dacht ik.
Ben benieuwd of er iemand is die echt veel verschil hoort. Anders is 10 kilo minder tillen toch wel lekker.

Zit em hoogstwaarschijnlijk in het hout en constructie.

Hoe zwaarder = hoe stugger = hoe strakker en zwaarder in sound.

Voor softe muziek als blues en clean spul zou ik geen zware cab nemen, klinkt dozig. Voor heavy muziek is het een zware pre vind ik.