PDA

View Full Version : Knopje-> achterzijde van men Marshall mg100dfx



davidof
7 februari 2007, 12:45
Hey,

op de achterkant waar de stroomkaben en footswitch toekomen van men marshall mg100dfx staat een knopje ik kan kiezen tussen: +4dbv en -10dbv.
wat betekend dat en op welk zou het moeten staan .. ?

mvg!!

RolandT
7 februari 2007, 13:07
FX LEVEL Switch: Selects the level to match your external effects units (+4dB for rack units and -10dB for pedals).

Kijk eens in je handleiding (http://www.marshallamps.com/downloads/files/MG100%20hbk%20Eng.pdf) :)

davidof
7 februari 2007, 13:23
Veel snap ik er niet van .. ik weet alleen dat het iets met apparte effecten te maken heeft ^^ maar toch bedankt !!

RolandT
7 februari 2007, 13:31
Stel dat je effecten zoals delay, chorus, enz will gebruiken via de effecten lus dus: FX SEND -> Delay (of iets anders) -> FX Return. (Alternatief is dat je die gebruikt Gitaar -> Delay -> Amp input).

Deze effecten bestaan in pedalen versie (-10dB) of in racks (+4dB).

Als je de effecten lus niet wil gebruiken kan je die knop gewoon negeren.

Is dit duidelijker?

JorikDekkers
7 februari 2007, 13:59
Ik heb zo'n vermoeden dat als hij het niet snapt, dat hij dan dus ook geen pedalen (en zéker geen rack) heeft :sssh:

Als je meer wil weten:
pedalen -> forumonderwerp pedalen
racks -> forumonderwerp racks

Het is dus om losse effecten op een goede manier aan je versterker te hangen.

davidof
7 februari 2007, 14:31
Ik heb idd nog nix van effecten .. maar ben vanplan dus een boss gt-8 te kopen .. dus in dat gevan moet ik het op -4 zetten ?

grtz

Rude Perception
7 februari 2007, 16:23
nee, dan kan je hem denk ik beter voor je versterker zetten.

JorikDekkers
7 februari 2007, 17:25
nope, beter 4 kabel methode... moet je even searchen in het effectpedalen forum. Op die manier kan je al je effecten precies daar zetten waar ze bedoeld zijn!

Rude Perception
7 februari 2007, 17:27
nope, beter 4 kabel methode... moet je even searchen in het effectpedalen forum. Op die manier kan je al je effecten precies daar zetten waar ze bedoeld zijn!

ow, ik wist niet dat er daar een 'pre-amp-loop' (mooi voor in de van dale) op zat...

davidof
7 februari 2007, 21:40
Mja, ik ben nogal "noob" in deze soort dingen ;)

JorikDekkers
7 februari 2007, 22:26
gewoon ff de zoekfunctie gebruikt in het effectpedalenforum

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84120&highlight=kabel+method

alsjeblieft