PDA

View Full Version : Nek-element Epi Dot werkt soms niet



ixque
7 februari 2007, 16:43
Goedemiddag,

Een paar maandjes terug (november welteverstaan) heb ik een Epiphone Dot ES335 gekocht. Toen ik thuis kwam werkte het nek element (het element het dichtst bij de nek dus ^_^, ik ben niet zo thuis in al die termen) niet. Ik dus de volgende dag naar de winkel, hem daar een paar dagen achter gelaten om hem te fixen en toen ik hem weer kwam ophalen werkte alles perfect. Tot een paar weekje terug dan.

Het nek-element werkte opeens niet meer, dus ik kijken of er een draadje loszat en voor zover je dat kan zien bij een Dot, zat er niks los. Nouja, ik speelde dus maar gewoon door op het brug element, en ach, de solo's, die ik normaal op het nek element speel, die liet ik maar even zitten.

Maar nu heb ik de gitaar een paar dagen geleden mee naar beneden genomen, (de versterker staat op zolder) en niet op gespeeld, tot vandaag. Dus ik sluit hem weer aan op mijn versterker, en voila, het nek-element werkt weer gewoon. Dus ik weer blij, maar na een half uurtje spelen, je raad het al, werkte het element niet meer. Nu zat ik behoorlijk te klooien met mijn (behoorlijk) oude wah-wah pedaaltje, en ik denk dat dat ding de oorzaak is. Maar, waar zit dan te fout, en waarom doet de pickup het wel als ik hem een paar dagen met rust laat.

Weet iemand hier wat het probeer zou kunnen zijn?

Alvast bedankt,
Bas

Ic3gl0vE
7 februari 2007, 17:44
Gaat 'ie het wel weer doen als je een beetje aan de schakelaar friemelt? Mijn ervaring met epiphones is dat ze vaak slechte/kapotte schakelaars hebben en dan doen je elementen soms dus niks

ixque
7 februari 2007, 18:03
Gaat 'ie het wel weer doen als je een beetje aan de schakelaar friemelt? Mijn ervaring met epiphones is dat ze vaak slechte/kapotte schakelaars hebben en dan doen je elementen soms dus niks

Nope, heeft ook niet geholpen. Heb, voor zover mogelijk aan alles een beetje zitten friemelen en niks heeft geholpen

Spitfire
7 februari 2007, 18:21
Toen ik thuis kwam werkte het nek element (het element het dichtst bij de nek dus ^_^, ik ben niet zo thuis in al die termen) niet.
Klopt als een bus wat je zegt :)


Nu zat ik behoorlijk te klooien met mijn (behoorlijk) oude wah-wah pedaaltje, en ik denk dat dat ding de oorzaak is.
Dat lijkt me erg sterk, wat heeft dat pedaaltje ermee te maken?

Misschien zit er ergens een breuk in een kabeltje of een slecht soldeerpunt en is dat de reden dat hij het af en toe het niet doet.

G.G.
7 februari 2007, 18:25
Volg de + draad eens van dat element, lijkt wel alsof ie af en toe teggen iets geaards aan zit.

Heb het zelf gehad met een potmeter die niet helemaal vast zat. Draaide hem volledig open, en een stukkie verder waardoor ie onder de slagplaat doordraaide en tegen een geaard onderdeel aankwam. Ik gok erop dat het zoiets is. Dus ergens tussen element en switch.