PDA

View Full Version : Evolution



COB
29 december 2002, 19:53
Yeah! Ik heb nu toch maar de Evolution van Dimarzio voor 7-string besteld voor in m'n brug. In m'n ibanez RG7 420 zaten ibanez-elementen die ook vrij goed klonken maar heb veel goede reacties gehoord over de evolution en het werd me aangeraden deze tochmaar in m'n gitaar te zetten, aangezien ze helderder en wat feller zouden zijn dan de ibanez-elementen. Ik hoop dat ik de goede keus heb gemaakt aangezien ik eigenlijk alleen maar afgegaan ben op wat anderen me vertelden, ik heb ze zelf nog niet gehoord namelijk :smile:

Ik vervang nu alleen mijn brugelement vanwege geldtekort, en ik met mn bandje toch eigenlijk alleen over m'n brugelement speel, maar is het aan te raden om te zijner tijd ook de nek te vervangen? En wat voor element zou ik daar het best voor kunnen nemen? (dus met een evolution in de brug) En klinkt een combinatie van een ibanez in de nek met een dimarzio in de brug nog wel een beetje? Nou jah, het belangrijkste voor mij is een goed scheurgeluid, maar ik vroeg het me gewoon ff af :smile:

Darklight
29 december 2002, 20:22
Darklight kijkt in een Ibanez boekje...

jij had dus v77 pu's? Ik heb een RG7620 en daar zitten Dimarzios in, maar ik vind ze eigenlijk niet echt vet klinken. Ik weet niet eens wat voor Dimarzios het zijn :S

Moonchild
29 december 2002, 20:48
*kijkt niet in ze boekje maar denkt eens na*

in je RG7620 zitten als het goed is RG-7 elementen van DiMarzio

Moonchild
29 december 2002, 20:49
en ja je hebt een goeie keus gemaakt, t zijn hele strakke elementen, ze zitten ook in me Jem 555

Darklight
29 december 2002, 20:50
Bestaan die dan?! :razz:

ik heb net ff op dimarzio.com gekeken.. Kan het zijn dat het Blaze7 pu's zijn op een rg7620?

En als het zo is, zijn die Evolutions dan een oplossing voor mij? :razz:

Moonchild
29 december 2002, 22:04
je bedoelt blaze II's, en dat kan niet, want die zitten alleen op UV's

Anders Destium
29 december 2002, 22:11
> COB

Goede keuze, dat is zeker weten een flinke vooruitgang. Ik vind bij de meeste gitaren het neck-element ruim voldoende, het enige elementen waar ik altijd aan denk om te vervangen is het brugelement. Mijn voorkeur heeft de Dimarzio Tonezone, nog net meer strakke metal dan de Evolution, maar wel een stuk eenzijdiger. Je moet alleen even kijken of je potmeters het element wel aankunnen.

Darklight
29 december 2002, 23:20
__quote___
je bedoelt blaze II's, en dat kan niet, want die zitten alleen op UV's
_________________

Deze dus: http://www.dimarzio.com/blaze_7_b.html

Via google vond ik dit trouwens ook:
This Ibanez RG7620 is my 7-string guitar. Serial# F9939165. I may replace the DiMarzio Blaze pick-ups on this with the 7-string versions of the Tone Zone & Air Norton.

achja, boeiuh ook :razz: Ik vind de standaard RG7620 pu's niet echt geweldig iig.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2002-12-29 23:35 ]</font>

Moonchild
30 december 2002, 00:54
Jeej, iemand anders had ook al blazes in de rg7620 zitten, vanuit de winkel.
misschien heeft Ibanez ze er dan een tijdje standaard ingedaan ofzo?

COB
30 december 2002, 00:54
Op 2002-12-29 22:11, schreef Anders Destium:
> COB

Goede keuze, dat is zeker weten een flinke vooruitgang. Ik vind bij de meeste gitaren het neck-element ruim voldoende, het enige elementen waar ik altijd aan denk om te vervangen is het brugelement. Mijn voorkeur heeft de Dimarzio Tonezone, nog net meer strakke metal dan de Evolution, maar wel een stuk eenzijdiger. Je moet alleen even kijken of je potmeters het element wel aankunnen.


Of je potmeters het element aan kunnen? Hmm daar heb ik dus geen flauw benul van. Ik ging d'r maar zo vanuit dat je die elementen d'r zo wel in kan zetten. Ligt het aan de hoge output van het element als de potmeter het eventueel niet aankan? En als dat het geval is is dat makkelijk te fixen?

COB
30 december 2002, 01:10
Misschien ook wel handig; wat is nou precies de potmeter en wat doet ie? :$ :smile:

Ic3gl0vE
30 december 2002, 02:07
dat zijn draaiknoppen waarmee je het volume en de tone regelt

Anders Destium
30 december 2002, 09:48
Ik zal het probleem even uitleggen, elk element heeft een bepaalde weerstand, en meestal (lees bijna altijd) hebben soortgelijke elementen dezelfde weerstand. De rest van de electronica is hier op gebouwd. Je kunt dit eenvoudig zien op je gitaar (aan de klontjes onder je potmeters), en meestal staat op de onderkant van de elementen de output. Op de dimarzio-site staat per element wat de output en de weerstand is volgens mij, het moet niet zo zijn dat de output van de elementen groter is dan de range van je potmeters (dan kan ie of niet op 10 of niet uit), da's vervelend :wink:

Darklight
30 december 2002, 11:55
Heeft iemand hier trouwens ervaring met een Tonezone of Evolution in een RG7?

Ik weet niet of 1 van deze 2 een grote vooruitgang zijn ten opzichte van de standaard pu's (Dimarzio Blaze waarschijnlijk :smile:) in mijn RG7 620

Ik vervang trouwens alleen mijn brug pu dan. (andere gebruik ik zo goed als nooit)

Lacrymosa
30 december 2002, 11:58
oh, dan heb je waarschijnlijk nix aan mijn advies, maar toch geef ik em

Ik heb in mn ESP/LTD M-100 een evo in de neck zitten

Klinkt lekker voor solo, heel vol en warm, en als je je volume wat terug draait valt er zelfs wel een klein beetje mee te jazzen, en blues is ook leuk

Maar voor metal slag partijen is ie veel te muddy, en als je snel soleerd komt je techniek niet echt ged naar voren, hij smeerd et een beetje samen, wat wel een leuk effect geeft met sweepen.

CheerS!!

niels5150
30 december 2002, 14:02
In mijn RG7620 zitten Dimarzio's, en die zitten er standaard op, op elke. Alleen klinken ze niet zo goed. Met de Evolution maak je een goede keus voor een brugelement, ik zou hem combineren met een Air Norton voor je halselement, en dan het je echt een perfecte setup!

signsofzodiac
30 december 2002, 14:17
Ik heb ook Evo's in mijn jem90ham en die vind ik geweldig. Waarschijnlijk gaan de Evo's ook in mijn Universe (als ie eindelijk eens arriveert :sad: ) , eerst ff aankijken hoe de Blaze's zijn. Een goeie 7-string neck-PU is de DiMarzio Air Norton of de '59.

Darklight
30 december 2002, 14:21
Ok, tnx!

Maar klinkt die Tonezone niet nog beter?
Ik speel trouwens alleen maar death-metal met dat ding tegenwoordig en ik gebruik eigenlijk alleen maar de brug pu.

Ik heb net ff gekeken in mn RG7, maar dat solderen word niks.. Kan ik echt niet :razz: (Moet ik toch echt eens leren :sad:)
Breng hem binnenkort wel ff weg en dan wil ik hem terug met een Evolution of Tonezone erin :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2002-12-30 14:24 ]</font>

Anders Destium
30 december 2002, 14:53
TONEZONE all the way, dat is feitelijk puur een riff/metal/strakke solo's element, een Evo is wel veelzijdiger (maar dat heb ík bijvoorbeeld helemaal niet nodig :smile: )

Darklight
30 december 2002, 14:56
Zei je metal?! :razz:

Ok, die wordt het :smile:

Kan ik hem trouwens ergens online bestellen? VoxHumana bv heeft ze niet (de evo wel)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Darklight op 2002-12-30 15:00 ]</font>

Maiden Michiel
7 april 2003, 13:19
Waar kun je die evolutions het beste bestellen/kopen?

urezna
7 april 2003, 13:24
Ik heb in mijn rg2027 ook het brugelement vervangen voor een evolution 7, geen problemen ondervonden, alleen maar een grote verbetering in mn geluid, dus goeie aankoop!!!
ik heb 'm trouwens gewoon bij de lokale gitarenboer besteld en zelf ingebouwd.

Maiden Michiel
7 april 2003, 13:26
Hoeveel heb je daarvoor betaald? Incl. inbouw?

shredneck
7 april 2003, 17:55
ik heb een emg707 bij de brug en een blaze bij de nek, dat gaat prima, geen enorm volume verschil overigens. Ik heb geen toonknop meer, op die plaats zit nu een volumepot voor het nekelement.Ik heb dus voor beide elementen afzonderlijk een volumeregeling. ook heb ik de 3standenschakelaar vervangen door een amerikaans(fender) exemplaar, die standaard schakelaar was el cheapo en dus kut.


Ik kan zo de mooiste combi's maken, het schema hiervoor staat trouwens op emginc.com.

Maiden Michiel
7 april 2003, 19:34
Nog een keer dan maar: Waar kun je die evolutions het beste bestellen/kopen?

Pegasus
7 april 2003, 20:13
Als je ze via Vox Humana besteld heb je ze doorgaans binnen tien dagen in huis.

Stitch
7 april 2003, 20:48
AndersD...hoe weet je bij SD's of de potmeters geschikt zijn dan? Staan geen output in mV oid.

En2: maakt de kwaliteit van je elementschakelaar zoveel uit voor je geluid dan? Of alleen voor het kraakvrij schakelen?

shredneck
7 april 2003, 21:01
je moet alleen ff de juiste waarde van de potmeters in de gaten houden, doorgaans zijn er maar 2 waarden(single coils/humbuckers), meer hierover op emginc.com.


en 2 ja, de kwaliteit van ALLE componenten in je gitaar zijn erg van invloed op je sound. Een betere kwaliteit schakelaar scheelt enorm, het contactoppervlak alleen al is groter en de pcb constructie is zowiezo flinterdun en storingsgevoelig.

zet je brugelement maar eens rechtstreeks op je volume pot en verbaas je over de toename van pure tone, ineens heeft je knakenibanez tone!

Phoenix Rising
8 april 2003, 12:09
Ik heb twee evos in m`n RG7620 en ben er zeer tevreden over. Het blijft natuurlijk een kwestie van persoonlijke voorkeur, maar het is echt zon verschil joh, met die die elementen die standaard in een RG7620 zitten. Die klonken al best aardig vond ik trouwens.