PDA

View Full Version : Aanschaf Squire Telecaster Custom II



Meneer I.
6 februari 2007, 11:20
De titel zegt het al, ik wil een Squire Telecaster Custom II aanschaffen als 2e gitaar na mijn Fender Tele USA.

Ik heb wisselende reviews gevonden op 't almachtige internet, maar over het algemeen is het zeer positief. LP liefhebbers zullen het niets vinden, maar ik ben zelf geen LP fan (wel qua geluid hoor, maar niet qua speelbaarheid, dan vind ik persoonlijk een Fender-type-hals lekkerder spelen).

Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Wat zijn jullie ervaringen met deze gitaar?
Welke muziekstijl spelen julie ermee? Ik speel zelf veel clean en met niet al te zware distortion (ik ben geen Metal freak).

savale
6 februari 2007, 12:17
De titel zegt het al, ik wil een Squire Telecaster Custom II aanschaffen als 2e gitaar na mijn Fender Tele USA.

Ik heb wisselende reviews gevonden op 't almachtige internet, maar over het algemeen is het zeer positief. LP liefhebbers zullen het niets vinden, maar ik ben zelf geen LP fan (wel qua geluid hoor, maar niet qua speelbaarheid, dan vind ik persoonlijk een Fender-type-hals lekkerder spelen).

Waar moet ik op letten bij de aanschaf?
Wat zijn jullie ervaringen met deze gitaar?
Welke muziekstijl spelen julie ermee? Ik speel zelf veel clean en met niet al te zware distortion (ik ben geen Metal freak).

Is het niet leuker om n single coil erbij te nemen als je toch voornamelijk clean speelt? Ik heb verder geen ervaringen met n telecaster, dus ik kan je verder helaas niet helpen

Meneer I.
6 februari 2007, 12:29
@savale,

ik wil wel eens wat experimenteren met de P90 elementen, en qua prijs is het nu niet echt een aderlating. Gaat tevens functioneren als backupgitaar bij gigs.

Om nu weer een 'gewone' tele aan te schaffen is ten eerste een stuk duurder en ten tweede qua geluid minder verassend. Heb goede ervaringen gelezen over het cleane geluid maar ook over de distortion. Uiteraard ga ik binnenkort naar een winkel om het eens voor het echie te horen, maar ik ben erg benieuwd wat anderen ervan vinden/vonden.

savale
6 februari 2007, 12:58
Oops was even in de war... dacht dat je tele USA humbuckers had...

Casseman
6 februari 2007, 13:40
Ik heb op deze gitaar gespeelt en ik moet zeggen dat ik het een heel fijn gitaartje vond, zeker voor de prijs die je betaald.

Chroxy
6 februari 2007, 13:58
ik heb er sinds een flinke tijd ook een en was er ook aangenaam door verrast.
Ik spele niet echt op 'dure' gitaren; mainaxe: Epi LP met andere pickups, backup is een Fender Classic 60's strat en mijn gitaar voor drop C is een zelfbouw telecaster (met single coils)

Juist vanwege de p90 elementen heb ik hem toen gekocht. DE hals is vrij flink, heeft een wat maffe vorm als je niet gewend bent (mijn neefje had ook een squier custom... alleen vond ik het toen niks, nu een half jaar later vind ik de hals heerlijk). De elementen zijn vind ik ook vrij goed. mijn Epi LP heeft dankzij de Seymour JB een lekker vet geluid, lekkere palmmutes en de Fender klinkt ook enorm lekker, maar trekt het soms net niet. De P90 elementen zijn eigenlijk precies de middenweg tussen mn LP en mn strat, ideaal!

Het geluid is ook lekker, ik vind de p90 elementen wel vrij hi-gainig; ik kan dr vrij snel toch metal mee spelen als ik zou willen (wel met mn maindistortion aan natuurlijk).

Voor het geld is hij dus prima; je moet wel niet op de afwerking gaan letten, de inputplug zit bij mij hartstikke los, topkam kan je beter vervangen (niet zo tunevast) etc.. -> als je dat allemaal niks uitmaakt; prima gitaar! :)

Ik gebruik hem nu alleen als gitaar op mn studentenkamer (zonder versterker), zodra ik heb bij optredens gebruik gooi ik een andere topkam op en soldeer ik alles opnieuw en kan die perfect mee met al mn gitaren.

Meneer I.
6 februari 2007, 20:36
Bedankt voor de commentaren. Ik ga eerdaags maar eens even tijd maken om langs een muziekhandel te gaan.
Blijft alleen nog de vraag (voor mijzelf) een zwarte of een blonde??? Ik vind ze nl allebei erg fraai, keuzes,keuzes...

Squier4ever
7 februari 2007, 00:03
blonde, zeker met die zwarte slagplaat en p90's...
zwart is ook maar zo zwart en klinkt alleen goed als je metal speelt :D:D:D

sinneD
7 februari 2007, 10:22
Voor het geld is hij dus prima; je moet wel niet op de afwerking gaan letten, de inputplug zit bij mij hartstikke los, topkam kan je beter vervangen (niet zo tunevast) etc.. -> als je dat allemaal niks uitmaakt; prima gitaar! :)


die inputjack kan je gewoon met een goeie tang stevig aandraaien, sinds ik dat gedaan heb zit die muur en muur vast

verder aan de topicstarter, gewoon naar de winkel gaan en een paar testen als er meerdere zijn, ik heb de mijne via internet besteld toen en had geluk dat het een pareltje was want er was op de inputjack na niks mis met mijn gitaar

goeie sound, voelt niet aan als een slappe plank, lekker soepel halsje, enz enz kan die dingen alleen maar aanraden omdat je voor het geld de plank bijna niet kan mis slaan :)

LostHighway
7 februari 2007, 10:55
Ik zou ze persoonlijk wel gaan uitkiezen, die P90's zijn Duncan Designed, en daar zitten best goeie bij, maar zeer inconsistent, kzou hem niet meteen via het net bestellen..

Vince247
8 juni 2011, 15:32
Ik ben ook geïnteresseerd in deze gitaar. Heeft iemand hem toevallig in de buurt van Den Haag/Rotterdam in de winkel zien hangen dat ik hem even kan uitproberen? In Delft hangt er eentje in een gitarenwinkel, maar die is zwart. Ik heb voorkeur voor de blonde. Mannen hebben voorkeur voor blond.

caliban
8 juni 2011, 15:50
Oud topic wel :). Test ze desnoods daar, en bestel ze dan eventueel online.
Niet alle mannen vallen op blond, en ook niet alle vrouwen op donker ;)

macwilliams
8 juni 2011, 23:13
Het is een toffe gitaar, heb zelf zo'n zwarte, houd niet van blond namelijk.
Die dunc designed zijn wat aan de doffe kant.

caliban
9 juni 2011, 00:45
Heeft er hier iemand zo een squier tele custom met de gewone humbuckers in? Ik vind een '72 deluxe tele er namelijk retecool uitzien, maar ik zou het geld er helemaal niet aan willen uitgeven :). Die squiers lijken me nog wel een redelijk goed alternatief.

Bijl
9 juni 2011, 01:52
Ik heb sterk overwogen om zo'n squier tele deluxe te kopen en er dan een Seymour Duncan Invader in proppen om er keiharde metal mee te spelen. :seriousf:

caliban
9 juni 2011, 02:13
Ik zou er een kopen om de slagplaat uit te frezen en er dan van die wide range humbuckers in te steken. Ik weet gewoon niet of het echt een meerwaarde is om zulk een gitaar te kopen.