PDA

View Full Version : fuzz gezocht



datsun
6 februari 2007, 20:37
Hallo, ik heb momenteel een big muff USA fuzz pedaal. Heel tof, maar twee dingen:

- ik gebruik hem voor mijn fender pro reverb versterker, en deze reageert hier niet zo goed op. Ik heb niet het 'vettige' fuzz geluid, het lijkt wel of mijn versterker het pedaal niet aankan.

- Ik kom met deze pedaal niet zo goed door de mix.

Nu zoek ik dus een fuzz van rond de €50 tweedehands, ongeveer hetzelfde geluid kan produceren maar waardoor ik beter door de mix kom. Kan iemand helpen?

Rutger
6 februari 2007, 20:50
da's lastig voor E50. misschien de Boss Fuzz?

fuzzes reageren over het algemeen niet zo goed op Fenders

datsun
6 februari 2007, 20:57
het mag wel wat meer zijn, maar liefst niet hoger dan 70€.

Als fuzzes niet zo goed reageren, misschien een turbo rat ofzo?

Joey Handsome
6 februari 2007, 21:06
fuzzes reageren over het algemeen niet zo goed op Fenders

Wat een onzin, ik speel al jaren met een Big Muff over een Twin Reverb en die combinatie gaat prima. D'r zijn zat bands die dat ook doen.

datsun
6 februari 2007, 21:14
ohja, heel raar; ik heb twee kanalen op mn amp, een vibratokanaal met een heerlijk randje en een normal-channel dat clean blijft. Als ik de bigmuff inschakel voor het normal-channel, krijg ik allerlei gekraak...

Joey Handsome
6 februari 2007, 21:21
Is die Big Muff niet misschien gewoon gaar?

datsun
6 februari 2007, 22:55
nee, op andere versterkers klinkt hij heel normaal.

Rutger
7 februari 2007, 15:24
fuzzes reageren over het algemeen niet zo goed op Fenders
Wat een onzin, ik speel al jaren met een Big Muff over een Twin Reverb en die combinatie gaat prima. D'r zijn zat bands die dat ook doen.
lezen: over het algemeen

jimihattricks
7 februari 2007, 16:02
ik herken t probleem een beetje:

mijn big muff klonk (los van het gebrek aan tophoog, maar dat is een ander punt) altijd heel lekker op mijn roland cube30..