PDA

View Full Version : Verjaardagskado



johns
7 februari 2007, 10:08
Onlangs kwam de dame met het alleraardigste voorstel om alvast m'n verjaardagskado uit te zoeken. Dat ik pas in juni jarig ben vond ze geen probleem en ik eerlijk gezegd ook niet ;) Ik moest het wel zelf uit gaan zoeken en toen ze vroeg in welke muziekzaak ik laatst met haar vader rond had gehangen begon ik wel wat te vermoeden.

Dusch, op een zaterdagmiddag richting Tonika in Groningen. Eerst wat gitaren uit de rekken gepakt zonder versterker: twee Ibanez SZ520, een Dean Z en een stuk of 10 Epiphone Les Pauls. Daar bleven 3 Epi's en 1 SZ van over. Voor de aardigheid heb ik ook nog de goedkoopste 'echte' Gibson Les Paul en een SG geprobeerd, maar die voelden minder aan dan het rijtje dat ik al had staan.

Na inpluggen bleven 1 SZ over en 2 Epiphones, maar daarvan had een een volgens mij gare output plug, dus toen was het kiezen. Misschien is zo'n SZ uiteindelijk in z'n prijsklasse nog wat beter, maar ik wil al langer een Les Paul achtig apparaat. Ooit heb ik bijna m'n Fender HM strat er op ingeruild, maar dat heb ik (gelukkig eigenlijk) nooit gedaan.

Dit issem:

http://www.xs4all.nl/~yavin4/epi.jpg

De zondag er op een mengpaneel en een v-amp aan m'n pc gehangen, profisorisch een drumtrakje gemaakt en wat opgenomen. Niet perfect en de eerste 30 seconden zijn vrij slaapverwekkend, maar de 60 seconde improvisatie er na vind ik niet eens al te beroerd. Ik moet altijd nogal wennen aan een nieuwe plank :)

klik als je het wilt horen (http://www.xs4all.nl/~yavin4/nr2_balad.mp3)

Dude
7 februari 2007, 11:09
gitaren krijgen is altijd leuk ! als je vriendin/vrouw tegen je zegt dat je een gitaar mag kopen is dat nog veel leuker !

jimihattricks
7 februari 2007, 11:22
damn.. ik prees me al gelukkig toen mijn vriendin een keer aanbood zelf voor haar eten te betalen.. :)

die Ibanez SZ-gitaartjes zijn zeker tof, maar ik kon niet aan die nek wennen, daarom ben ik ook voor de epiphone gegaan.. nice one! leuk kleurtje ook, honeyburst..?

stratestic
7 februari 2007, 11:38
gitaren krijgen is altijd leuk ! als je vriendin/vrouw tegen je zegt
dat je een gitaar mag kopen is dat nog veel leuker !

Dat vind ik dus echt een beetje zielig dat je vriendin het moet goedvinden als jij een gitaar gaat kopen.

Krijgen is natuurlijk een ander verhaal daar zou iedereen blij mee zijn....

Luke-wannabe
7 februari 2007, 11:41
Vet Johns! Gefeliciteerd!

Kim Wilson
7 februari 2007, 11:44
Dat vind ik dus echt een beetje zielig dat je vriendin het moet goedvinden als jij een gitaar gaat kopen.
....
Hier is laatst nog een behoorlijke discussie over geweest. :)

Jay75
7 februari 2007, 11:56
gitaren krijgen is altijd leuk ! als je vriendin/vrouw tegen je zegt
dat je een gitaar mag kopen is dat nog veel leuker !

Dat vind ik dus echt een beetje zielig dat je vriendin het moet goedvinden als jij een gitaar gaat kopen.

Krijgen is natuurlijk een ander verhaal daar zou iedereen blij mee zijn....


Mijn vriendin koopt zelf ook gitaren :D:D:D!!!

johns
7 februari 2007, 12:04
Dat vind ik dus echt een beetje zielig dat je vriendin het moet goedvinden als jij een gitaar gaat kopen.

Ah ok. Maar het is ons geld en als ik zeg 'ik ga een gitaar kopen' is de kans groot dat ik de eerstvolgende zaterdag door Ikea loop te sloffen om een nieuw bankstel uit te zoeken.

;)

(nu is het beperkt gebleven tot twee alleraardigste stoelen)

Flint Stone
7 februari 2007, 12:21
Alvast gefeliciteerd met je verjaardag dan maar.
Het wordt pas een probleem als je vriendin het niet goed vindt dat je een gitaar koopt.
Leuk zo’n soundsample trouwens. Dat wil ik ook nog eens leren hoe je zo snel een begeleidingstrack maakt om overheen te spelen. :)

johns
7 februari 2007, 12:23
Dat wil ik ook nog eens leren hoe je zo snel een begeleidingstrack maakt om overheen te spelen. :)

Een 'boem-tsjak-boem-tsjak' ritme in hydrogen intikken en dan multitracken in ardour. Erg simpel. 't Wordt pas moeilijk als je het goed wil laten klinken :)

stratestic
7 februari 2007, 19:07
Ik dacht waar ken ik dat begin ook alweer van maar het lijkt erg veel op deze
van Zakk Wylde

http://www.youtube.com/watch?v=k3m48eNVBIE&mode=related&search=

Die was ook al zo schitterend...
Hoe heb je dat uitgezocht of wist je dat niet?

@ Kim inderdaad dat was een pittige discussie.

johns
7 februari 2007, 19:09
Het lijkt er verdacht veel op ja ;)

Ik heb het niet uitgezocht. Ik zag en hoorde het begin dingetje en de rest van het intro is zo'n beetje op gehoor.

Vandaar dat het ook zo deuzig klinkt. Ik kan gewoon niet noot voor noot iets naspelen :(

Yamhammer_71
7 februari 2007, 19:22
Ik dacht waar ken ik dat begin ook alweer van maar het lijkt erg veel op deze
van Zakk Wylde

http://www.youtube.com/watch?v=k3m48eNVBIE&mode=related&search=

Die was ook al zo schitterend...
Hoe heb je dat uitgezocht of wist je dat niet?

@ Kim inderdaad dat was een pittige discussie.


Schittende soundclip van Zakk Wylde.
Die man kan heerlijk spelen...jammer van de wah-wah, maar dat is aan smaak verbonden, eveneens de EMG's.

stratestic
7 februari 2007, 19:23
Ik wist het wel dat jij je daardoor had laten inspireren ;). Ik zelf vind het ook fantastisch klinken. In zijn eentje klinkt hij erg goed. Weet jij misschien of er een tab van is of dat iemand van het forum er een tab van zou kunnen maken. Ik zou het namelijk erg graag precies zo willen spelen maar het klinkt bij mij toch anders helaas.

Yamhammer_71
7 februari 2007, 20:20
Ik wist het wel dat jij je daardoor had laten inspireren ;). Ik zelf vind het ook fantastisch klinken. In zijn eentje klinkt hij erg goed. Weet jij misschien of er een tab van is of dat iemand van het forum er een tab van zou kunnen maken. Ik zou het namelijk erg graag precies zo willen spelen maar het klinkt bij mij toch anders helaas.

Nou, ik ben niet bepaald door Zakk Wylde geinspireerd, maar hij kan fantastisch spelen. Een nadeel is bij Zakk Wylde is dat ik toch nog teveel EMG hoor. Erg jammer en met de wah-wah klinkt het al helemaal niet meer puur....ik zou dit clipje van hem weleens willen zien met gewone Les Paul Standard en met passieve elementen zonder wah wah :)

Yamhammer_71
7 februari 2007, 20:38
Misschien dat je dit filmpje iets vindt:

http://www.youtube.com/watch?v=IyAJQ7X-8qE

Dat is een Les Paul met passieve elementen.

Yamhammer_71
7 februari 2007, 20:45
Maar weer niet 'puur'...'wah wah' etc....jammer hoor.
Verder is het een 'oke' sound.

G.G.
7 februari 2007, 20:53
Yamhammer 71, je kan ook je post editten, leest minder irritant omdat het onderwerp steeds bovenaan staat met nieuwe posts, maar er is geen echte reactie.