PDA

View Full Version : Martin of Taylor



Marley
7 februari 2007, 12:55
Hoi allemaal ,

Onlangs wilde ik mijn Crafter GAE8 vervangen misschien door een Taylor Big Lady maar dit wordt dus niks .

Ik heb inmiddels op diverse gitaren gespeeld in de prijsklasse van 300 - 650 euro en de verschillen t.o.v. mijn Crafter zijn echt niet schrikbarend groot . Hiermee bedoel ik dat ik geen echt beter vond klinken dan mijn Crafter .

Gisteren heb ik wel gespeelt op een Martin DW en dit beviel super goed . Makkelijkere te bespelen en een heel mooie sound . Mooi laag , een kast die mee doet in het geheel ....gewoon super . Prijs van deze gitaar was wel 1235,-

Het beviel mij echter zo goed dat ik toch een grotere stap ga maken dan ik van plan was . Hiermee is toch veel winst te halen wat natuurlijk gelet op de prijs niet vreemd is .

Op de site hier lees ik over Martin diverse meningen net zoals over Taylor .
Wie kan mij wat tips geven en/of meningen over jullie ervaringen m.b.t. deze prijsklasse en merken ?

Het valt mij ook op dat ik in Duitsland ( niet ver van mij vandaan ) gigantische prijsverschillen tegen kom t.o.v. Nederland met Martin en Taylor .
De DM heb ik reeds gezien in Duitsland voor 795,-
Ook met Taylor kom ik deze verschillen tegen bij onze oosterburen .

Ik lees graag jullie mening , ik speel nu een jaartje en het bevalt reuze . Het geld heb ik er best voor over . Ik weet alleen even niet welke keuze de beste zal zijn omdat ik nog vrij groen ben op dit gebied .

b.v.d

LaurentB
7 februari 2007, 13:05
In het algemeen heb je het goed gezien dat je een forse stap in prijsklasse zult moeten maken om een verschil in kwaliteit te krijgen dat de moeite waard is, denk ik. Alhoewel je altijd een gelukje kunt hebben, natuurlijk.
Alhoewel ik inderdaad wel sta te kijken van de prijzen die jij in Duitsland aantreft, dan wordt de stap ineens een stuk minder groot. Goed om te weten...

Pais
7 februari 2007, 14:45
Ik ben me er ook bewust van geworden hoeveel het scheelt om een gitaar uit Duitsland te halen. Ik ben op zoek naar een Spaansje, al is de financiering nog niet rond. Toch hoop ik in Nederland te kunnen slagen. Ik zou de nederlandse markt niet graag passeren. Wanneer iedereen zn gitaar vanuit Duitsland laat komen, moeten we daar straks ook onze snaren en plectra vandaan halen en zijn we service kwijt.
Maar de grote prijsverschillen van een aantal merken maakt het wel heel aantrekkelijk ja.

fandango
7 februari 2007, 15:30
Ik zie het als een voordeel dat we ook eens kunnen kijken naar onze buurlanden. Ik heb ca 2 jaar geleden op de duitse ebay een Taylor 714 kunnen kopen voor 1050 euro. Die gitaar bevalt me heel goed. De gitaar heeft alleen een paar krasjes op het bovenblad maar het geluid en de bespeelbaarheid is er niet minder om. Ik moet wel toegeven dat je ze niet meer voor die prijsklasse ziet maar af en toe zie ik toch nog wel eens een koopje voorbij komen.

Marley
8 februari 2007, 16:56
Weten jullie ook wat b.v. een Jumbo doet t.o.v. een "gewone gitaar "van Martin ?

De DM en het verschil met een J-15

Krijg je een voller geluid met een Jumbo of .... ?

Marley
11 februari 2007, 11:41
Het is toch een Martin geworden (2e handsje ) Model J-15

In de "lagere prijsklasse "vond ik persoonlijk de verschillen niet echt groot . De J-15 speelt echt super makkelijk en klangmatig past ze ook perfect .

kornelius
11 februari 2007, 11:52
congratz!

fotos?