PDA

View Full Version : Laney VH100R of iets anders voor postHC/indie/punk ?



Page_Hamilton
6 februari 2007, 22:39
Goede avond allemaal.

Ik ben op zoek naar een goeie versterker. Ik speel ongeveer zulke muziek www.myspace.com/cowarmy. Mijn inspiraties zijn Helmet, Deftones, verschillende indie/experimental/emo/hardcore en metal bands.
De amp moet en mooie clean hebben, goeie highgain sound (een 5150 zou perfect zijn maar de clean:() met veel ballen. Ik heb een goede effect loop nodig, het beste zou die van de Laney zijn. Ik gebruik vaak meerdere tegelijk, dus dat zou handig zijn. Het enige nadeel is dat ze zo moeilijk te krijgen zijn ;/ Wat zouden jullie kopen ?

yhcmarc
7 februari 2007, 17:35
check eens een engl of een framus ..

AART
7 februari 2007, 17:45
Mesa Boogie Mark III of IV.
Of een Mesa Rectifier(Single, Dual, Tremoverb of Rectoverb).

De Marks hebben redelijk droge maar erg strakke scheur met veel defenitie en minder gezoem dan de rectifiers.
De clean is geweldig op de Marks.
De Rectifier heeft weer een wat lompere scheur, losser in het laag en het clena is iets minder dan op de Marks.

hendrix_appendix
7 februari 2007, 18:33
Das wel ff een andere prijsklasse he. Je zou trouwens ook een JCM2000 kunnen halen, of een Enl Ritchie Blackmore, ook een fijne amp met gescheiden kanalen. Of de Peavey 610nogwat Plus, die heeft een gescheiden toonregeling geloof ik, en die klinkt hetzelfde als de 5150.

hendrix_appendix
7 februari 2007, 18:38
Daar wil ik nog even bij opmerken dat de 5150 qua distortion heel zwaar en donker is, in vergelijking daarmee is de Marshall een stuk hoger en "opener" en de Engl wat "losser" zeg maar, wat meer buizen-rafelig. Die 61nogwat is dus een nieuwe uitgave van de 5150.

AART
7 februari 2007, 18:43
Daar wil ik nog even bij opmerken dat de 5150 qua distortion heel zwaar en donker is, in vergelijking daarmee is de Marshall een stuk hoger en "opener" en de Engl wat "losser" zeg maar, wat meer buizen-rafelig. Die 61nogwat is dus een nieuwe uitgave van de 5150.


6505 - gedeelde toonregeling, slecht clean, €1000
6505+ - gescheiden toonregeling, acceptabel clean, €1300

hendrix_appendix
7 februari 2007, 19:11
Die plus noemde ik dus in mijn eerste post. Vergat em in de tweede.

Lennartmot
7 februari 2007, 20:36
Bij een ENGL Ritchie Blackmore heb je gewoon meer gitaargeluid dan bij een 5150.. Voordeel bij de Ritchie is ook dat je 1 clean, en 2 dist. kanalen hebt.. En dus wat meer kan varieren in sounds..

Lennartmot
7 februari 2007, 20:37
Ik heb zelf ook een laney gehad.. geen buizen weliswaar.. Maar toch een erg goeie versterker hoor. Goed clean ook.

Page_Hamilton
7 februari 2007, 21:07
Ik dacht zelf ook aan een JCM2000, maar die heeft een slechtere loop. Ik vind die van de Laney echt het best. En ja...een Mesa is toch wel erg duur ;)
Heeft iemand misschien samples van die Laney in wat hardere muziek ? Ik speel een Gibson SG met SH-4 bridge.
Hij is ook moeijlijk verkrijgbaar in NL, niet waar ?

hugo
7 februari 2007, 21:22
Check een Freak Kitchen, de gitarist speelt op Laney en heeft niet veel meer dan een kabel tussen zijn gitaar en versterker.

ateng
7 februari 2007, 21:32
Hai,

ik speel ook op een VH100R en ben nog steeds super tevreden. Afhankelijk van wat voor eindbuizen je erin gooit kan je echt alle kanten op wat muziekstijl betreft. Ik speel hoofdzakelijk top40, daarnaast een blues/rockbandje, een fusion/rock-project, gospel met veel country invloeden en af en toe RnB/hiphop. Dus zoals je ziet heb ik dus een allround versterker nodig en dat doet mijn VH100R perfect.

Voor hardere muziek is ie dus ook uitermate geschikt voor. Hij gaat echt loeihard, clean is superstrak met veel headroom en de fx-loop heeft vele mogelijkheden.

Ik zal proberen een soundsample te maken van de drive kanaal en dan op hardere muziek afgesteld.

Page_Hamilton
11 februari 2007, 18:10
En de 5150 ? Hoe zit get daar met de clean ? Kun je die makkelijk gebruiken samen met de distortion kanaal ? Ik zou later toch een aparte amp voor cleans kopen (Roland JC-120 ofzo).

ateng
12 februari 2007, 12:42
Hier heb je dan eindelijk een opname van mijn VH100R droog opgenomen zonder fx or whatever.

http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=4994283&q=hi

Fuhgawz
12 februari 2007, 12:55
Die gast van Mastodon speelt over die Laney. Zeker geen kinderachtige sound die daar uit komt!

Ibanez RuleZ
12 februari 2007, 13:15
ik heb die amp meerdere keren in actie gehoord en ben echt niet onder de indruk van de sound die er mee geproduceert wordt. het is mijn ding in ieder geval niet... oversturing vond ik niet mooi, wat in dat geluidsbestandje wat mij betreft ook bewezen wordt; er zit weinig grit in en klinkt mij te fuzzy.

de genoemde engl lijkt me wel wat voor jou: de blackmoore en anders de thunder ofzo zijn prima vesterkers en doen denk ik beter wat jij wilt dan die laney...

moet wel zeggen: is ook een kwestie van smaak...

harrald

ateng
12 februari 2007, 18:55
Komt omdat ik veel gain gebruikt. Als ik wat minder gain zou gebruiken klinkt ie natuurlijk minder fuzzy maar inderdaad... kwestie van smaak.

interessander
12 februari 2007, 19:19
Die link werkt bij mij niet, ik kom gewoon op de homepage van soundclick...

ateng
12 februari 2007, 20:37
Een ander link

http://members.home.nl/djababoe-kho/Laney%20VH100R%20Hard.mp3

Ik zal opnieuw opnemen en dan wat minder gain gebruiken want het is inderdaad iets te fuzzy.

Ibanez RuleZ
13 februari 2007, 11:32
een huisgenoot van me had er zoeen, maar dat was ook bij lagere gain settings zo, heeft gewoon te maken met het circuit. bij een paul gilbert hoor je dat ook (laney gebruiker). als het je ding is: perfect, houden zo, is het je ding niet, dan zou ik wegblijven bij laney.

als ik amps naast elkaar zet, dan is laney wat mij betreft de amp (voor zover ik weet) met de fijnste "grit" in het geluid. vergelijk je dat bijvoorbeeld met een een lompe rectifier of mijn mesa, dan klinkt dat compleet anders, en dat is niet alleen de EQ response, maar voornamelijk de grit.

btw, dat is ook waarom modellers vaak zo mis zitten: de EQ is goed, de grit is verkeerd, waardoor de feel niet goed is.

harrald

Page_Hamilton
18 februari 2007, 20:08
God ! daar zit veel gain in :D Ik denk dat je iets minder moet gebruiken, dan speel je ook beter met verloop van tijd. Had ik zelf ook toen ik mijn Bandit kocht... Eerst zette ik de gain op 6, maar dan realiseerde ik dat ie op 4 al vet klinkt.
BTW. Ik heb besloten een 5150 uit USA te halen + een 1960AV van Marshall. Heb wat clean gehoord en klinkt IMO goed...Over de distortion praat ik niet want dat is logisch;)
http://www.lightningmp3.com/live/15480_5150cleandry.mp3

ateng
18 februari 2007, 22:19
God ! daar zit veel gain in :D Ik denk dat je iets minder moet gebruiken, dan speel je ook beter met verloop van tijd. Had ik zelf ook toen ik mijn Bandit kocht... Eerst zette ik de gain op 6, maar dan realiseerde ik dat ie op 4 al vet klinkt.
BTW. Ik heb besloten een 5150 uit USA te halen + een 1960AV van Marshall. Heb wat clean gehoord en klinkt IMO goed...Over de distortion praat ik niet want dat is logisch;)
http://www.lightningmp3.com/live/15480_5150cleandry.mp3
Ik gebruik zelf niet zoveel gain en mijn toonsetting is ook anders omdat ik veel top40 werk doe en fusion/jazzrock.

Clean van de 5150 vind ik niet geweldig maar voor jou misschien bruikbaar.

En door met minder gain te gaan spelen ga ik heus niet beter spelen hoor.;)

Hier dan een opname met minder gain
http://members.home.nl/djababoe-kho/drive.mp3

En hier de clean van mijn Laney
http://members.home.nl/djababoe-kho/clean.mp3

Page_Hamilton
19 februari 2007, 12:32
En door met minder gain te gaan spelen ga ik heus niet beter spelen hoor.;)

Weet je het 100% zeker ?

ateng
19 februari 2007, 15:13
Weet je het 100% zeker ?
Ha ha ha... je hoeft mij niet te vertellen hoe ik gitaar moet spelen of waardoor ik beter ga spelen.