PDA

View Full Version : Epiphone SG400 pickup upgrade



hansies
7 februari 2007, 12:20
welke pickups plaats ik in mijn SG400, voor rock, metal, blues.
en zijn de originele Gibson's pickups zoveel beter dan de stockpickups van Epiphone
greetz
Hansies

Jakke
7 februari 2007, 13:02
ik heb een Gibson '57 classic humbucker in de brugpositie.
Ik speel rock/blues en de 57 classic leent zich hier perfect voor. Veel feller, maar ook warmer dan de stock pickups. OOk clean klinken ze een stuk beter, vind ik persoonlijk.

gr, Jakke

Yamhammer_71
7 februari 2007, 18:22
welke pickups plaats ik in mijn SG400, voor rock, metal, blues.
en zijn de originele Gibson's pickups zoveel beter dan de stockpickups van Epiphone
greetz
Hansies

De stock Epiphone humbuckers zijn crap. Elke andere verbetering is al een goede. Probeer inderdaad de Classic 57' pickups eens van Gibson en anders heeft Seymour Duncan nog een hele rits aan goede kwaliteit.

Gitaristje 18
8 februari 2007, 18:00
In de nek positie kan je volgens mij wel goed een Seymour Duncan SH1 '59 doen. Die heeft een hele volle, warme, maar toch heldere en niet modderige toon. Hangt natuurlijk ook wel af van welk hout je gitaar is gemaakt. Het ene hout heeft een vollere klank dan andere. Maar ik heb pas een SH1 in de nek positie gedaan en speel voornamelijk met disortion, dan krijg je echt zo'n volle mooie zingende toon bij solo's. Voor jazz is ie volgens mij ook goed te gebruiken. Ik de brug weet ik het niet echt. Heb zelf een Seymour Duncan SH4, maar volgens mij is die niet goed voor Jazz te gebruiken vanwege zijn nogal high output. Voor distortion is ie iig wel erg lekker. Goede brul geeft ie:p