PDA

View Full Version : Floyd Rose probleem (Zoveelste)



Darklight
29 december 2002, 20:47
Ik gebruik mn Floyd eigenlijk nooit... Ik wil hem wel graag gebruiken, maar de boel ontstemt als een gek dan.

De toplockers zijn goed aangedraait dus dat is het probleem niet...

Het probleem is dat hij niet terugkeert in de juiste positie!!!
Als ik mn floyd indruk en loslaat blijft hij lager dan hij moet zijn.

Waar kan dit allemaal aan liggen? De veren is een mogelijkheid lijkt me, maar ik heb mn Floyd nooit echt veel gebruikt dus die veren hebben nooit veel te verduren gehad.

Bijna vergeten.. Ik heb een Ibanez RG7620 dus ik heb een Lo-Pro Edge 7

Alvast bedankt.

Moonchild
29 december 2002, 20:51
gheghe ik dacht dat lo-pro's daar nooit last van hadden.

Ik had hetzelfde probleem met mn Lo-trs, je moet de klauw gewoon goed afstellen.
En als ie dan ook niet meer terugkeert, dan is je knife edge misschien versleten, maar aangezien je m nooit gebruikt...

misschien dat de lo-pro edge dan toch niet zo goddelijk is als men doet denken, ookal heb ik dit soort problemen nog nooit gehad met lo-pro's

Darklight
29 december 2002, 20:56
Ik heb altijd pech :razz: Dat zal het wel zijn.

Volgens mij is ie gewoon goed afgesteld.

piezo
29 december 2002, 21:39
Kan het soms zijn dat je doorgaans alle snaren tegelijk vervangt i.p.v. 1 voor 1?

Anders Destium
29 december 2002, 22:03
Ik zou denken aan de knife edges, en dat hij daar niet goed genoeg in staat. Het kan goed zijn dat de brug wat scheef staat, zodat hij klemt bij het weer naar boven komen. Als je met je hand je brug omhoog tilt en je hoort als je hem loslaat een tikkend geluid is het waarschijnlijk dit. Het kan ook zijn dat je je veren moet vervangen, ook als je je brug nooit gebruikt staat er redelijk wat spanning op, alleen al om de brug op zijn plaats te houden.

SiNiSTRaL
29 december 2002, 22:14
Op 2002-12-29 21:39, schreef piezo:
Kan het soms zijn dat je doorgaans alle snaren tegelijk vervangt i.p.v. 1 voor 1?


Met andere woorden: zit er een enorme scheur/tremolo 'afdruk' in je body?

Ic3gl0vE
30 december 2002, 00:58
Op 2002-12-29 21:39, schreef piezo:
Kan het soms zijn dat je doorgaans alle snaren tegelijk vervangt i.p.v. 1 voor 1?


ik doe dat altijd maar je moet gewoon je tremelo ff blokkeren met het pakje van je snaren ofzo

Murphy
5 januari 2003, 14:49
Die klote floyd rose was bij mij uiteindelijk de reden dat ik m'n Ibanez op staande voet het huis heb uitgetrapt en overgegaan ben op Fender. (wat een zeer wijs besluit was!)