PDA

View Full Version : Death on the Loose midi Compositie



Dridon
5 februari 2007, 21:46
Hey mensen,

Bij deze wou ik jullie graag weer een keer een nieuwe midi compositie laten horen die ik heb gemaakt.

Death on the Loose, de bovenste van de onderstaande link.

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=528283

Dridon
5 februari 2007, 21:49
Hoor net dat soundclick geen 48000 khz trekt dus zal hem even omrenderen...

Dridon
5 februari 2007, 21:59
Hij doet het!

Azrael
5 februari 2007, 22:02
Al die hoge tonen doen pijn aan mijn oren. Veel te hoog afgemixed........echt niet prettig. Er zit ook helemaal geen laag in. Zit ook veel te veel compressie op overal vooral als de "bas" erin komt. Het idee vind ik wel grappig maar meer ook niet. De uitwerking is echt niet fijn. Er kan echt heel veel aan verbeterd worden.

Dridon
5 februari 2007, 22:15
Ok, thanks, zal er even naar kijken...

Azrael
6 februari 2007, 02:17
Ok, thanks, zal er even naar kijken...

Ik denk dat als je gewoon niks afmixed en enkel het volume een beetje regelt dat het al veel beter klinkt. Zoals het nu klinkt ben je volgens mij echt veel te ver gegaan.

Dridon
6 februari 2007, 02:24
Je hebt denk ik wel gelijk, zit er al een week non stop achter, dus vandaar dat ik waarschijnlijk niet alles meer zo hoor zoals als het is. Zal het eens even een paar daagjes laten liggen :P

Azrael
6 februari 2007, 02:31
Je hebt denk ik wel gelijk, zit er al een week non stop achter, dus vandaar dat ik waarschijnlijk niet alles meer zo hoor zoals als het is. Zal het eens even een paar daagjes laten liggen :P

Wat afmixen betreft gewoon de effecten erop knallen en ze bypassen om het verschil eens te horen. Stel je mixt en je gebruikt een equalizer , na een tijdje horen je oren niet meer of het beter wordt of niet. Je zet de equalizer dan aan/uit en dan pas hoor je echt goed het verschil. Wordt het er niet beter op of twijfel je? Knal je hem gewoon uit. Liever zo min mogelijk aan je nummer klooien dan teveel. Ik wil niet zeggen dat ik het goed kan. Verre van ik heb mij er nog niet onwijs in verdiept want ik wil eerst de bron goed hebben (nieuwe mic en geluidskaart moeten eerst komen) , maar die tip is wel bruikbaar.

Dridon
6 februari 2007, 10:22
Ok. Thanks, idd bron is belangrijk, maar gezien ik me laatste tijd meer op midi heb gestort toch maar besloten een goede koptelefoon te kopen (ben uiteindelijk toch maar voor de sennheiser hd 595 gegaan), om daarop wat beter te kunnen afmixen (ik weet het, nu hoor ik tien mensen roepen: Maar afmixen kan niet op koptelefoons!) maar tis alleen voor snachts, en luister de volgende ochtend mn mix op mn monitors. Maar ik geef inderdaad toe, ik heb er gewoon te veel effecten op lopen gooien, dus zal eens kijken of ik het wat kan fine tunen...

Azrael
6 februari 2007, 11:47
Ok. Thanks, idd bron is belangrijk, maar gezien ik me laatste tijd meer op midi heb gestort toch maar besloten een goede koptelefoon te kopen (ben uiteindelijk toch maar voor de sennheiser hd 595 gegaan), om daarop wat beter te kunnen afmixen (ik weet het, nu hoor ik tien mensen roepen: Maar afmixen kan niet op koptelefoons!) maar tis alleen voor snachts, en luister de volgende ochtend mn mix op mn monitors. Maar ik geef inderdaad toe, ik heb er gewoon te veel effecten op lopen gooien, dus zal eens kijken of ik het wat kan fine tunen...

Ik heb zelf de HD595. Uitstekende koptelefoon!