PDA

View Full Version : Even over Levinson elementen



Spitfire
7 februari 2007, 18:26
Op mijn Blade RH2 zitten dus Levinson elementen (home-made door Blade zeg maar), maar hoe goed zijn deze in vergelijking met andere elementen? Ik speel namelijk alleen maar op deze gitaar (ik heb nog wel een Stagg, maar álles klinkt beter dan dat ding) en heb dus geen vergelijkingsmateriaal (+ik heb de ballen verstand van elementen).
Beetje een rare vraag misschien, maar ik vraag me dus af op een pickup upgrade de moeite waard is.

G.G.
7 februari 2007, 18:39
Beetje een rare vraag misschien, maar ik vraag me dus af op een pickup upgrade de moeite waard is.

Geen rare vraag hoor. Hier ook een niet raar antwoord.

Een upgrade is alleen een upgrade als ie voor jou beter gaat klinken. Bevalt de sound je, niets aan doen.

Bevalt de sound niet, andere pups erin gooien.

Of ie lekkerder kan gaan klinken kan alleen jijzelf bepalen door andere instrumenten met gelijke houtsoorten, constructie etc te testen óf div. pups in je gitaar te gooien.

Maar nogmaals: als je de blade gekocht hebt om zijn geluid, dan moet je er niets aan doen, anders wordt het een eindeloze zoektocht (wel leuk, ik ben ook steeds aan het rommelen, maar kom vaak terug bij de pups die er eerst in zaten, want daarom kocht ik die gitaar).

Yamhammer_71
7 februari 2007, 18:47
Mooi verhaal. Eerste ingeving is inderdaad vaak de beste.
Ik denk dat je geen zoektocht nodig hebt, maar duidelijk moet stellen of je de gitaar goed vind klinken momenteel. Mijn zoektocht eindige bij Bare Knuckle en het was de eerste keer dat ik er andere elementen in liet zetten. Deze blijven er ook altijd in.

Vergelijk desnoods met gitaren in een gitarenzaak, onthoud ongeveer hoe ze klonken, plug thuis je blade in of unplugged en je weet genoeg.

Tupelo
7 februari 2007, 18:55
Blijft een subjectief, maar ik ben reuze tevreden met de elementen op mijn Blade TS1 made in Korea.
As a matter of fact, reuze tevreden over de gitaar in het algemeen.

Vergelijkingsmateriaal.
*Fender Telesonic usa. (DeArmond single coils erg vet en niet te vergelijken)
*Fender Strat plus usa. (Lace sensors > Elementen Blade beter)
*Gibson the Paul. (Geloof PAF's - ben niet thuis in Gibson dus wellicht stel ik iets heel doms nu - maar i.i.g. > Elementen Blade beter. Single coil, uiteraard meer sprankel en definitie, en met VSC zelfs meer humbucker met ballen)

De elementen ga ik nooit vervangen.

Yamhammer_71
7 februari 2007, 19:02
Blijft een subjectief, maar ik ben reuze tevreden met de elementen op mijn Blade TS1 made in Korea.
As a matter of fact, reuze tevreden over de gitaar in het algemeen.

Vergelijkingsmateriaal.
*Fender Telesonic usa.
*Fender Strat plus usa.
*Gibson the Paul.

De elementen ga ik nooit vervangen.

Jep, de Blades zijn enorme goede gitaren. Een goede gitaar zal wel vooruitgaan met 'betere' elementen, maar dit is dus inderdaad subjectief en smaakverschil. Ik denk dat je van te voren goed prioriteiten moet stellen in welk opzicht de gitaar beter moet gaan klinken en daarop andere elementen aanschaffen, anders kom je nooit meer uit dat doolhof van zoeken, zoeken, zoeken.

Flatroc
7 februari 2007, 19:38
de Levinson elementen zijn gewoon goed, dus maak je daar maar niet bezorgd over. Prima kwaliteit

Spitfire
7 februari 2007, 19:43
Ok, dank jullie wel, vraag beantwoord :)

Het is inderdaad een erg fijne gitaar, alleen was de afstelling toen ik hem kocht echt om te janken, maar daar staan Blades om bekend