PDA

View Full Version : EMG set monteren op MXG



Bates15
7 februari 2007, 09:11
Ik zit er aan te edenken de elektronica van mijn gitaar aan te epassen. Ik heb wat storingen op mijn potmeters. Ik ben van plan de Steve Lukather set van EMG te monteren. Geen gezuer, alles voor gemonteerd. Gewoon de oude EMG set met slagplaat weghalen en de neiuwe er in. Heeft iemand ervaring met deze set? Ik heb een MXG met EMG's.

Ik hoor het wel. Het gaat om deze set:
http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/3753048/sid/!06082002/quelle/listen

Bates15
8 februari 2007, 18:05
Niemand met info?

Vonk
8 februari 2007, 18:09
Bedoel je het monteren zelf, of het geluid? Het monteren is zoals je zelf zegt een eitje, en het geluid is onmiskenbaar EMG. Voorspelbaar setje...

Yamhammer_71
8 februari 2007, 19:17
Als je echt van EMG houdt, weet je dat het in ieder geval niet verkeerd zal gaan klinken...

DarknessAwaits
8 februari 2007, 19:32
Juist, je zult niet voor een verassing komen te staan waarschijnlijk met dit setje. Ik weet niet wat voor EMG's je in je andere gitaar hebt zitten, maar houdt er rekening mee dat ze wel echt allemaal anders klinken.

Zelf ben ik niet zo weg van de 85/89, hoewel die laatste wel onmisbaar is voor mij vanwege z'n singlecoil mogelijkheid. De EMG singlecoils die ik ken hebben echt een zeer helder geluid, voor sommigen definieerbaar als klinisch.

Bates15
9 februari 2007, 11:45
Ja, ik bedoel dus geluid en de set op zich. Hoe die zich gedraagt. Monteren moet met mijn achtergrond geen probleem zijn. Ik zat een beetje naar de combinatie te kijken, samen met de voorgebouwde electronica. Zo op de foto zie je geen details van de gebruikte onderdelen.

Zijn er betere, voorbedrade sets?

DarknessAwaits
9 februari 2007, 12:14
Ligt er helemaal aan wat je zoekt. Er is niet zozeer een 'betere' optie maar wel andere opties.

Bates15
9 februari 2007, 12:49
Tja, ik speel van alles. Pop-rock-reagea-jazz achtig-black-gospel. Geen zware metal. Ik wou dat ik het kno opbrengen maar de meeste riffs gaan Veel te snel. :)

Ik vind Lukathers geluid erg mooi, maar ook Pat Metheny, Mark Knopfler en Joe Satriani luister ik graag naar.

En dat allemaal uit 1 gitaar :) Mijn potmeters zijn een beetje gaar. Vandaar dat ik een beetje aan het rondkijken ben. Ik geloof dat ik de potmeters ook wel zou kunnen veranderen, maar ik ben wel eens to aan iets verfrissends. Pasief zat ik ook naar te kijken, maar daar heb ik geen voorbeelden van.

Soulflyhigh
9 februari 2007, 18:13
Bij zo'n setje EMG's zitten toch standaard pot's

DarknessAwaits
10 februari 2007, 00:43
Bij een setje EMG pickups zitten inderdaad de EMG pots (25K). Bij een ander merk prewired zullen ze ook wel erbij zitten, neem ik aan. Alleen vind je de meeste andere merken over het algemeen minder (of niet) prewired.

Niet dat dat nou het probleem hoeft te zijn hoor, een setje elementen solderen is echt niet zo moeilijk. Voor een beetje beter idee van wat er allemaal mogelijk is kun je het beste op Dimarzio.com, SeymourDuncan.com etc. kijken.

Bates15
1 juli 2007, 15:30
Ik heb de Lukather set besteld bij MP. Zodra ik ze heb en op de gitaar heb gemonteerd laat ik wel ff weten hoe het ging en het vershil tussen de oude set.

snits
4 juli 2007, 00:12
Hela Bates 15 houd er wel rekening mee dat wel de slagplaat van de mxg zult moeten gebruiken of je moet je nieuwe slagplaat gaan aanpassen.
Heb je trouwens al eens geprobeerd je pots schoon te spuiten met contactspray
kan al een hoop gekraak wegnemen


succes :rockon: