PDA

View Full Version : Mijn laatste aankoop+mods



Jay Cal
5 februari 2007, 21:58
Ik was vorige week zwaar aan het gassen op een Koch studiotone (is inmiddels besteld) en in dezelfde winkel stond ook een Dean Hardtail Select die voor een zacht prijsje weg mocht (samen kopend met de Koch dan).

Ik heb de Dean dus maar mee naar huis genomen en gelijk dezelfde avond nog mijn upgrade spulletjes besteld.

Mods: creme pickupringen en switchtip, ebbenhouten stemknoppen, amber speedknobs en Duncans (59 neck met 4 conductor en Custom bridge).

Afgelopen zaterdag mee opgetreden.... en ik moet zeggen... erg fijn gitaartje!

Pics:
Before and after
http://i33.photobucket.com/albums/d51/gianno/beforeafter.jpg

Nickname
5 februari 2007, 22:11
Ziet er heel erg mooi uit.. de mods zijn ook erg stijlvol! :satisfie:

DarknessAwaits
5 februari 2007, 22:19
Voor mijn gevoel klopt de vorm van de Dean hardtails niet helemaal. Maar hij zal best lekker spelen en klinken, helemaal met die upgrade.

Hertog
5 februari 2007, 22:50
Hij ziet er wel heel erg gaaf uit moet ik zeggen :)

Tho
5 februari 2007, 22:52
een Dean avondje op het forum dit! Prachtige gitaar, gefeliciteerd!

Luke-wannabe
5 februari 2007, 22:57
Nice! (12345)

Orpheo
6 februari 2007, 12:22
is dit de koreaanse versie?? IK vroeg me af, welke pups zaten erin? en had deze nu wel of niet standaard coiltap?

glacius
6 februari 2007, 12:27
goeie mods !!!!

gerrekat
6 februari 2007, 13:24
Vind hem er ook mooier op geworden, congrats!

gerrekat
6 februari 2007, 13:25
is dit de koreaanse versie?? IK vroeg me af, welke pups zaten erin? en had deze nu wel of niet standaard coiltap?

ja het is een Koreaan (Palissander fretboard) en er zitten standaard generic DEAN pickups in, en als het goed is zijn die met coil splits gewired (push pull pots).

Yamhammer_71
6 februari 2007, 14:00
Mooie gitaar inderdaad

Orpheo
6 februari 2007, 14:28
alleen moet die punt afgezaagd worden. ik vind 't er niet uitzien! even zagen, frezen, bij lakken, en je hebt iets dat veelmooier is imo :)

gerrekat
6 februari 2007, 15:51
alleen moet die punt afgezaagd worden. ik vind 't er niet uitzien! even zagen, frezen, bij lakken, en je hebt iets dat veelmooier is imo :)


LOL zelfde met die LP's die cutout beneden ziet er niet uit zouden ze veel scherper moeten maken, effe frezen en lakken en je hebt een veel mooiere gitaar ;-)

a darker shade of grey
6 februari 2007, 16:26
Mooi dingetje! Mooie mods ook! Speelt ie een beetje fijn, want 'officieel' is het geen erg prijzige gitaar. Ik ben heel benieuwd of ie lekker speelt?

Maar ik vind hem waanzinnig mooi geworden! ^^

Negative K3 fan
6 februari 2007, 17:38
mooi, maar die stemknoppen passen niet echt goed met die brug... hoe vergelijkt deze trouwens kwa sound met andere soortgelijke gitaren? jij had toch ook zo'n japanse Les paul kopie?

Orpheo
6 februari 2007, 17:39
LOL zelfde met die LP's die cutout beneden ziet er niet uit zouden ze veel scherper moeten maken, effe frezen en lakken en je hebt een veel mooiere gitaar ;-)

dan zou je 'm lelijk maken :) deze gitaar kan moeilijk lelijker.
















das gelul natuurlijk! gave gitaar. stond zelf ooit op t punt 'm te kopen. net niet gedaan, maar hij staat nog op t 'to do' lijstje.

Jay Cal
6 februari 2007, 19:25
Bedankt voor de positieve reacties!

Hij speelt erg lekker (al was er wel wat setup nodig). Ik heb er nu 010-052 op gezet en denk nog aan 011-052. De kwaliteit van deze koreaan is verbazingwekkend goed. Hoewel er natuurlijk een overenthousiaste spuiter werkt in de DEAN fabriek (bijna bij alle koreanen zo) is de sustain geheel niet onaardig. Qua afwerking wint mijn japanse LP het op veel punten maar deze Dean heeft het comfort als grote pluspunt. Hij is licht en heeft een belly-contour... erg fijn. Het is nu mijn vaste back-up gitaar. De coil taps zijn erg welkom, daarom heb ik ook een SD 59 met 4 conductor genomen. Al met al een leuke gitaar voor in totaal 600 euro (incl mods).

Wat moet ik nu met al mijn RG's doen?

Negative K3 fan
6 februari 2007, 19:37
overspuiten hahaha

Jay Cal
6 februari 2007, 20:01
Ik peins er niet over :)

a darker shade of grey
7 februari 2007, 07:54
ach...als je het echt niet meer weet heb ik nog wel een adresje waar ze je ibbi's wel tegen een dumpprijsje willen verwerken :satisfie:

cardinal
7 februari 2007, 17:27
Ik heb wel eens op een hardtail gespeeld, maar was er niet gek van. Kletterde als de hel. Pickupringen zou ik chroom doen.