PDA

View Full Version : Opnameprobleem Cool Edit Pro



Michel89
7 februari 2007, 13:44
Ik heb sinds een tijdje een probleem met Cool Edit Pro, het opneemprogramma dat ik gebruik. Wanneer ik opneem, op welke manier dan ook; Via mic, via line-in, geluiden die al op me computer staan, whatever je kan bedenken, gebeurt er iets geks. Namelijk dat het geluid automatisch infade bij een phrase. Als ik dan speel blijft ie op een volume, maar als ik dan weer een seconde of wat pauze neem en weer een nieuwe phrase speel begint ie weer met een soort infaden. (Dus hij begint laag volume zeg maar en wordt na een seconde of wat het juiste volume) Dit is niet altijd zo geweest, dus mogelijk heb ik dit zelf veroorzaakt met instellingen. Iemand een idee?

K kan michien anders het hele programma wel weer opnieuw installeren, maar dan zal je zien dat ik het straks weer krijg. :mad:

DarknessAwaits
7 februari 2007, 16:29
Dit verschijnsel heb je niet als je opneemt met andere programma's, zoals de standaard windows geluidsrecorder o.i.d.? Wel heel vreemd, klinkt een beetje als een soort noisegate met een te trage release ofzo... maar dat zit voor zover ik weet niet bij cool edit inbegrepen, normaal gesproken.

Rinze
7 februari 2007, 18:27
Euh, ik weet het ook niet zeker, heb zelf CEP 2.1 maar gebruik meestal Wave Lab lite, dus ben niet zo goed thuis in CEP. Misschien moet je even aan de linkerkant van het scherm (tabbladen: files-effects-favorites) bij effects kijken of er iets aan staat? Als dat niet het geval is zou ik het zo niet weten.

harrie-beton
7 februari 2007, 21:21
dit probleem is eerder aan bod geweest. Een oplossing was niet gevonden dacht ik.
Zou je inderdaad even een verse installatie kunnen doen?

bass blom
8 februari 2007, 10:13
is het niet de instelling waarmee je een crossfade maakt bij een edit?
dat die op tig miliseconden is komen staan?

Roman
8 februari 2007, 10:25
Edit of Multitrack mode?

guhlenn
8 februari 2007, 10:40
ik heb hetzelfde probleem soms in Sonar; ik zet er een fade in filter (via porocess audio, dus geen plug-in) overheen dat bevalt niet, delete het, nieuw ingespeelde stukken krijgen diezelfde filter. enige wat helpt is track deleten en ander spoor kiezen... vaag.

Michel89
8 februari 2007, 23:45
Edit of Multitrack mode?
Beide.



is het niet de instelling waarmee je een crossfade maakt bij een edit?
dat die op tig miliseconden is komen staan?
Daar heb ik al vele keren naar gekeken denk ik, tenzij ik iets over het hoofd heb gezien.


Dit verschijnsel heb je niet als je opneemt met andere programma's, zoals de standaard windows geluidsrecorder o.i.d.?
Nope, hoewel ik het ook niet heel uitgebreid getest heb.



ik heb hetzelfde probleem soms in Sonar; ik zet er een fade in filter (via porocess audio, dus geen plug-in) overheen dat bevalt niet, delete het, nieuw ingespeelde stukken krijgen diezelfde filter. enige wat helpt is track deleten en ander spoor kiezen... vaag.
Das het niet want ik kan 10 tracks aanmaken en ze hebben het allemaal.


dit probleem is eerder aan bod geweest. Een oplossing was niet gevonden dacht ik.
Zou je inderdaad even een verse installatie kunnen doen?
Het lijkt erop dat er niets anders opzit.
Toch allemaal bedankt voor de reacties, ik zal kijken of het opgelost kan worden door herinstalleren. In ieder geval weet ik wel zeker dat ik dit probleem enkele maanden geleden niet had, en dat het uit het niets is gekomen of dat ik onbewust iets heb veranderd.

Frits van Mourik
9 februari 2007, 00:28
Hier weten ze alles van Cool Edit:

http://www.audiomastersforum.net/amforum/index.php

Ff aanmelden en vragen maar!

Succes,

Frits

Michel89
9 februari 2007, 09:42
Omg.


Thank you for registering. The admin must approve your registration before you may begin to use your account, you will receive an email shortly advising you of the admins decision.

Toch bedankt. Ik hoop dat ze een beetje opschieten met de administratie daar. :)

Roman
9 februari 2007, 11:59
is meestal geautomatiseerd dus je kunt binnen 2 sec een mail verwachten. Weet niet hoe het daar zit overigens ;)