PDA

View Full Version : Powerball + ....cab?



Tho
7 februari 2007, 19:42
Hey iedereen!
Ik heb gisteren een Gloednieuwe (dus niet 2e hands) Powerball op de kop weten te tikken voor 1350. Prima prijsje dacht ik. Ik haal het volgende week op, maar ik ben nog steeds een leekje op het gebied van cabs etc. dus inderdaad.. welke 4 x 12" raden jullie mij aan?

Ik speel met name de zwaardere metalen, en ik hou het liever rond de 600 euro. En het liefst een matchende ENGL natuurlijk. :)
En waarom zou ik nou v30's moeten nemen (die een stuk duurder zijn) en geen v60's?
tnx!

skabouter
7 februari 2007, 19:54
sommige zeggen dat ze beter zijn/klinken en anderen zeggen van niet? ik geloof dat Gerrekat nog steeds zweert bij V60`s....................
smaak denk ik toch :)

Tho
7 februari 2007, 20:01
sommige zeggen dat ze beter zijn/klinken en anderen zeggen van niet? ik geloof dat Gerrekat nog steeds zweert bij V60`s....................
smaak denk ik toch :)

Dat zal dan inderdaad wel smaak zijn. Mocht het kwaliteit zijn durf ik gasten als Gerre wel te vertrouwen. Ze zijn vooral veel duurder die v30's!

Ik zie ook erg vaak een marshall cab onder high-gain versterkers.. zijn die zo goed?

gradje pbc
7 februari 2007, 20:02
een engl XXL met V30's zou ik zeggen...

Tho
7 februari 2007, 20:06
een engl XXL met V30's zou ik zeggen...

Is een beetje te prijzig. Ik moet al een maand zonder speakers zitten met die ENGL op m'n kamer omdat deze prijs een one-time kans was, anders had ik alles in 1 keer gekocht.. dus ongeveer 600 eurootjes :)

BLOK182
7 februari 2007, 20:14
Ik heb 2 jaar lang met v60 gespeeld, prima cab voor het geld, maar ik vond em toch net te fizzy, ook door de vrachtwagenlading gain vd powerball. Heb daarnaast veel verschillende cabs getest ermee, en de Bogner v30 4x12 vond ik echt het beste. Is tweedehands te vinden voor zo'n 750.

skabouter
7 februari 2007, 20:18
die standaard marshall kasten zijn niet zo erg best, beetje schel/hoog geluid. die met G12t-75`s dan. en de AV kasten met greenbacks lijken me niet zo erg metal........niet het beste icm met een powerball denk ik.
wat me wel prima geschikt lijktvoor je zijn oude jcm800 1960 kasten, die zijn uitgerust met G12-65 speakers, die zijn erg fijn en met een lekker strakke low-end! heb ik er 3 van gehad, allemaal heel ok! maar erg lastig te vinden!

voor jouw 600 euro is best wat leuks te vinden hoor.
misschien dat je deze engl 4x12 voor 600 kan overnemen, mail hem eens:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/71348909-engl-4x12-in-nieuwstaat.html?return=eJwVydsOgjAQBNB%2FMYE3qOUip oQY%2FJMVN9D0QtNd1GD8d8vLzJkMKKm%2BWp17UvLSqRMhxGn pF%2BaghDBrQF86iIaDBWAqvRVu2zWaAn2hPXHcHHpGL14YiTG aVMUD6PhnzQBRTF3Tlgs7e%2FvYQeZPGnjN6lFm9d2mGLvqerA 62LQHOXHXIdG8E9HPNnklnUaVh0Ge%2Bt8fPTc8aQ%3D%3D&df=1&fta=eNpF0cFuwjAMBuB3yYFz7MSO7YhnQZVAqFo30MoADfHua9 Kkk3rJp8T1bw%2FG9ppNzP18T4f7MM0uz0Zg7jntYXec97eLQZ 7AEkqe0FKkPN3sd7zmj4edvs5Tvsyj4e66h%2FI0mrsO55PL4% 2FJstmBuPC41B8Ngr9F8rj9LyKRKvl8rFJkJsRJ28rJ8oVBoFC QyJSwUG3lOyhgLUb8ViWOSQtwpBJJUa6XeBIGwpkLyT0ixkjaC GCiB1lZ7%2BxCiqF%2Bt9w%2FIkRGq9QDgA2KqrUFP4EmEdL23 RaCAwLU5aBlY1fuoq7UQLCohwfq2peAkoF7qREC6JRDyXK3lYA YISaqh38wH1dWgmxdiqPUQN1tmp8s837Opuc%2FheShbXhZ7rP tDc8OjrN%2Bbc%2B18387vPz25lq0%3D

verder staan er leuke dingen als een kitty hawk met 4xgreenbacks en een H&K met 4xgreenbacks te koop, aardige prijzen (zie gitaarmarkt).
alleen ik vraag mij af hoe goed greenbacks zich eigenlijk lenen voor metal. prima speakers, dat zeker! maar meer voor wat vintage sounds, achtte ik altijd.....

metalspeler die greenbacks gebruiken en er een mening over hebben??? de topic starter en ik zijn reuze benieuwd!

Tho
7 februari 2007, 20:25
Fijne info Skabouter! Bedankt voor die link ook, ik heb hem even een mailtje gestuurd om te weten welk model het is!

Jij ook bedankt BLOK182 :)

BLOK182
7 februari 2007, 21:28
Ikzelf vond greenbacks wat minder met de Powerball, trouwens. Voor een vette moderne rocksound kwam ik zelf toch echt uit bij v30. Ik zocht trouwens geen ubertrashmetalsound:p

Nocki
7 februari 2007, 21:38
Hoi,

Laatst bij Jukebox geweest om de invade te proberen. vond zelf de v60 het beste klinken. over greenbacks was het niks.
zelfs speel ik oer v30's maar ik denk toch dat v60 bij zo'n amp het lekkrste klinkt.

Nocki

BLOK182
7 februari 2007, 21:39
Nja, Invader is toch weer een andere amp dan de Powerball, al zou je dat qua looks niet zeggen:-)

casper innosence
7 februari 2007, 23:03
die standaard marshall kasten zijn niet zo erg best, beetje schel/hoog geluid. die met G12t-75`s dan. en de AV kasten met greenbacks lijken me niet zo erg metal........

De AV kasten hebben V30's en de AC/AX/TV kasten hebben greenbacks bij mijn weten. (Details..;) )

skabouter
7 februari 2007, 23:26
aii ik scheerde ze even snel over 1 kam................maar je hebt gelijk!

wel, misschien zijn die AV kasten dan juist wel wat voor de topicstarter:) zoek daar ook eens naar zou ik zeggen!

Tho
7 februari 2007, 23:30
aii ik scheerde ze even snel over 1 kam................maar je hebt gelijk!

wel, misschien zijn die AV kasten dan juist wel wat voor de topicstarter:) zoek daar ook eens naar zou ik zeggen!

okey! En dan zijn cabs van marshall?

Squier4ever
7 februari 2007, 23:46
AV/BV = v30
AX/BX= greenback in normaal 1960 formaat
TV = oversized 4x12 met GB's....

de normale cab is de 1960A/1960B, afhankelijk van slant of straight cab...

btw. niet gaan spelen zonder die cab, anders zul je weinig plezier van je Engl beleven, ben je je cheapo prijsje zo weer kwijt....

Tho
7 februari 2007, 23:49
Dank je squier. Ik weet er zo als je ziet de ballen vanaf. Ik weet natuurlijk wel hoe ik een amp moet 'besturen' maar al die termen joh.. pff.


En ja okey.. speakers is ook niet mijn sterkste kant :hippie:

Tho
7 februari 2007, 23:50
btw. niet gaan spelen zonder die cab, anders zul je weinig plezier van je Engl beleven, ben je je cheapo prijsje zo weer kwijt....

Wat bedoel je precies? En wat raad jij me aan?

Squier4ever
7 februari 2007, 23:51
mja, als redelijke marshall fan weet ik toevallig de typeringen....
maar beperk je niet tot marshall, naar het schijnt zijn bijv. H&K kasten voor het geld veel beter (van horen zeggen he..).
Als ik jou was zou ik geen greenbacks nemen, tenzij je alleen maar classic- / hardrock speelt...
Ik zou zoeken voor een V30 cab, of iets met V30/Lead80 combi...

Squier4ever
7 februari 2007, 23:52
Wat bedoel je precies? En wat raad jij me aan?

zonder load aan je speakeruitgang kun je je uitgangstrafo opblazen, dat kost je heel erg veel geld, wss meer dan de "winst" die je met de aankoop van je PB hebt gedaan, tenzij je garantie hebt. er komt sowieso geen geluid uit;
ook niet aanzetten om ff te proberen of de buizen het wel doen zolang je geen cab hebt...

Tho
7 februari 2007, 23:54
mja, als redelijke marshall fan weet ik toevallig de typeringen....
maar beperk je niet tot marshall, naar het schijnt zijn bijv. H&K kasten voor het geld veel beter (van horen zeggen he..).
Als ik jou was zou ik geen greenbacks nemen, tenzij je alleen maar classic- / hardrock speelt...
Ik zou zoeken voor een V30 cab, of iets met V30/Lead80 combi...

okey! Nou ik speel voornamelijk speed/trashmetal, om een beetje een indicatie te geven.
Ik ga in ieder geval niet stad en land afzoeken naar de perfecte cab hoor. Als iets matcht ben ik tevreden, en mocht ik vroeg of laat iets beters tegenkomen haal ik die gewoon in huis ;)

Squier4ever
7 februari 2007, 23:58
okey! Nou ik speel voornamelijk speed/trashmetal, om een beetje een indicatie te geven.
Ik ga in ieder geval niet stad en land afzoeken naar de perfecte cab hoor. Als iets matcht ben ik tevreden, en mocht ik vroeg of laat iets beters tegenkomen haal ik die gewoon in huis ;)

wat dat betreft kun je beter kijken voor marshall als voor H&K, ivm waardevastheid. zeker als zo'n AV kast je bevalt, die kun je bijna zeker voor hetzelfde bedrag weer verkopen, of iig met weinig verlies...
H&K heeft iets minder naamsbekendheid, dus minder waardevastheid, ongeacht de kwaliteit.
Ook bognerkasten behouden hun waarde denk k wel, omdat vooral mensen die high-end gear willen deze kasten toch wel op hun waarde schatten...
die mensen weten wat ze waard zijn en zullen dit er wss ook voor betalen, mits ze onwetendheid ruiken....

voor als je meer richting High-end gaat; kijk ook zeker naar Mesa/VHT/Diezel enz....

gerrekat
8 februari 2007, 09:46
Ik vond op de powerball V60’s het lekkerst klinken, en ook nog eens mooi meegenomen dat ie een stuk goedkoper is. Ik heb ook een Rivera cab met G12T-75’s die ik hele erg lekker vind klinken, V30’s ben ik nooit zo weg van geweest. ENGL cabs zijn van zeer goede kwaliteit, zowel de standard, de vintage als de XXL cabs. In die prijsklasse van de standaard is er eigenlijk geen concurrentie. Als je voor de XXL zou gaan heb je natuurljik recto of bogner cabs die ook goed zijn, maar het volume van de XXL weer missen.

Zou voor metal nooit een Marshall cab nemen, die zijn rearloaded en hebben weliswaar een closed back maar adt is slechts een dun triplex plaatje. ENGL cabs zetten veel meer druk en punch neer.

a darker shade of grey
8 februari 2007, 10:19
Misschien een Fame-cab? Ik weet niks van de kwaliteit van die die dingen, maar ik weet wel dat ze voor een zeer gunstige prijs handgenmaakt zijn mét v30's....
misschien weet een meer ervaren speler dan ik iets van de kwaliteit van deze dingen af, maar ze zijn wel goedkoop Tho!

BLOK182
8 februari 2007, 10:45
Engl cabs hebben tov Marshall inderdaad een massievere contructie. Als je met die Powerball echt gaat 'oempfen' (en dat kan ie zeer zeker) gaat dat een stuk lekkerder met een Engl, Mesa, Bogner kast dan een normale Marshall 1960a. Heb wel eens zo'n ding geleend, en het rammelde en trilde dan soms behoorlijk:-)

Tho
8 februari 2007, 10:56
Bedankt mannen, erg nuttige info! Ik denk dat de ENGL std 4x12 dan voorlopig even de grootste kanshebber is! Hij staat op marktplaats, misschien dat hij genoegen neemt met 500, zou best mooi zijn.

tnx!

Kim Wilson
8 februari 2007, 10:57
Engl cabs hebben tov Marshall inderdaad een massievere contructie. Als je met die Powerball echt gaat 'oempfen' (en dat kan ie zeer zeker) gaat dat een stuk lekkerder met een Engl, Mesa, Bogner kast dan een normale Marshall 1960a. Heb wel eens zo'n ding geleend, en het rammelde en trilde dan soms behoorlijk:-)
Wat is het verschil eigenlijk? Ik neem aan dat ze allebei gewoon 18 mm multiplex gebruiken...

gerrekat
8 februari 2007, 11:27
Bedankt mannen, erg nuttige info! Ik denk dat de ENGL std 4x12 dan voorlopig even de grootste kanshebber is! Hij staat op marktplaats, misschien dat hij genoegen neemt met 500, zou best mooi zijn.

tnx!


Ik ben misschien van plan mijn engl std. weg te doen, PM me even, ik zit zeker aan je budget. die van mij "ziet er optisch gebruikt maar niet beat up uit. Ikz it te denken te upgraden naar een XXL

gerrekat
8 februari 2007, 11:28
Wat is het verschil eigenlijk? Ik neem aan dat ze allebei gewoon 18 mm multiplex gebruiken...

De ENGL cab heeft een veel stevigere closed back, je moet ze naast elkaar zien dan zie je het verschil duidelijk. Plus de metalen grille aan de voorkant is natuurlijk niet alleen een optische eyecatcher maar beschermt ook daadwerkelijk je spkeakers.

BLOK182
8 februari 2007, 11:29
Volgens mij de kwaliteit / density van het multiplex, de manier waarop de handel in elkaar is gezet, en front of rearloaded. Check de specs maar eens, Engl, Mesa en Bogner cabs wegen zo'n 50 kilo, terwijl Marshall ergens rond de 36-38 weegt. En nee, dat zit niet alleen in het metalen rooster van de Engl, de Mesakast is ook zo loodzwaar:-)

dr.distortion
8 februari 2007, 11:32
Misschien een Fame-cab? Ik weet niks van de kwaliteit van die die dingen, maar ik weet wel dat ze voor een zeer gunstige prijs handgenmaakt zijn mét v30's....
misschien weet een meer ervaren speler dan ik iets van de kwaliteit van deze dingen af, maar ze zijn wel goedkoop Tho!

Ik heb zo'n fame cab (2 x 12" V30) Geloof me op mijn blauwe ogen mannen, en oerdegelijk en een geweldig geluid! Ik speel er zowel metal als rock mee en dat klinkt heel erg lekker! Ik heb dit cab wel open gemaakt aan de achterkant...ingreep van niks, klinkt veel lekkerder (gesloten klinkt die vooral erg donker). Mijn tip Tho, ga gerust testen in Keulen (mocht je daar zin in hebben) maar die Fame cabs doen echt niet onder voor de veel duurdere concurrenten.

skabouter
8 februari 2007, 11:34
haha denk ook aan je rug he! mn framus cab is 35kg en vind ik al niet te tillen (maar ben dan ook een klein menneke). cab van 50 kg zou ik echt moeite mee hebben.............

neehoor geintje probeer die cab van gerrekat maar eens uit:) precies wat je zoekt en hij zit ook nog aan je prijs.....perfect matchend, ben je klaar joh :)

Tho
8 februari 2007, 11:40
Gerre je hebt pm!

gerrekat
8 februari 2007, 12:08
Ja absoluut een ENGL cab weegt zo'n 55 kilo, dat is vrij heftig, maar ik til hem al enkele jaren de trap op en neer in de oefenruimte in mijn eentje dus het si te doen.

Izegrim
8 februari 2007, 13:25
Weet iemand eigenlijk of de Standart nu helemaal multiplex is of dat er ook MDF of iets dergelijks in verwerkt zit? Ik heb pas zo'n cab gekocht en ben wel benieuwd. Het is volgens mij ook een wat oudere want m'n bandmakker heeft dezelfde cab alleen hij heeft erop staan dat er V12-60's in zitten en bij mij staat dat er niet op (mag wel aannemen dat dezelfde speakers erin zitten denk ik?)

pol
8 februari 2007, 13:35
Van de Marshall kasten vind ik die met de 1960AV's het meest geschikt voor metal, die blijven strakker op hoge volumes.
de gewone 1960A's zijn me te schel.

Engl kasten met V30 zijn ook niet slecht, klinken iets holler als een marshall, maar hebben idd meer laag.

Mesa oversized met V30 heb ik ook gehad, maar die was me toch wat te boomy, loodzwaar ding ook.

Diezel is ook goed, zeker voor lage stemmingen, die cabs klinken superstrak.
en zijn nog vrij licht eigenlijk, een nadeel is wel dat ze enkel straight zijn en het geluid wat onder je doorgaat als je er dichtbij staat.

Bogner 4 x 12 met V30 heb ik ook gehad, maar die vond ik dan weer een beetje te warm klinken, nogal weinig hoog en een beetje te boomy. Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar een gewone marshall 1960AV, die klonk nog het best in de bandmix van al de cabs die al gehad heb. (Mesa, Bogner, Diezel )

T'is dus niet zo dat de duurste zowiezo het beste zijn.

Soulflyhigh
8 februari 2007, 14:12
Hey iedereen!
Ik heb gisteren een Gloednieuwe (dus niet 2e hands) Powerball op de kop weten te tikken voor 1350. Prima prijsje dacht ik. Ik haal het volgende week op, maar ik ben nog steeds een leekje op het gebied van cabs etc. dus inderdaad.. welke 4 x 12" raden jullie mij aan?

Ik speel met name de zwaardere metalen, en ik hou het liever rond de 600 euro. En het liefst een matchende ENGL natuurlijk. :)
En waarom zou ik nou v30's moeten nemen (die een stuk duurder zijn) en geen v60's?
tnx!
WTF? Heb je hem besteld? Ik ben zeer benieuwd hoe Powerball thuis gaat klinken. In de winkel klonk ie in ieder geval erg goed. Geef maar even een belletje als je hulp nodig hebt met dat ding ophalen ;)

gerrekat
8 februari 2007, 14:15
Powerballs zjin sjupervette amps, ze zijn af fabriek vaak wat koud gebiassed dus ik raad wel aan als je het kan de bias iets op te schroeven, daarz al ie nog beter van gaan klinken.

Alain
8 februari 2007, 14:59
Bogner 4 x 12 met V30 heb ik ook gehad, maar die vond ik dan weer een beetje te warm klinken, nogal weinig hoog en een beetje te boomy. Ik ben uiteindelijk teruggegaan naar een gewone marshall 1960AV, die klonk nog het best in de bandmix van al de cabs die al gehad heb. (Mesa, Bogner, Diezel )

T'is dus niet zo dat de duurste zowiezo het beste zijn.
Met een powerball zou een bogner wel meer geschikt kunnen zijn dan toch he.

Met mijn powerball vond ik de bogner het beste klinken, maar mijn 1960BV het best in de band zitten.

skabouter
8 februari 2007, 15:02
toch apart, dat zijn al 2 mensen die een stadnaard marshall betr vinden klinken in band dan bogner/mesa/diezel

gerrekat
8 februari 2007, 15:06
Diezel cabd vind ik persoonlijk helemaal niet lekker klinken, maar Bogners zeker wel. en de mesa recto cab vind ik zelf bakken beter dan welke marshall cab ook.

skabouter
8 februari 2007, 15:10
ik ben eigenlijk nog niet zover dat ik dat soort kasten (grondig) check en aankoop overweeg. mn mooiste kast nu is een Framus Dragon met 4x G12h-30`s, en die vind ik heeel erg mooi, bij verschillende toppen. prima zaak, en scheelt toch zo`n 300 euro met bovengenoemde cabs

Alain
8 februari 2007, 15:14
Diezel cabd vind ik persoonlijk helemaal niet lekker klinken, maar Bogners zeker wel. en de mesa recto cab vind ik zelf bakken beter dan welke marshall cab ook.
op zich wel ja, maar in een volledige bandbezetting, klonk de set met marshall BV gewoon gebalanceerder.

pol
8 februari 2007, 15:14
die cabs zoals mesa klinken op zichzelf wel heel indrukwekkend, superveel bas, maar in een band ben je daar zo goed als niks mee, ik overstemde de kickdrums en de bassist een beetje te fel met die cab, en als ik mijn amp stiller zette hoorde ik mijzelf weer niet.

Standaard Marshallcabs vind ik niet zo goed, alleen de versie met V30's (1960AV en BV)

Die nieuwe Engl cab met greenbacks zou ik ook wel eens willen testen, iemand die al gehoord ?

skabouter
8 februari 2007, 15:22
Tho, mocht die v60 cab van Gerrekat net doorgaan, dan is dit mss wat........
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/75392456-mooie-jcm-800-lead-buikkast.html?return=eJwVye0KgjAUxvF7CfSbrqnDmEjYn cw65NgrO8cKo3tv%2B%2FL8f%2FAoyeVXy%2FOEkgshT2sKb4R pI4qSMRMi%2BNapZChapQhbb5nbDw2mAd9oj5R2B57AsxckJEg mp1kVlv%2BpSanE7uMg2o2cvX7szOsHzhSqfuFVf7N5lrG7FHa FgyikzEPHzIA6u6vjzE%2FT7w%2BFjDjH&df=1&p=1&fta=eNpVks1qwzAQhN9Fh5z3T1ppTZ6lGFKKwSWhTtvQknevtY qt9KiPGc3OSqMl%2B10sW%2Fj8mF%2B%2BxnkJw2LCFm7zEQ%2 Bn5Xg9Gw4zmlIeZjKVOMxX%2B5kuw3mZjA6XI7rFwmV8ew3DtM oXWy%2BYTutdozHY72QweIhGEZAcN1lDLMKpItoRZVWsiJ8QJj fKA1HOAuTG2FUiShWljkhyqUh3hLkQVJQ7KhE9sXSkiR1hHx8T F3XW50eJ6AHYC0ABYGe9AWRGHxelM9XYMrYOkpgTtYxeom6tef Ufaxm9BuC6FGdbD0oJUvPS3mMtEdm3SVsPUSVuiyLqOpKHl58Y q89Hew%2FOOaM423sIFcj%2BFpSedFSys60HlLJuuum2HhUAtI zSvQg1475YsfA%2B3l7qj1s%2F2clSDSUL43f9i2AhPM5f%2B% 2Fn%2BB7SHs5k%3D

vraag wel ff goed of hij G12-65 speakers heeft, dan zit je in mijn ogen wel goed!! alleen of jij dat ook vind met powerball is natuurlijk smaak, zal je altijd ff zelf moeten testen. ikheb dus 3 van diecabs gehad, retestrak, maar kheb er nooit een powerball over gehoord...................

gradje pbc
8 februari 2007, 17:50
Diezel cabd vind ik persoonlijk helemaal niet lekker klinken, maar Bogners zeker wel. en de mesa recto cab vind ik zelf bakken beter dan welke marshall cab ook.

Ik heb een tijd terug druk bezig geweest om een goed cab. te vinden. Alles
iutgeprobeerd wat hierboven omschreven staat en was niet gehinderd door
een budget.

nog getwijfeld over de bogner, maar:

het is een recto 4x12 V30 oversized geworden....


gérard

Tho
8 februari 2007, 19:20
WTF? Heb je hem besteld? Ik ben zeer benieuwd hoe Powerball thuis gaat klinken. In de winkel klonk ie in ieder geval erg goed. Geef maar even een belletje als je hulp nodig hebt met dat ding ophalen ;)

Ja man, voor dat prijsje, en nog splinternieuw ook kon ik hem niet laten gaan ;)
Alleen jammer dat ik volgende week nog geen geld heb voor een cab.. misschien zijn mijn ouders in een goeie bui :D

@rest: bedankt voor de aanvullende info :) kan er zeker wat mee!

skabouter
8 februari 2007, 19:48
Zoals jullie in mn andere topic kunnen lezen heb ik net een nieuwe amp:) nu wil ik daar eigenlijk ook wel een apart 4x12je bij, 1 die niet te duur is, en leuk matched bij de top.

hele linke vraag..................Is een Peavey Valveking 412 een aardige aankoop? 300 euro nieuw is geen geld.........maar de speakers zeggen me niets. is het gewoon crap? iemand ervaring mee?

ben vanhoof
8 februari 2007, 20:42
Zoals jullie in mn andere topic kunnen lezen heb ik net een nieuwe amp:) nu wil ik daar eigenlijk ook wel een apart 4x12je bij, 1 die niet te duur is, en leuk matched bij de top.

hele linke vraag..................Is een Peavey Valveking 412 een aardige aankoop? 300 euro nieuw is geen geld.........maar de speakers zeggen me niets. is het gewoon crap? iemand ervaring mee?

Heb er tijdens een optreden eens met gespeeld, en het komt totaal niet door de band heen. Was zelfs een fullstack!! Stond wel niet extreem hard, maar dan nog. Kdenk dat je dan beter voor n fame kunt gaan. Ik ga er wrsch in het krokusverlof ééntje halen ik Keulen.

skabouter
8 februari 2007, 20:44
ja, fame 4x12 is een mooi alternatief. tenminste respectabele speakers, en niet zo duur. 400 toch? lijkt me prima koop, alleen beetje ver..........zal dan eerst wat geld opsparen zodat ik daar gelijk meer dingen kan kopen, zodat het de reis wat meer waard wordt.

wat is de dichtsbijzijnde winkel over de grens met die producten?

Tho
8 februari 2007, 20:51
ja, fame 4x12 is een mooi alternatief. tenminste respectabele speakers, en niet zo duur. 400 toch? lijkt me prima koop, alleen beetje ver..........zal dan eerst wat geld opsparen zodat ik daar gelijk meer dingen kan kopen, zodat het de reis wat meer waard wordt.

wat is de dichtsbijzijnde winkel over de grens met die producten?

Produktiv denk ik.. das ongeveer 140 minuten rijden

skabouter
8 februari 2007, 20:56
mmm valt eigenlijk nog wel mee, ja...........toch daar maar eens kijken tzt misschien :)

of zou bestelle goedkoper zijn? 4x12 is wel zwaar natuurlijk......

dr.distortion
8 februari 2007, 20:58
helaas, Fame is het huismerk van de Musicstore en dus niet te bestellen bij musik produktiv. Wat wel is, Musicstore levert vanaf 100 euro zonder verzendkosten!

skabouter
8 februari 2007, 21:22
ohwja, verdomt dat wist ik best.......hmm maar die cabs daar zijn 400, en die zouden zij dus gratisch opsturen?? dat is opzich niet verkeerd dan.....

ben je bekent met de procedure? gewoon bonnetje invullen met artikelen, adres geven, geld overmaken en afwachten ofzo?

gradje pbc
8 februari 2007, 22:06
tip: koop een lege custom audio kast en schroef er een 2e hands setje
V30 speakers in.......

dr.distortion
9 februari 2007, 08:55
tip: koop een lege custom audio kast en schroef er een 2e hands setje
V30 speakers in.......

Dikke kans dat je dan toch stukken duurder uit bent dan het Fame cab.
Bestellen via Musicstore is erg eenvoudig, dat via creditcard maar ook via het overschrijven van het bedrag naar hun rekening. Je ontvangt instructies van hun als je bestelt en daarbij aangeeft dat je via overschrijving wenst te betalen. Mocht je via je creditcard willen bestellen (zo heb ik het gedaan) dan vul je in het bestelformulier je cc gegevens in en klaar is klara :D

skabouter
9 februari 2007, 10:41
lijkt me ook wat duurder om met losse kasten en speakers aan de gang te gaan. ik zie zo`n fame kast opzich wel zitten ja, via bestelling.
ik had al even gekeken naar de procedure, maar ik kan de laatste stap niet zien voordat ik al mn gegevens invul, maar hier was ik nog wat bang voor omdat ik hem anders voor je het weet ineens al besteld hebt, en nu heb ik geen geld :D

Maar je kan dus vooruit betalen?(overmaken) of rembours doen? (creditcard doe ik maar niet, heb ik ook niet.) rembours, is dat dan ook nog gratis? is dat niet dat je aan de bezorger betaald? lijkt me dat dat duurder is.....
toch maar van te voren overmaken dan?

dr.distortion
9 februari 2007, 10:46
Ik weet niet zeker of het ook onder rembours kan, maar in dat geval moet je wel rekenen op een toeslag van een paar euro. Wat ik er nog van weet (heb een paar weken geleden een koffer voor mijn LP besteld), je moet als je alles al hebt ingevuld nog een keer op de bevestigingsknop drukken....dus no worries here...:D

Kim Wilson
9 februari 2007, 10:49
Vooraf betalen vind ik wel prettig. Als je het onder rembours laat versturen, moet je sowieso thuis zijn, moet je het geld gepast in huis hebben... Bij die grote zaken is vooraf betalen geen groot risico.

dr.distortion
9 februari 2007, 10:55
zeker niet...je ontvangt ook altijd netjes een bestelbevestiging per mail met een mail waarmee je de status kunt checken etc etc. Heb er al zat besteld en is altijd perfekt gegaan! Enigste minpuntje wat bij ms te vinden is, is de levertijd...houdt er rekening mee dat je een week / anderhalve week moet wachten op dat cab....

skabouter
9 februari 2007, 11:00
vooraf betalen vind ik geen enkel punt....en levertijd van een week of iets meer ook niet, best goed te doen :)
wel bedankt voor de info heren, ik ga hier tzt zeer waarschijnlijk wel gebruik van maken :) of ik moet een ander leuk kastje met V30`s op marktplaats tegenkomen voor een euro of 400..........

Marc Oblivian
9 februari 2007, 13:48
die standaard marshall kasten zijn niet zo erg best, beetje schel/hoog geluid. die met G12t-75`s dan. en de AV kasten met greenbacks lijken me niet zo erg metal........niet het beste icm met een powerball denk ik.
wat me wel prima geschikt lijktvoor je zijn oude jcm800 1960 kasten, die zijn uitgerust met G12-65 speakers, die zijn erg fijn en met een lekker strakke low-end! heb ik er 3 van gehad, allemaal heel ok! maar erg lastig te vinden!

voor jouw 600 euro is best wat leuks te vinden hoor.
misschien dat je deze engl 4x12 voor 600 kan overnemen, mail hem eens:

http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/71348909-engl-4x12-in-nieuwstaat.html?return=eJwVydsOgjAQBNB%2FMYE3qOUip oQY%2FJMVN9D0QtNd1GD8d8vLzJkMKKm%2BWp17UvLSqRMhxGn pF%2BaghDBrQF86iIaDBWAqvRVu2zWaAn2hPXHcHHpGL14YiTG aVMUD6PhnzQBRTF3Tlgs7e%2FvYQeZPGnjN6lFm9d2mGLvqerA 62LQHOXHXIdG8E9HPNnklnUaVh0Ge%2Bt8fPTc8aQ%3D%3D&df=1&fta=eNpF0cFuwjAMBuB3yYFz7MSO7YhnQZVAqFo30MoADfHua9 Kkk3rJp8T1bw%2FG9ppNzP18T4f7MM0uz0Zg7jntYXec97eLQZ 7AEkqe0FKkPN3sd7zmj4edvs5Tvsyj4e66h%2FI0mrsO55PL4% 2FJstmBuPC41B8Ngr9F8rj9LyKRKvl8rFJkJsRJ28rJ8oVBoFC QyJSwUG3lOyhgLUb8ViWOSQtwpBJJUa6XeBIGwpkLyT0ixkjaC GCiB1lZ7%2BxCiqF%2Bt9w%2FIkRGq9QDgA2KqrUFP4EmEdL23 RaCAwLU5aBlY1fuoq7UQLCohwfq2peAkoF7qREC6JRDyXK3lYA YISaqh38wH1dWgmxdiqPUQN1tmp8s837Opuc%2FheShbXhZ7rP tDc8OjrN%2Bbc%2B18387vPz25lq0%3D

verder staan er leuke dingen als een kitty hawk met 4xgreenbacks en een H&K met 4xgreenbacks te koop, aardige prijzen (zie gitaarmarkt).
alleen ik vraag mij af hoe goed greenbacks zich eigenlijk lenen voor metal. prima speakers, dat zeker! maar meer voor wat vintage sounds, achtte ik altijd.....

metalspeler die greenbacks gebruiken en er een mening over hebben??? de topic starter en ik zijn reuze benieuwd!

Ik heb wel een mening.
Ik speel onder andere in een deathmetalband. ik heb een Powerball. daaronder een straight Marshall 4x12 cab met greenbacks.
Werkt voor mij prima.
Gain zet ik sowieso nooit hoog...meestal rond 11 uur. Soms met een EQ ingetrapt ervoor om het nog wat aggressiever te maken.
Het enige wat ik zou kunnen aanmerken op mijn stup is dat een greenback in mijn oren minder respons geeft op afgedempte aanlagen...minder bas-respons dus vermoed ik dan een Bogner of een Engl cab.
Hoe mijn setup klinkt kun je horen op www.myspace.com/midiannl.
in het nummer Passion for Death bv is het de gitaartrack uit de linkerspeakert.
Om een lang verhaal kort te maken: metal met greenbacks iis dusch mogelijk...

skabouter
9 februari 2007, 13:56
sja alles is mogelijk, maar het is een kwestie van selecteren op wat het beste klinkt en matched :) maar als jij zegt dat greenbacks zich best lenen voor metal............mss is die Kitty Hawk cab met 4xGB`s dan wel wat voor bij mijn Peavey Ultra plus......leuk geprijst. maar gaan ze niet snel "flopperen" bij veel bass en palmmutes? het moet natuurlijk el een beetje lekker kunnen Oohhmpen, daarvoor wil ik juist een metal setup :)

skabouter
9 februari 2007, 13:57
oja, en je sound klinkt best ok zo ja :) alleen voor het echte werk zou ik het in het echt willen horen.......

dr.distortion
9 februari 2007, 14:01
Maakt Kitty hawk niet juist Mesa clones? Lijkt me dat een kh cab wel geschikt zou moeten zijn voor metal!

Marc Oblivian
9 februari 2007, 14:04
Ik zou het niet omschrijven als flopperen. dat zou er meer op lijken dat de speakers het niet aankunnen ofzo. Nee, het is meer zoals ik het omschreef: minder respons. Hij oomphed (tjee) minder dan je zou verwachten...
Maar goed: er zit voor de rest genoeg laag in (zeker als ik mijn Les Paul gebruik).
Daarnaast is veel laag soms weer een probleem in de mix: de bassist mag van mij ook wel een beetje oomphen...daar is ie tenslotte voor (plus het feit dat er ook nog een drummer met dubbele bas over de PA staat te trappelen...)
OOmpha LOOmpa!

skabouter
9 februari 2007, 14:11
hahaha is ook zo ja :) inde band is het niet echt nodig dat geoommphh.
maar voor thuis wel lekker, daar heb ik geen bassist en dubbelbass drummert ;)

en DrDist, die cabs lijken me opzich wel okeeje kwaliteit voor dat geld, het struikelblok was meer de speakerconfiguratie......maar mss met ik marks oordeel vertrouwen en het toch gewoon proberen.

Onee tegenvaller, ik heb geen geld :D de speakercab moet er pas over ee maand komen, en of die kitty er dan nog is...................

maargoed, anders is het mss iets voor de topicstarter, als zn Engl of marshall aankoop niets wordt...........

dr.distortion
9 februari 2007, 14:35
Laat je even weten wat de uitslag is geworden, ska? Ben wel benieuwd, zeker ook hoe die Peavey amp van je klinkt over het (?) cab!

Groetjes Serge

skabouter
9 februari 2007, 14:41
als ik een nieuwe cab heb volgt er vast wel een nieuw topic met review :) maar dit kan een maandje duren nog. verder ben ik maandag weer thuis op mn stulpje, en kan ik die peaveytop over mn Framus 4x12 met G12h-30`s testen:) dan post ik ook wel een reviewtje in het "nieuwe peavey topic". en ik wil ook soundsamples maken, hopen dat dat snel lukt dan!

Heeeee Tho, wat ben je stil!! hoe staat het met het orienteren op cabs?

Tho
9 februari 2007, 16:15
als ik een nieuwe cab heb volgt er vast wel een nieuw topic met review :) maar dit kan een maandje duren nog. verder ben ik maandag weer thuis op mn stulpje, en kan ik die peaveytop over mn Framus 4x12 met G12h-30`s testen:) dan post ik ook wel een reviewtje in het "nieuwe peavey topic". en ik wil ook soundsamples maken, hopen dat dat snel lukt dan!

Heeeee Tho, wat ben je stil!! hoe staat het met het orienteren op cabs?

Is hard de kost aan't verdienen! ;) Ja ik denk dat het toch die ENGL standard word. Ik ga volgende week zaterdag naar enschede, test ik daar nog even wat. Misschien neem ik de cab van Hans wel over, dus ik moet nog even kijken!

Soulflyhigh
9 februari 2007, 18:19
Volgende week zaterdag of aankomende? Laat het me even weten. Je moet dat ding echt een keer meenemen dan naar de oefenruimte. Ik ben zeer benieuwd hoe die klinkt naast m'n 5150. Cheers man ik bel je nog wel even

skabouter
9 februari 2007, 18:23
hmm powerball en 5150.................jullie spelen blues? :D

Tho
9 februari 2007, 18:58
Volgende week zaterdag of aankomende? Laat het me even weten. Je moet dat ding echt een keer meenemen dan naar de oefenruimte. Ik ben zeer benieuwd hoe die klinkt naast m'n 5150. Cheers man ik bel je nog wel even

Volgende week zaterdag. En het goeie nieuws is, dat mijn pa het geld voor een cab wilt voorschieten :D (weliswaar met 10% rente. de skoft :sneaky:)
Ja ik neem hem absoluut een keer mee!

Qua volume redt je het niet denk ik :satisfie:

Tho
9 februari 2007, 18:59
hmm powerball en 5150.................jullie spelen blues? :D

Nee wij zijn de officiele Frans Bauer Tribute Band! :seriousf:

Tsja, hoe noemen we het Jeroen? Ik zeg Melodic trashmetal

Soulflyhigh
9 februari 2007, 22:04
Nee wij zijn de officiele Frans Bauer Tribute Band! :seriousf:

Tsja, hoe noemen we het Jeroen? Ik zeg Melodic trashmetal
Lijkt me een goede en qua volume ben ik zeer benieuwd maar eerst even oordoppen halen voordat ik die uitdaging aanneem 8) :)

skabouter
9 februari 2007, 22:06
joh, Tho heeft niet eens een cab, denk dat jij het wel wint :D

Tho
9 februari 2007, 22:23
joh, Tho heeft niet eens een cab, denk dat jij het wel wint :D

HO! Ik heb die hele Powerball nog niet eens, die ga ik volgende week zaterdag halen MET cab! :D

skabouter
9 februari 2007, 22:23
ahhhh ok:) goeie zaak dan!

Tho
10 februari 2007, 00:15
ahhhh ok:) goeie zaak dan!

absoluut! Ik weet alleen niet of ik die cab bij iemand 2e hands meeneem of meteen uit TAGS. Eigenlijk wil ik natuurlijk wel meteen spelen, maar damn, ik heb er zin in! :D

Kan je je voorstellen dat ik van klotetransistortje VOX vt30 naar een Powerball + 4x12 ga? Begrijpen jullie wel wat dat met je doet?? :eek:

skabouter
10 februari 2007, 00:22
I`ve been there dude :) alleen wel met wat meer tussenstappen moet ik zeggen...........maar iedere nieuwe amp (die een verbetering is) is een geweldig gevoel :) maar een powerball is idd zeker niet niets!!! hoop zeer dat ie je gaat bevallen, maar dat moet wel lukken in je Bauer-tribute band lijkt me ;)

Tho
10 februari 2007, 00:25
I`ve been there dude :) alleen wel met wat meer tussenstappen moet ik zeggen...........maar iedere nieuwe amp (die een verbetering is) is een geweldig gevoel :) maar een powerball is idd zeker niet niets!!! hoop zeer dat ie je gaat bevallen, maar dat moet wel lukken in je Bauer-tribute band lijkt me ;)

Dat gaat helemaal goed komen inderdaad! :)

heb je even voor mij, tralalalalaa, boem boem

skabouter
10 februari 2007, 00:36
enne, uiteraard wel een reviewtopic met pics, en liefst zelfs soundsamples als ie binnen is he !!!

Tho
10 februari 2007, 10:30
enne, uiteraard wel een reviewtopic met pics, en liefst zelfs soundsamples als ie binnen is he !!!

Uiteraard! Alleen de soundsamples gaan moeilijk worden want ik heb geen waardige opname apparatuur. Ik begin nu overigens te twijfelen of ik wel uit ga komen..
Misschien dat de cab toch nog 4 weken op zich laat wachten :(

skabouter
10 februari 2007, 17:17
maar je pa schiet toch voor? dan zou ik me er eigenlijk niet zo druk om maken, gelijk wat kopen, dan kan je tenminste spelen :)
afbetalen komt daarna wel, en als dat een probleem wordt kan je altijd nog je zedelijkheid verkopen op straat

Tho
10 februari 2007, 17:19
als dat een probleem wordt kan je altijd nog je zedelijkheid verkopen op straat

Waar denk je dat ik hem van moet betalen?


Ja pa schiet voor, maar het zal wat meer worden, en ik weet niet of hij het daar mee eens is :satisfie: komt wel goed :D Als ik het zootje zaterdag maar heb

skabouter
10 februari 2007, 17:21
kut he, gas :D gaat niet samen met de hoeveelheid geld........
kheb zelf ook net nieuwe amp dus, en vandaag nog nieuwe gitaar. duur weekje.....maar eigenlijk wil ik ook nog een cab dus, voor die top. maarja, dat lukt ff niet, volgend maandloon maar weer eens zien.........

Tho
10 februari 2007, 17:50
kut he, gas :D gaat niet samen met de hoeveelheid geld........
kheb zelf ook net nieuwe amp dus, en vandaag nog nieuwe gitaar. duur weekje.....maar eigenlijk wil ik ook nog een cab dus, voor die top. maarja, dat lukt ff niet, volgend maandloon maar weer eens zien.........

ach ja.. GAS.. ;) Na de powerball en cab even mijn pa afbetalen en daarna is het tijd voor een mooie LTD of Schecter Hellraiser. Ik heb het voordeel dat ik fulltime werk, en anders was het niet meer te overzien :satisfie:

Die Peavey van jou is echt supervet trouwens, ben heel beniewd hoe die klinkt!

skabouter
10 februari 2007, 17:54
ha, ik werk ook fulltime:) dat scheelt een hoop ja, als student kon ik stukken minder kopen. maargoed er moet ook huur betaald worden en eten en bier.....
leuke LTD heb ik btw net gekocht hehe, een M200. best ok ding, lekker metal!
die peavey is zeker super, maar tis zeker geen powerball :) denk niet dat jij er erg benieuwd naar zal zijn met jouw speelgoed. peavey was alleen wel lekker geprijst, en erg goed voor dat geld...

Tho
10 februari 2007, 18:17
ha, ik werk ook fulltime:) dat scheelt een hoop ja, als student kon ik stukken minder kopen. maargoed er moet ook huur betaald worden en eten en bier.....
leuke LTD heb ik btw net gekocht hehe, een M200. best ok ding, lekker metal!
die peavey is zeker super, maar tis zeker geen powerball :) denk niet dat jij er erg benieuwd naar zal zijn met jouw speelgoed. peavey was alleen wel lekker geprijst, en erg goed voor dat geld...

Ja, maar ons budget ligt dus ook hoger, dus worden onze verlangs wat prijziger ;) Ik heb in ieder geval flink moeten bloeden voor mijn Jackson USA. En die nieuwe gitaar moet komen omdat die van manonie is, en dat is de perfect match bij de powerball, man dat klinkt echt bruut!

skabouter
10 februari 2007, 18:54
t lijkt een beetje op slowchat zo, kheb je maar even op msn toegevoegd.....geloof dat we wel zelfde amp/gitaar interesses hebben!

Tho
10 februari 2007, 19:34
t lijkt een beetje op slowchat zo, kheb je maar even op msn toegevoegd.....geloof dat we wel zelfde amp/gitaar interesses hebben!

okey top! ik ga er nu vandoor, dus ik spreek je snel!

robert-gitarist
10 februari 2007, 19:40
Tho,
Er staat op marktplaats nog een cab,een Bogner.Ik heb laatst zn kast uit geprobeerd en ik vrees dat wij ong. wel de zelfde stijl hebben.Ik vond die kast echt helemaal te gek.Het een gesloten kast maar mén dat ding klinkt gruwlijk gaaf.Mooi helder met het clean.Geloof dat die kast 700 euro moet kosten op marktplaats.Als het kan ofzo kun je kijken of dat wat voor je is ;)

Kim Wilson
10 februari 2007, 21:50
Als je nog interesse hebt, mijn cab gaat ook de deur uit. :)

skabouter
10 februari 2007, 22:04
de zelfbouw 2x12?

Kim Wilson
10 februari 2007, 22:07
Yep. Die staat toch niet onder de Bandmaster.

Welke speakers erin gaan, is nog even onbekend. En misschien gaat ie ook wel leeg weg. Maar dan moet ik eerst even aan het testen.

skabouter
10 februari 2007, 22:11
zeker die moet je niet onder die afgeragde bandmaster doen, cab die daarbij zit is veel mooier :)

mooi ding hoor die zelfbouw, maar ik heb niet zo`n interesse, niet metal genoeg voor onder mn peavey

hij zou nog leuk kunnen zijn voor mn Musicman HD130, maar daar heb ik al een smerige afgeragde 2x12 voor, die (net als jouw bandmaster verhaal) veel beter staat bij die ouwe top...jouw 2x12 is te schoon :D verkoop hem anders in 1 set met je deluxe joh!

Kim Wilson
10 februari 2007, 22:13
Ja, dat is een optie. Maar wie gaat daar €900 voor betalen? Want dat moet het wel opbrengen, als die Celestions erin blijven...

skabouter
10 februari 2007, 22:17
lastig ja, niet iedereen is mss op zoek naar een deluxe incl extention.....anders toch gewoon los verkopen?

Soulflyhigh
11 februari 2007, 00:03
ach ja.. GAS.. ;) Na de powerball en cab even mijn pa afbetalen en daarna is het tijd voor een mooie LTD
WAT????? Blasphemy! haha just kiddin' cheers met je zoektocht. En trouwens ik weet niet hoe laat je zaterdag van plan was om te gaan maar ik ben om 12.00 klaar met werken ik doe nog wel even een belletje 8)

Tho
11 februari 2007, 13:23
WAT????? Blasphemy! haha just kiddin' cheers met je zoektocht. En trouwens ik weet niet hoe laat je zaterdag van plan was om te gaan maar ik ben om 12.00 klaar met werken ik doe nog wel even een belletje 8)

Tsja.. ik vond die MH-weetikveelwat wel erg vet bij TAGS. Uiteraard wil ik hem dan zonder floyd :cooler:

@robert: Dankje voor de tip! Ik ga ff zoeken

Tho
11 februari 2007, 19:23
En tot mijn grote vreugde mag ik mededelen dat mijn pa graag onbeperkt voor wil schieten! :D

En hoe ironisch, mijn voxje heeft vanmiddag de geest gegeven..

robert-gitarist
11 februari 2007, 19:55
Oh dan zou ik helemaal gaan kijken na een Bogner cab :D
Ik persoonlijk vind het een van de beste cabs.Marshall vind ik vaak te modderig klinken.Mijn marshall kast heeft dat ook.Baal ik behoorlijk van maar goed ik heb helaas geen pa die me ff een cab wil voor schieten :D (wil ie wel maar geen $$ helaas).Mesa Boogie cabs zijn ook wel okee.Althans die uit de recto serie komen ofzo?

skabouter
17 februari 2007, 12:16
Zo Tho, ben je al onderweg? succes guest, keep us posted!!

robert-gitarist
17 februari 2007, 12:23
Ik verwacht vanmiddag

A) Een uitgebreide review van het ding
B) de nodige foto's
C) eventueel wat MP3's


:D ;)

skabouter
17 februari 2007, 13:05
nou robbert, van jou verwacht ik B sws nog! en A en C zouden ook niet misplaatst zijn :D

robert-gitarist
17 februari 2007, 13:24
Voor B zal ik straks eens even op me pc kijken of ik nog wat recente foto's heb ;) Ik kan namelijk geen foto's maken op moment omdat mijn foon naar de klote is..
A,haha waar wil je een review hebben? ;)
C, ehm volgens mij heb ik nog ergens een of andere dom klote clipje staan waar ik de camera van me foon aan het testen was.Zou ff goed kijken voor je

skabouter
17 februari 2007, 13:32
doe eerst B maar :) en mss dat ik dan requests voor A heb

robert-gitarist
17 februari 2007, 14:55
Ska,ik heb alleen ff deze foto:
http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/vanalles/setup1.jpg

Kwa gitaren weet je ong. wel wat ik heb.Maak binnekort dus ff nieuwe foto's.

Thomas,sorry dat we je topic ff verneuken.

Tho
17 februari 2007, 17:02
No problem guys! Ik heb hem inderdaad, en ik heb er maar meteen een z-5 pedaal van ENGL bijgekocht :D

Ik ben zo blij als een kind, maar voor nu ben ik nog even met mijn Balletje bezig ;)

Ik post vanavond of morgen even wat fotootjes en een review mannen!

en tnx voor de interesse :)

Tho
17 februari 2007, 19:59
Okey daar issie dan. Om te beginnen wil ik de American Guitar Store even bedanken voor de service, de deal en de gezellige middag. Ik ben zo blij als een kind!

Ik plaats even een paar foto's, de recentie wil ik even kort maar krachtig houden.

Al het positieve wat ik tot nu toe over de Powerball heb gehoord is meer dan waar. De clean is zéér clean, en de Hi-lead die scheurt gewoon dwars door je lichaam heen! Zo iets had ik echt nog nooit gehoord. De crunch is ook echt lekker! Daar kan je zelfs een beetje mee Hendrixen, ookal is het niet zo warm. De low-lead scheurt ook lekker, maar is net wat warmer en minder doordringend.
De amp zelf is zeer overzichtelijk. De bovenste rij knoppen voor de clean/crunch en de onderste rij voor de leads! De 2 gainknoppen zijn ook erg prettig. Niets aan de amp is te veel, hij is precies goed. Echt een waanzinnig ding!
Genoeg geluld, als er vragen zijn hoor ik het wel! De foto's zijn wel een beetje kut helaas.

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSCN0518.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSCN0519.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSCN0516.jpg

http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSCN0520.jpg

Tho
17 februari 2007, 20:01
En nog even een foto met de trotse eigenaar! De z-5 heb ik er trouwens maar meteen bij gekocht :)
http://i104.photobucket.com/albums/m188/Thomassl2ht/DSCN0521.jpg

skabouter
17 februari 2007, 20:02
supermooi guest!! felici:)

Tho
17 februari 2007, 20:03
Tnx Arjen! Je moet hem zeker komen checken! Ik ben écht happy!! :D

dr.distortion
17 februari 2007, 23:26
Gefeliciteerd man, dat is een echt vette setup die je daar hebt!!!

Izegrim
18 februari 2007, 02:54
YEAH! Kicke zooi man. Met jou kan ik praten. Ook ik heb een Jackson/ENGL setup en dat is echt een magisch mooie combinatie. :D

Tho
18 februari 2007, 10:01
YEAH! Kicke zooi man. Met jou kan ik praten. Ook ik heb een Jackson/ENGL setup en dat is echt een magisch mooie combinatie. :D

Ja dat zag ik inderdaad! Mooi die Kevin Bond sig! Ik moet zeggen, het valt me alles mee, de combinatie Powerball en alderhout. Ik vind het met mahonie ook mooi klinken, maar mijn Jackson kan hem uitstekend aan!

En dankjewel dr. distortion :)

skabouter
18 februari 2007, 14:03
ennn wanneer gaat ie in de oefenruimte de concurrentie met de 5150 aan? denk dat soulfly wel uit mag kijken :D heeft ie een 5150 4x12 ? goddamn mooie heavy set hebben jullie dan samen zeg!!

JacksonBas
18 februari 2007, 14:19
Ja dat zag ik inderdaad! Mooi die Kevin Bond sig! Ik moet zeggen, het valt me alles mee, de combinatie Powerball en alderhout. Ik vind het met mahonie ook mooi klinken, maar mijn Jackson kan hem uitstekend aan!

En dankjewel dr. distortion :)

ik heb ook jackson en engl :cooler: (nja geen sl2 ofzo :P) maar goed tis egt een lekkere combinatie

skabouter
18 februari 2007, 16:45
voor zware rock/metal is zoveel geschikt met zo`n ding :) weet zeker dat je met een ESP/LTD of Gibson of ibanez ook een hele ruige sound hebt! als het maar 2 humbuckers heeft, met een tele met sc`s krijg je wsl minder vette sounds ;)

Tho
18 februari 2007, 21:03
ja Jackson is echt vet in combinatie met ENGL!
Ik ben ook inderdaad benieuwd naar de combinatie powerball/5150. Jeroen heeft een combo, dus 2x12. Ik denk dat hij het zwaar krijgt 8-)

robert-gitarist
18 februari 2007, 21:16
Thomas,mijn mening weet je al maar voorals nog gefeliciteerd met de set.Onwijs toffe stuff

Tho
18 februari 2007, 21:21
Thomas,mijn mening weet je al maar voorals nog gefeliciteerd met de set.Onwijs toffe stuff

Tnx Robert! Ik zou zeggen, kom gewoon een keertje checken!

robert-gitarist
18 februari 2007, 21:24
Gaan we doen!Ben erg benieuwd na die top(en je Jackson uiteraad hehe).

Soulflyhigh
19 februari 2007, 00:08
ennn wanneer gaat ie in de oefenruimte de concurrentie met de 5150 aan? denk dat soulfly wel uit mag kijken :D heeft ie een 5150 4x12 ? goddamn mooie heavy set hebben jullie dan samen zeg!!
Helaas deze jongen heeft een combo'tje haha. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel de top graag zou willen hebben. Binnenkort bestel ik even die EMG 707's en ik hoop dat we dan al onze gear de oefenruimte in kunnen slepen want een dingen is zeker dat moet wel gaan scheuren 8) Ik ben zeer benieuwd!!!

ps na een middagje testen eerst de powerball en daarna thuis nog een keertje m'n 5150 moet ik zeggen dat ik de Engl erg goed vond klinken maar m'n 5150 klinkt volgens mij ietsje rauwer tov de powerball

Tho
19 februari 2007, 08:54
Ik vind de 5150 wat korreliger. Mijn powerball knalt gewoon :cooler:

gerrekat
19 februari 2007, 09:14
Helaas deze jongen heeft een combo'tje haha. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel de top graag zou willen hebben. Binnenkort bestel ik even die EMG 707's en ik hoop dat we dan al onze gear de oefenruimte in kunnen slepen want een dingen is zeker dat moet wel gaan scheuren 8) Ik ben zeer benieuwd!!!

ps na een middagje testen eerst de powerball en daarna thuis nog een keertje m'n 5150 moet ik zeggen dat ik de Engl erg goed vond klinken maar m'n 5150 klinkt volgens mij ietsje rauwer tov de powerball


de 5150 is ook een vette amp, ik denk dat de Powerball iets strakker is en aanslaggevoeliger dan de 5150. Maar eend ikke vette scheur hebben ze allebei.

Tho
19 februari 2007, 14:32
de 5150 is ook een vette amp, ik denk dat de Powerball iets strakker is en aanslaggevoeliger dan de 5150. Maar eend ikke vette scheur hebben ze allebei.

Zeker beide een vette scheur! Ik vind de Powerball wel lekkerder klinken, maar daarom heb ik hem natuurlijk ook gekocht.

Soulflyhigh
19 februari 2007, 21:46
Zeker beide een vette scheur! Ik vind de Powerball wel lekkerder klinken, maar daarom heb ik hem natuurlijk ook gekocht.
Geef even een seintje als die jongens langskomen kunnen we er een gear middagje van maken :)

Tho
19 februari 2007, 21:49
Geef even een seintje als die jongens langskomen kunnen we er een gear middagje van maken :)

Ja prima plan!