PDA

View Full Version : Hoe komen jullie aan jullie concerten?



*mav11*
7 februari 2007, 14:42
Samenwerken met andere bands, zelf jeugdhuizen contacteren, ...

Hoe komen jullie aan optredens?

Groet,


Koen

Kim Wilson
7 februari 2007, 15:07
Bellen, demo's en emails sturen en weer bellen.

Nellyrocks
7 februari 2007, 16:58
Bellen, demo's en emails sturen en weer bellen.

Inderdaad. En dan nog 100x gequote.

bellen, bellen, bellen, bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen,bellen, bellen, bellen. Tot je er gek van wordt.

AutoStatic
7 februari 2007, 17:22
1. Veel oefenen om alles strak te krijgen
2. Goeie demo maken, beter nog, een EP'tje maken en deze laten persen
3. Netwerken met andere bands
4. Demo/EP opsturen naar bijv. Fret/LiveXS
5. Promotie dmv stickers, buttons, mailinglijst opzetten, goeie site en dito MySpace. Ook goeie bandfoto's zijn belangrijk
6. Nagaan welke tentjes geschikt zijn om te spelen
7. Deze etablissementen aanschrijven/mailen/bellen/faxen/langsgaan

En dan zou het moeten lukken om optredens te regelen.

tabmaniac
7 februari 2007, 22:09
op dit moment:

bellen/mailen/contacten andere bands.

over een maand als alle promo pics, site en myspace en demo af zijn gaan we serieuzer bezig.

tot die tijd moeten we het met 2 slecht opgenomen nummers doen.

Tho
7 februari 2007, 23:39
Wij treden nog niet op, maar als de tijd rijp is benaderen we De Kelder, een cultureel centrum waar je altijd wel terecht kan.

Verder hebben we individueel gezien contacten bij plaatselijke kroegen als de Boothill Saloon en The Flame, dus dat zit wel goed :)

AutoStatic
8 februari 2007, 10:06
op dit moment:

bellen/mailen/contacten andere bands.

over een maand als alle promo pics, site en myspace en demo af zijn gaan we serieuzer bezig.

tot die tijd moeten we het met 2 slecht opgenomen nummers doen.

Dat is dus precies andersom ;)
Nu ga je met 2 slecht opgenomen nummers dingen proberen te regelen, grote kans dat mensen die wat voor je kunnen betekenen daarop afhaken en zich wel 2x bedenken als je uiteindelijk wel met goeie opnames komt. Probeer het andersom, ik ken zelf weinig bands die met crappy demo's en weinig promo relatief makkelijk optredens konden regelen.

niekb
10 februari 2007, 16:27
Dat is dus precies andersom ;)
Nu ga je met 2 slecht opgenomen nummers dingen proberen te regelen, grote kans dat mensen die wat voor je kunnen betekenen daarop afhaken en zich wel 2x bedenken als je uiteindelijk wel met goeie opnames komt. Probeer het andersom, ik ken zelf weinig bands die met crappy demo's en weinig promo relatief makkelijk optredens konden regelen.

Zo is het idd. De demo moet er uit springen en dan niet alleen op muzikaal gebied. Zalen (podia) krijgen stapels demo's binnen en ik kan je verzekeren dat er maar weinig bandjes op basis van een demo voorprogramma krijgen.

Haha een paar maanden tergug kwamen er twee gasten hun demo afleveren met een taart erbij...Leuk initiatief, taart was erg lekker maar de naam van het bandje is inmiddels vergeten.. Die gasten hadden nog een hele tocht voor zich met al hun demo's.
Zelfs omkoping werkt dus niet helemaal...

En (wat ik altijd jammer vind) een band kan live echt de sterren van de hemel spelen maar je wordt beoordeeld op wat je afleverd...de demo dus...

AutoStatic
11 februari 2007, 11:19
En (wat ik altijd jammer vind) een band kan live echt de sterren van de hemel spelen maar je wordt beoordeeld op wat je afleverd...de demo dus...

Tenzij je zo'n live optreden goed op CD of zelfs DVD weet te krijgen. Of gewoon zo'n buzz weet te creëren dat de roem je vooruit snelt. Maar belang goeie demo wordt nog wel eens onderschat.

sandra-kane
19 maart 2007, 15:49
moet eerst nog eens een band vinden
:jam:

john5
20 maart 2007, 14:47
En (wat ik altijd jammer vind) een band kan live echt de sterren van de hemel spelen maar je wordt beoordeeld op wat je afleverd...de demo dus...
ben ik het niet helemaal mee eens. als een band een geweldige demo heeft. en live er maar een beetje als zoutzakken op t podium staan is het snel afgelopen met optreden hoor

glasbier
20 maart 2007, 17:38
ik weet dat het arrogant klinkt,maar men vraagt ons.
in principe spelen we voor ons zelf omdat we niet zo nodig hoeven op te treden,maar nu worden we steeds gevraagd!
:punk:

AutoStatic
20 maart 2007, 18:52
ben ik het niet helemaal mee eens. als een band een geweldige demo heeft. en live er maar een beetje als zoutzakken op t podium staan is het snel afgelopen met optreden hoor

Ja maar het gaat hier over hoe je aan je optredens komt, niet hoe je er weer zo snel mogelijk vanaf wilt ;)

intGod
20 maart 2007, 21:40
- Demo maken
- Zaaltjes bellen
- Demo opsturen of via internet doorverwijzen
- Bellen of mailen (niet te vaak met dezelfde venue, krijg je slechte reacties op en uiteindelijk is de kans groot dat ze je gewoon wegwerpen, zelfs al ben je retegoed. En dat zijn we allemaal op dit forum toch?)
- Contacten met andere bands
- Geluk hebben dat er een band uitvalt en jij de enige band bent die 4 uur voor tijd toezegt met de onsterfelijke woorden "OK, we komen, maar dan willen we wel headlinen" :D Niet slecht voor een tweede optreden ...
- Als je ergens mag optreden of je gaat kijken naar een andere band, vriendelijk rondlopen, handjes schudden met de programmeurs, babbeltje maken met de zaaleigenaar ...

HET LIJKT VERDORIE WERK!