PDA

View Full Version : Beginnend bandje starten



In-Mi
6 februari 2007, 21:18
Ik ben beginnend gitariste en vraag me af hoe jullie een bandje zijn gestart?
Ik twijfel er namelijk aan of ik een cursus zal volgen om in een band te spelen of niet. Ik heb nu een proefles gevolgd, was eerst enthousiast en nu weet ik niet meer.... Zo'n curus kost namelijk toch zo'n 200 euro en ik vraag me af of hetgeen ik zal leren ook zoveel waard zal zijn. Levert het echt zoveel voordeel op of is het ook goed te doen als je zonder cursus een bandje wil beginnen?

dr.distortion
6 februari 2007, 22:02
Hoi! Ik zou het niet doen! 200 euro voor een cursus "in een band leren spelen"? Kom op!! Zoiets leer je niet....je raakt op elkaar ingespeeld zeg maar, en dat heeft tijd nodig. Hoeveel tijd is vaak afhankelijk van ervaring etc. Maar vooral ook hoe de groep klikt onderling...of iedereen min of meer dezelfde muzieksmaak heeft enz. (ook wel zo handig :satisfie: )

JimiDylan
7 februari 2007, 00:17
Kheb aantal bands gehad, ben slechts 17, de band waar ik nu inzit is de eerste waar t lekker mee gaat, wellicht telt het mee dat al de bandleden behoren tot mijn beste vrienden (al voor dat we het bandje begonnen). Bovendien zitten we redelijk op t zelfde niveau, staan we veel open voor andere muziek, maar komt er een soort muziek uit die we allemaal cool vinden. Kortom een band beginnen is slechts een kwestie van de goede mensen uitkiezen. Wat trouwens erg handig is, is fatsoenlijke apparatuur, ook dat kan een band maken of breken in t begin... :hippie:

Nellyrocks
7 februari 2007, 15:47
Niet doen.

Lekker een paar vrienden zoeken en herrie maken. Leren doe je vanzelf. De eerste 10x op je bek gaan en doe je toch wel.

Hiddie
19 februari 2007, 16:55
Ik ben beginnend gitariste en vraag me af hoe jullie een bandje zijn gestart?
Ik twijfel er namelijk aan of ik een cursus zal volgen om in een band te spelen of niet. Ik heb nu een proefles gevolgd, was eerst enthousiast en nu weet ik niet meer.... Zo'n curus kost namelijk toch zo'n 200 euro en ik vraag me af of hetgeen ik zal leren ook zoveel waard zal zijn. Levert het echt zoveel voordeel op of is het ook goed te doen als je zonder cursus een bandje wil beginnen?

Ik ken geen enkel goeie band waar de bandleden een of andere maffe cursus hebben gevolgd.

Denk je echt dat de leden met van Queen, Metallica, Van Halen, Guns 'N Roses dat ook hebben gedaan???

Reel Big Fish
19 februari 2007, 18:19
Cursus 'hoe run ik een band?' o.i.d is een nono. Zoiets heb je in je zitten of je hebt het niet. Je kunt echter wel andere dingen doen om wat ervaring op te doen...

Ga eens kijken bij bands uit je buurt, zowel in de oefenruimte en on stage. Ga ook eens naar jam-sessies of organiseer zelf een jam sessie. Als het klikt, kun je met sommige mensen een vaste jam sessie beginnen, dat misschien vanzelf uitgroeit tot een band. Er staat dan vanzelf iemand op, die de grootste beslissingen neemt...

Gewoon jammen, veel oefenen en het meest belangrijkste; PLEZIER HEBBEN!!