PDA

View Full Version : Dan maar effe hier... pa speaker stuk, hoe testen ?



Dude
7 februari 2007, 11:03
Hey hallo,

effe hier dan maar, gisteravond gig en uit een van de sub speakers van onze pa set kwam een eng geratel en gekraak op de lage tonen. Duidelijk gevalletje van opgeblazen speaker.
Nou was in de rommel van het opbouwen en tijdsdruk weinig tijd om even goed te luisteren en te kijken dus hebben we het maar gewoon zo gelaten maar thuis heb ik wel effe de ruimte om alles te controleren, heel de rambam staat hier ook.

Nou mijn vraag, het mooist zou zijn effe testen met een basgitaartje, kan ik mijn basgitaar zo inprikken in de powered mixer en alleen even de sub aansluiten om te testen of het nou echt wel als opgeblazen speaker klinkt ? ik heb zelf geen DI box, wel een DI uitgang op mn basversterker maar dan heb ik dus weer die basversterker die staat mee te blazen dus kan ik nog niet horen hoe het zit.

Dus... basgitaar effe in line ingang van mixer, subs aansluiten en dan proberen of gaat dat niet...

vulvasonic
7 februari 2007, 11:25
Wat wil je dan testen. De speaker is naar de kloten. "Een duidelijk gevalletje", zeg je zelf..... :dontgeti:

hendrix_appendix
7 februari 2007, 16:54
Alles kan altijd nog stukker!

Negative K3 fan
7 februari 2007, 18:07
ja dat kun je proberen... direct out is gewoon line niveau toch? daar kan die mixer mee over weg, en als je dat dan in die sub stuurt...

skabouter
7 februari 2007, 19:12
kan prima, onze bassist heeft in de oefenruimte ook wel eens zn bas in de powered mixer, als de bassamp weer eens rookt :-s

Dude
8 februari 2007, 15:59
Wat wil je dan testen. De speaker is naar de kloten. "Een duidelijk gevalletje", zeg je zelf..... :dontgeti:

je zal zien dat we de boel gewoon niet goed aangesloten hebben en het allemaal wel mee blijkt te vallen, of dat er een kabel naar de knoppen is.
Vandaar de vraag...