PDA

View Full Version : fuzz gezocht



datsun
6 februari 2007, 20:37
Hallo, ik heb momenteel een big muff USA fuzz pedaal. Heel tof, maar twee dingen:

- ik gebruik hem voor mijn fender pro reverb versterker, en deze reageert hier niet zo goed op. Ik heb niet het 'vettige' fuzz geluid, het lijkt wel of mijn versterker het pedaal niet aankan.

- Ik kom met deze pedaal niet zo goed door de mix.

Nu zoek ik dus een fuzz van rond de €50 tweedehands, ongeveer hetzelfde geluid kan produceren maar waardoor ik beter door de mix kom. Kan iemand helpen?

Rutger
6 februari 2007, 20:50
da's lastig voor E50. misschien de Boss Fuzz?

fuzzes reageren over het algemeen niet zo goed op Fenders

datsun
6 februari 2007, 20:57
het mag wel wat meer zijn, maar liefst niet hoger dan 70€.

Als fuzzes niet zo goed reageren, misschien een turbo rat ofzo?

Joey Handsome
6 februari 2007, 21:06
fuzzes reageren over het algemeen niet zo goed op Fenders

Wat een onzin, ik speel al jaren met een Big Muff over een Twin Reverb en die combinatie gaat prima. D'r zijn zat bands die dat ook doen.

datsun
6 februari 2007, 21:14
ohja, heel raar; ik heb twee kanalen op mn amp, een vibratokanaal met een heerlijk randje en een normal-channel dat clean blijft. Als ik de bigmuff inschakel voor het normal-channel, krijg ik allerlei gekraak...

Joey Handsome
6 februari 2007, 21:21
Is die Big Muff niet misschien gewoon gaar?

datsun
6 februari 2007, 22:55
nee, op andere versterkers klinkt hij heel normaal.

Rutger
7 februari 2007, 15:24
fuzzes reageren over het algemeen niet zo goed op Fenders
Wat een onzin, ik speel al jaren met een Big Muff over een Twin Reverb en die combinatie gaat prima. D'r zijn zat bands die dat ook doen.
lezen: over het algemeen

jimihattricks
7 februari 2007, 16:02
ik herken t probleem een beetje:

mijn big muff klonk (los van het gebrek aan tophoog, maar dat is een ander punt) altijd heel lekker op mijn roland cube30..

daarna op mijn valveking112 aangesloten, en het werd allemaal ietsje modderiger.. wat is nu volgens mij het probleem:
ik heb twee soorten vervorming die door elkaar heen lopen:
1-de fuzz van het pedaal zelf (sustain-control als ik me niet vergis)
2-de eindbuizenoversturing van de versterker
Dat samen maakt t volgens mij allemaal wat rommeliger bij akkoordenwerk e.d.

Ik heb er overigens helemaal geen problemen mee, lekker Eagles of Death Metal!

datsun
7 februari 2007, 21:26
ja, ik zal proberen de sustain wat minder te draaien, zien wat het geeft

E-J
8 februari 2007, 09:52
Datsun...probeer eens een Russische i.p.v. een Amerikaanse ;)

jero
8 februari 2007, 13:12
probeer je fuzz eens te stacken met een overdrive pedaaltje. De meeste fuzzen, zeker in combinatie met fenderr amps, knappen daar erg van op.

jimihattricks
22 april 2007, 19:34
ik ga even dit topic bumpen om zelf een vraag over fuzz te stellen;

ik heb momenteel een big muff, leuk pedaaltje, maar om drie redenen wil ik er vanaf (maar niet voor ik een beter alternatief heb gevonden):

1-dat ding is noisy (wanneer ik niet speel bedoel ik dan)
2-hij is nogal groot
3-de toonregeling

Dat laatste punt is het minst belangrijk, omdat ik dat nog kan oplossen met EQ- of overdrive-boost..

Nu zit ik naar een aantal pedalen te kijken:
- little big muff (kleiner, maar ook noisy..?)
- voodoolab superfuzz (geeft dit pedaal me de romige sustain die de big muff me geeft?)
- Dunlop Dallas Arbiter (de klassieke fuzz, maar is de reissue ook ok, en dit is toch wel een ander beestje dan de big muff..?)
- BBE Free Fuzz (waar is die te krijgen..?)

---

alvast bedankt!

Mitch
22 april 2007, 20:10
Een fuzzface is een behoorlijk ander beestje dan een Big Muff, de laatste is veel gecomprimeerder en schoont veel minder op bij terugdraaien van volume op je gitaar. De Dunlop RI is niet veel soeps trouwens, afgezien van het feit dat het een eenvoudig circuit is, is dit een belangrijke reden dat er zoveel boutique fuzzes op de makrt zijn.
De LBM heb ik zelf ook en vind 'm niet echt noisy tussen het spelen door. De NYC ken ik ook maar die vond ik ook niet echt nosiy.... misschien een voedingsprobleempje ?
BBE wordt in ieder geval nieuw aangeboden op eBay.com via een winkel, kwam ze toevallig pas weer tegen. Goed geprijsd.

Op zich is trouwens het punt dat je amp teveel laag heeft om nog eens te worden gevoed door een pedaal dat zo'n berg laag uitbraakt. Da's gewoon overkill. Betwijfel sterk of 't eindbuisoversturing is die het 'probleem' zou zijn.
Dat Licht overstuurde Marshalls lekkerder op fuzzes reageren dan oversturende Fenders klopt wel, heeft met het verschil in voicing te maken wat ik net al noemde. De combinatie muff/Twin lijkt me inderdaad geen probleem :D

Speeddemon
22 april 2007, 20:48
Dus idd een fuzz zonder te veel laag.

Kuch*sig*proest. :satisfie: