PDA

View Full Version : Bassist gezocht, we oefenen in breda



godson
7 februari 2007, 19:34
Hallo, wij zijn The Humming Airwaves uit dordrecht/rotterdam, maar we oefenen in prinsenbeek (deelgem. van Breda) bij mijn ouders in de schuur. We zijn redelijk serieus, proberen elke week te oefenen, hebben al aardig wat nummers (nu een set aan het maken van 11 nummers, met nog 11 nummers op de reservelijst) en hebben al een aantal keer opgetreden.

We hebben een myspace waar muziek op te luisteren is: http://www.myspace.com/hummingairwaves
we zijn alleen ondertussen weer van stijl aan het veranderen, zoals je op de site hoort is het allemaal erg rustig, maar we hebben nu een drummer erbij en spelen alles met wat meer rock-, alt country en altrock invloeden, met twee gitaren, meer distortion, meer rock 'n roll, wat pittiger dus:) lastig te omschrijven, maar misschien is dit een goeie? als je interesse hebt, hebben we zowiezo nog meer opnames voor je die je kan horen.

Onze favoriete bands/artiesten zijn: Neil Young, Bob Dylan, The Beatles, The Rolling Stones, Johan, Coldplay, Radiohead, my morning jacket, Ryan Adams, The Jayhawks, Wilco, spinvis, Badly Drawn Boy, kortom, te veel om op te noemen en veel verschillende dingen, maar de grote lijn ligt toch wel in de singer/songwriter, altcountry, rock'n roll hoek. Natuurlijk luisteren we ook wel andere stijlen, maar dit zijn de belangrijkste invloeden van onze muziek denk ik.

We hebben dus al een drummer, twee gitaristen en een zanger die ook af en toe gitaar speelt, we bespelen ook orgeltjes wanneer dat zo uitkomt en we zoeken dus naar een bassist die de muziek lekker kan dragen en al redelijk wat ervaring heeft (bij voorkeur al bandervaring)

Door de stijlverandering zijn we even hard aan het oefenen, vandaar voorlopig geen optredens gepland, en we hebben dus ook snel een nieuwe bassist nodig om daarna lekker te gaan optreden :B

Mail me als je interesse hebt: jonas-roos@hotmail.com

P.S. 3 van ons studeren en eentje werkt fulltime, dus het is niet dat we als professionele band te werk willen gaan, daar hebben we helaas geen tijd voor. Het is dus vooral hobbymatig, maar we willen wel goeie muziek en optredens neerzetten en wie weet wat er nog van komt! ook willen we zodra alles er goed in zit gaan opnemen voor een nieuwe EP.

godson
7 februari 2007, 19:37
P.S.2, het zou handig zijn als je ook kan zingen:) maar is ook weer geen must, zou gewoon handig zijn.

godson
14 februari 2007, 17:07
Dus ook bassisten uit dordrecht of rotterdam zijn welkom, we komen daar zelf ook allemaal vandaan en het reizen valt echt mee, vanuit rotterdam ben je 3 kwartier onderweg en vanuit dordrecht is het een half uurtje, daar staat dan ook tegenover dat we een gratis oefenruimte hebben, wat niet zo''n klein klerehokje is als in waterfront of de popcentrale ofzo! We hebben onze eigen apparatuur, dus je moet wel een basversterker hebben, maar eenklein kutversterkertje kunnen we ook gewoon neerzetten, het is toch om te oefenen. Dus schroom niet als je niet uit breda komt, want wij reizen ook heen en weer.

FrankC
14 februari 2007, 17:19
Kijk even in de oefenruimtes in de omtrek. Daar hangen veel advertenties.
Heb je de Mezz al geprobeerd? of anders de Farm in Zundert?
Richting Gilze zit ook een groot oefenruimte complex, waar ik even de naam niet meer van weet.

Verder bij Soll en Dijkmans hangen ook veel advertenties van mensen die een bandje zoeken.

godson
20 februari 2007, 21:58
bedankt voor de info!

een maat van me heeft afgelopen weekend toch besloten om bij ons te komen bassen (hij wilde eerst niet, maar is nu dus van gedachten veranderd), dus we hebben (voorlopig) een bassist!

we zijn dus niet meer zoekende!