PDA

View Full Version : Op zoek naar een amp



Luke-wannabe
6 februari 2007, 00:15
Sinds kort zit ik in een band, en ik heb een versterker nodig.
Denk aan een band in de stijl van Dog Eat Dog/Urban Dance Squad. Rap/rock dus.
Ik zit te denken aan een versterker met een goeie clean. Een lekker randje moet er aan zitten. OD haal ik uit pedaaltjes.
Marshall is denk ik de hoek die mij ligt. Jcm 900/800. Misschien een Jtm 30/60 ofzo. Ik heb de laatste 2 alleen nog nooit gehoord, dus daar kan ik geen oordeel over hebben.
Het lieft zou ik een plexi willen hebben. Inpluggen en gaan, maar dat is veel te duur. Mijn budget is namelijk 500 euro.
Misschien stom, maar merken als Engl en Koch ga ik liever uit de weg, die versterkers spreken mij gewoon niet aan. Ik houd van een vintage tone, dus dat zegt al genoeg over die Koch dingen, denk ik.
Heeft iemand misschien een idee? Alvast bedankt!

Firebird
6 februari 2007, 00:20
ey leon,

kijk eens uit naar een MusicMan versterker, en specifiek naar een RD 50. Lekker handzaam 1x12" combootje. 2-kanaals monstertje. 2x 6L6, 1x12ax7. Gaat loeihard. En lekkere vintage overdrive.

Eigenlijk moet je voor de ultieme Squad geluid een Bedrock versterker op de kop zien te tikken, ik ben ook rond aan het kijken naar zo'n ding.

Succes!!

Luke-wannabe
6 februari 2007, 00:24
Bedrock. Zegt me vaag iets. Da's tog vet duur?

Toaster
6 februari 2007, 00:27
Ik zit te denken aan een versterker met een goeie clean. Een lekker randje moet er aan zitten. OD haal ik uit pedaaltjes.
Marshall is denk ik de hoek die mij ligt. Jcm 900/800. Misschien een Jtm 30/60 ofzo. Ik heb de laatste 2 alleen nog nooit gehoord, dus daar kan ik geen oordeel over hebben.
Het lieft zou ik een plexi willen hebben. Inpluggen en gaan, maar dat is veel te duur. Mijn budget is namelijk 500 euro.
Misschien stom, maar merken als Engl en Koch ga ik liever uit de weg, die versterkers spreken mij gewoon niet aan. Ik houd van een vintage tone, dus dat zegt al genoeg over die Koch dingen, denk ik.
Heeft iemand misschien een idee? Alvast bedankt!

Vintage tone uit een jcm serie???? nanienèè

Ik vraag me af of je uberhaupt ooit over alle genoemde versterkers hebt gespeeld....

Je wilt clean. En dan zeg je een plexi is inpluggen en gaan???? Ja hard gaan!!!
Een JCM 900 heeft echt geen mooi clean, en een JCM 800 vind ik zelf ook niet echt mooi.

Een Koch heeft wel een mooie clean.

Luister even naar mijn topic over cleane sounds, daar zit een marshall een koch en een hoop fender in.

Even opbouwend. Clean met een randje nou juist koch, kijk eens naar een multitone of een studio tone.

Een Fender RI serie amp moet ook aanspreken.

Luke-wannabe
6 februari 2007, 00:30
Ja ik snap wat je bedoeld. Plexi vind ik gewoon een strakke amp. Niet voor mijn doel, maar an sich vind ik die vet

Hoe kan ik die clippies horen in dat topic?

Toaster
6 februari 2007, 00:36
ik heb ze 2 x moeten posten één van de twee moet het doen. rechtermuisknop en save target.

Tenzij ik bij de tweede server ook al over mijn datalimiet heen ben.....

Luke-wannabe
6 februari 2007, 00:40
You are not authorized to view this resource.
You need to login.

:???:

Toaster
6 februari 2007, 00:44
nah, ik morgen wel weer op zoek naar een andere server. Snap er ook niks van.

jerome
6 februari 2007, 00:56
Vintage tone uit een jcm serie???? nanienèè

Ik vraag me af of je uberhaupt ooit over alle genoemde versterkers hebt gespeeld....

Je wilt clean. En dan zeg je een plexi is inpluggen en gaan???? Ja hard gaan!!!
Een JCM 900 heeft echt geen mooi clean, en een JCM 800 vind ik zelf ook niet echt mooi.

Een Koch heeft wel een mooie clean.

Luister even naar mijn topic over cleane sounds, daar zit een marshall een koch en een hoop fender in.

Even opbouwend. Clean met een randje nou juist koch, kijk eens naar een multitone of een studio tone.

Een Fender RI serie amp moet ook aanspreken.

Geen mooi clean (met een randje) uit een JCM 800?
Geen vintage tone uit een JCM 800?
Ik vraag me af of je zelf er al eens over gespeeld hebt!
Nou blijft het een kwestie van smaak natuurlijk maar met de juiste buizen en de juiste cab krijg je een heerlijk clean met een randje en als je gas geeft een zalige heavy brul met een heerlijke tone!

ateng
6 februari 2007, 11:08
Dat vind ik ook en voor zo'n stijl als Dog Eat Dog/Urban Dance Squad is een JCM 800/900 of een Plexi juist wel geschikt en geen Koch.
Ik heb wel over een JCM800 en 900 gespeeld en als je de low input gebruikt, volume omhoog krijg je echt dat lekkere randje op je clean.

Maar ieder weer zo zijn smaak.

Toaster
6 februari 2007, 11:56
Ik heb de Koch 3 jaar lang thuis gehad. Fijne amp.

De JCM 800 en 900 ken ik uit repetie hokken en ik was echt niet onder de indruk. Niet lekker in te stellen, en een raar geluid kwam er naar mijn mening uit.

Ik heb niks tegen marshall want ik heb er zelf ook één (superlead) en die klinkt wel geweldig.

Luke-wannabe
6 februari 2007, 15:39
Zijn die ouwe London City tops vet of niet? Want daar staan er een aantal van op marktplaats en niet duur.
Dus misschien is dat wat.

dr.distortion
6 februari 2007, 15:58
ik heb zo'n ouw lc (DEA 100 mark iv). Ik gebruik pedalen voor distortion/overdrive. Ik speel ermee over een 2 x 12 V30 cab (open). Geloof me: vette shit!! Morgenavond ga ik er mijn nieuwe sd1 mee testen op volume, laat ik je weten hoe die klinkt. Geloof me, ik denk niet dat je er spijt van gaat krijgen, zo'n ouwe lc wordt erg vaak de grond ingeboord en dat is volgens mij helemaal onterecht. Ik vind het heerlijke bakken. Lekker clean monster, setje pedalen ervoor en scheuren/rocken/bluesen whatever!

ateng
6 februari 2007, 16:13
Zijn die ouwe London City tops vet of niet? Want daar staan er een aantal van op marktplaats en niet duur.
Dus misschien is dat wat.
Afhankelijk van wat voor speakers je erop aansluit.

Luke-wannabe
6 februari 2007, 18:00
Maar lijkt dat een beetje op een plexi of niet?

dr.distortion
6 februari 2007, 21:48
Geen idee, daarvoor ken ik de plexi niet goed genoeg. Wat ik wel weet, is dat de LC een goed klinkende cleane amp is, die eigenlijk veel te lang clean blijft...nauwelijks vervorming. Pedaaltjes gaan erin als zoete koek en klinkt als een klokje. Dit komt eigenlijk doordat de ontwerper/bouwer destijds min of meer "verkeerde" onderdelen heeft gebruikt. Guitarnijboer heeft hier een tijd geleden een topic geopend over de LC Mark IV, en hoe deze op een simpele manier (voor buizentechneuten wel te verstaan) tot een rock-amp kon worden omgebouwd. Je zou de zoekfunktie kunnen gebruiken want volgens mij staan of stonden er ook geluidsclips op, en die klonken zeker niet verkeerd!

skabouter
6 februari 2007, 22:16
peavey classic is mss wat voor jou...........hele gave amps, goeie tone, en reageren prima op pedals! lekker vintage, echt jouw ding vast!
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=72572

tillens
6 februari 2007, 22:23
Misschien kan ik helpen.. Ik heb namelijk de jtm 30 en jtm 60... en een london city over v30's

De london city is clean, en knoerhard....altijd gezeik met geluidsmensen, altijd goed geluid dat weer wel, staat als een huis. heb de mijn laten reviseren door Frits van Mourik, fantastisch gedaan, droomamp.

De jtm 30 210 is leuk voor thuis.. mooi clean, leuke rand qua drive, een eq en reverb en that's it// erg tof ampje! Maar in een band schiet ie te kort ben ik bang... Ook door Frits laten checken!

De Jtm 60 212 is zeer tof, en tegelijkertijd moeilijk te vinden. Wat wil je, een hoop amp voor betrekkelijk weinig geld., een zeer rond clean, waar naar zeer bijtend te zetten is, en een goede drive... Twee volumes, twee eq's, twee reverb controls, en mastervolume, gewoon een goede duidelijke amp!
Goede booster ervoor en je bent thuis! IN THE ZONE!

Luke-wannabe
6 februari 2007, 23:45
Hm die jtm 60 heeft wel mijn aandacht getrokken! Kun je daar soundsample van maken, of heb je die megelijkheid niet?
Ben benieuwd. Ga daar eens naar op zoek.

Orpheo
7 februari 2007, 00:23
ik zou zoeken naar een London city plexi like kloon. heerlijke amps vind ik dat. en evt. laten modden, of gewoon zelf doen. Wellicht wil negk3fan weer eens iets doen met een london city plexi. vond ie de vorige keer heel gaaf geloof ik.

of de peavey Windsor, of de peavey classic 30. of de fender hotrod deluxe/deville met een tubescreamer. of de jcm2000 DSL (!) of de marshall vintage moderne als ie uit is. of een vox ac15, evt. 2ehands.

Chris Winsemius
7 februari 2007, 00:51
Ik heb hier redelijk wat LCs geserviced en gemod.

Houd er rekening mee dat voor 'n goeie en betrouwbare werking er vaak 'n revisie van elko's en buizen nodig is en 'n paar kleine aanpassingen om moderne EL34s goed te laten werken.

Qua mods: MasterVolume is zeker aan te raden om het volume beheersbaar te houden, qua circuit is het 'n soort warmere Marshall SuperBass. Het is ook mogelijk het laag strakker te krijgen en de gain wat meer crunchy te krijgen.

Luke-wannabe
7 februari 2007, 07:42
Ja over die London City's ben ik niet zeker. Mijn pa heeft ze vroeger gebouwd, (Die heeft daarzo gewerkt) en die zegt dat het een beetje onbetrouwbare versterkers zijn :???:

@ Orpheo: Leuke amps die je op noemt, maar je vergeet effe dat mijn budget 500 eu word/is.

skabouter
7 februari 2007, 13:04
peavey classic 30 1x12 of peavey classic 50 2x12 :) I rest my case!

Luke-wannabe
7 februari 2007, 13:37
Ja kweenie. Me pa heeft zo'n ouwe, maar dat ding klinkt niet onwijs. heeft ook een transistor eindtrap. :???:

skabouter
7 februari 2007, 13:40
dan heb je denk ik de verkeerde voor je.............ik bedoel deze:

http://www.americanmusic.com/images4/peavey/classic-50-212.jpg

fulltube, 2 channels, reverb, bright, 2x12" 50 watt, erg fijne bluesrock bakken, goeie vintage sound.

Franc
7 februari 2007, 13:52
Mijn pa heeft ze vroeger gebouwd...

Kan hij er niet eentje voor je bouwen dan?
Onbetrouwbaar of niet, je hebt je tech altijd in de buurt :D

Luke-wannabe
8 februari 2007, 07:38
dan heb je denk ik de verkeerde voor je.............ik bedoel deze:

http://www.americanmusic.com/images4/peavey/classic-50-212.jpg

fulltube, 2 channels, reverb, bright, 2x12" 50 watt, erg fijne bluesrock bakken, goeie vintage sound.
Ga ik eens naar die kijken dan.

@Franc: Nee hij kan ze denk ik niet meer bouwen :p

Orpheo
8 februari 2007, 19:59
Ja over die London City's ben ik niet zeker. Mijn pa heeft ze vroeger gebouwd, (Die heeft daarzo gewerkt) en die zegt dat het een beetje onbetrouwbare versterkers zijn :???:

@ Orpheo: Leuke amps die je op noemt, maar je vergeet effe dat mijn budget 500 eu word/is.

ja heb ik ook aan zitten denken hoor :) tis alleen even goed zoeken.

Luke-wannabe
2 mei 2007, 10:51
*Kick*

Ooh ik ben gisteren bij Feedback Rotterdam geweest. En daar heb ik dé amp voor mij gezien. De Peavey Windsor.
Ik had m op een Marshall 1922 (2x12) aangesloten. En echt wat een sound!
Hij gaat van ultraclean tot vette overdrive als je de preamp open zet.
Ik hou van een lekkere crunch op mn cleane geluid, en dat doet ie ook als de malle!
Je kunt hem ook schakelen van class A naar class AB. Erg leuke feature als je het mij vraagt!
Nu maar even gaan sparen :satisfie:

guitardude
2 mei 2007, 10:59
*Kick*

Ooh ik ben gisteren bij Feedback Rotterdam geweest. En daar heb ik dé amp voor mij gezien. De Peavey Windsor.
Ik had m op een Marshall 1922 (2x12) aangesloten. En echt wat een sound!
Hij gaat van ultraclean tot vette overdrive als je de preamp open zet.
Ik hou van een lekkere crunch op mn cleane geluid, en dat doet ie ook als de malle!
Je kunt hem ook schakelen van class A naar class AB. Erg leuke feature als je het mij vraagt!
Nu maar even gaan sparen :satisfie:
En zelfs maar 477 Euro. Voor een 120 Watt buizentop geen geld, vooral niet als ie zo goed klinkt als jij zegt.:satisfie:

Luke-wannabe
3 mei 2007, 01:57
Ha dat dacht ik ook!
Ik vond het iig een erg fijne amp!