PDA

View Full Version : Reverb-pedaal waar?



Johnny Ramone
7 februari 2007, 17:23
Nu komt de zoveelste vraag over volgorde van effekten, maar helaas kon ik niet een juiste antwoord vinden.

Kan ik een reverb-pedaal plaatsen voor de tremelo, chorus en delay? Of misschien wel helemaal voor aan de rij, dus ook nog voor de overdrive-pedalen. Helaas kan ik het niet uitproberen, en ik wil toch nu graag beginnen met mijn pedalenbak.

Bij de vorige repetitie had ik 'm achteraan en dat klonk niet zo geweldig,clean was oké , maar in combinatie met scheurpedalen klinkt het bagger, kan natuurlijk ook aan het reverb-pedaal liggen.

Graag hoor ik jullie mening.

Rutger
7 februari 2007, 17:26
over het algemeen helemaal aan het eind van je pedalenketen. op je versterker zit ie namelijk ook voor je eindtrap. als je een fx-loop hebt, kun je hem het beste in de fx-loop zetten.

jammer dat je niet kunt experimenteren, want het is best leuk om ns te kijken hoe ie op een ander plekje tussen je pedalen klinkt.

t zal wellicht aan de instellingen liggen waarom ie clean wel goed klinkt en overstuurd niet...?

Johnny Ramone
7 februari 2007, 22:54
Ik ben er al uit, dat klotending past niet op mijn pedalboard, dus wat een onzin-gepieker, vaarwel klote-reverb! Ik heb sowieso een hekel aan reverb-pedalen.

Te koop: Holy Grail Reverb, absolute nieuwstaat, met power supply, originele verpakking en aankoopbewijs.

robert-gitarist
7 februari 2007, 23:06
SPAM SPAM SPAM!!!!


:D

Waarom test je zulke dingen dan ook niet van te voren uit voor je uberhaupt veder gaat klote.

Johnny Ramone
7 februari 2007, 23:17
SPAM SPAM SPAM!!!!


:D

Waarom test je zulke dingen dan ook niet van te voren uit voor je uberhaupt veder gaat klote.

Je hebt gelijk, testen altijd belangrijk, maar niemand had''m voorradig en ik had geen 350 euro liggen voor een roommate van t-rex en ik heb 'm zelden nodig, nu speel ik gewoon zonder, of toch maar een reverb nabootsen met een delay.

Rutger
8 februari 2007, 09:41
Ik heb sowieso een hekel aan reverb-pedalen.

Waarom zet je er dan een op je pedalboard :seriousf:

Tristan
8 februari 2007, 14:34
Tsja, ik heb ook een schijthekel aan reverbpedalen, maar je zou eventueel nog kunnen proberen om de twee kanalen op je '57 Twin Amp door te verbinden en de reverb ertussen te hangen, die truuk werkt ook heel goed met delay...
Zorg er wel voor dat je eerst inplugt in het kanaal waar je basissound uitkomt, die gaat dan naar de input van je reverb en/of delay en vanuit de output van je reverb en/of delay ga je dan naar het andere kanaal, met de volumeknop van dat kanaal kan je dan de mix van je reverb en/of delay regelen, zet in eerste instantie de mix of effect level knop op je reverb en/of delay pedaal vol open...

E-J
8 februari 2007, 14:59
Goede tip:

- gebruik geen reverb tijdens optredens/repetities.

Neem maar eens een nummer op mét reverb en zonder reverb. Zal je merken dat je zonder veel duidelijker klinkt ;)

Kim Wilson
8 februari 2007, 15:00
Goede tip:

- gebruik geen reverb tijdens optredens/repetities.

Neem maar eens een nummer op mét reverb en zonder reverb. Zal je merken dat je zonder veel duidelijker klinkt ;)
Tenzij je reverb wil hebben natuurlijk. :)

Johnny Ramone
8 februari 2007, 15:14
Bedankt voor al jullie goede tips, maar ik heb 'm net verkocht. Ik ben toch geen reverb-liefhebber. Ik heb dat ding gekocht vanwege mijn huidige band-repetoire en ik wou niet teveel geld uitgeven. Afgezien van het feit dat ik liever een direkter geluid heb, denk ik ook dat ik voor de zoveelste keer moet toegeven dat goede pedalen een prijskaartje hebben, mocht ik een nieuwe gaan kopen dan wordt het toch misschien een Roommate of een Fender Buizen Reverb.

Tristan
8 februari 2007, 15:20
Die Roommate vind ik wel okee, maar dat is niet echt een ding om bijvoorbeeld Surf of Rock 'n Roll sounds mee te doen ofzo, meer om wat ambiance te geven aan je sologeluid en dat soort dingetjes, subtiel gebruik dus, het soort gebruik waar ik zelf eigenlijk liever een delay voor gebruik...
Voor de Surf en Rock 'n Roll sounds zal je dan toch aan een echte stand alone reverb moeten denk ik, er zijn wel meerdere merken die dat soort dingen maken of gemaakt hebben...
Niet dat ik weet wat voor muziek je speelt, maar ik wou het maar even zeggen voor de volledigheid... :D
Oh ja, de tip wat betreft het tussen de twee kanalen van je amp zetten van je reverb en/of delay pedaal geldt nog steeds, werd vroeger eigenlijk bijna altijd zo gedaan, zeker met zo'n stand alone reverb en/of een bandecho enzo...

Rutger
8 februari 2007, 15:39
Goede tip:

- gebruik geen reverb tijdens optredens/repetities.

Neem maar eens een nummer op mét reverb en zonder reverb. Zal je merken dat je zonder veel duidelijker klinkt ;)
Ik gebruik m juist wél om die reden, omdat ik anders zo'n in-your-face projectie heb van m'n 2x12 closed cab. met een tikkie reverb is het toch wat prettiger om 2 meter van je cab af te staan