PDA

View Full Version : Immense frustratie - reviseren een optie?



Kasper
5 februari 2007, 21:31
Ik heb een jaar geleden een Trace Elliot 7210 SMC gekocht (combo bassamp van 300Watt) die na korte tijd van de trap was gedonderd. Sindsdien is de miserie begonnen en heb ik die amp al 4x moeten binnendoen voor reparatie, telkens iets anders, of telkens iets dat af te leiden was uit het voorgaande, maar telkens werkte hij wel korte tijd. Ik heb er nog maar 1 of 2 repetities mee kunnen doorstaan en dus zelfs nog nooit mee kunnen optreden. Ik heb er al redelijk wat geld in moeten pompen. TE veel voor een 2ehands versterker, ik kon er ondertussen een nieuwe mee gekocht hebben.

Sinds de laatste reparatie (klein componentje dat vervangen moest worden) heeft de amp hier enkel op mijn kamer gestaan. Binnenkort vliegen we er weer terug in met de repetities voor een optreden in april, dus dacht ik vanavond al weer wat rustig te spelen. Ik zet mijn amp aan en krijg er maar een bescheiden geluid uit. Als zowel input als output op 3 staan blaast dat ding normaal gezien al redelijk hard, nu kon ik alles gerust voorbij de 6 zetten op mijn kamer en nog mijn eigen snaren horen kletteren boven de versterker uit.
Aangezien ik het nu echt wel al beu ben om zoveel miserie met dat ding te hebben, gaf ik er een venijnige klop bovenop ... wat tegen al mijn verwachtingen weer het geluid terugbracht. Zo hard sloeg ik geeneens!!! Er moest dus ergens een slecht contactje zitten, wat wel erg is want ik heb hem enkel deze week eens een halve meter verschuifd heb om de kastdeur open te krijgen.

Nu is mijn vraag natuurlijk wat ik met dat kloteding moet gaan doen. Ik ga hem niet meer terugbrengen naar dezelfde reparateur. Niet dat ik hem niet meer vertrouw, maar het is echt TE toevallig dat dat ding al zoveel keer bij hem gemaakt vertrekt en na kort spelen alweer kapot is. Natuurlijk is hij wel van de trap gedonderd in het verleden ...
Ik vroeg me nu af of het nog de moeite is om dat ding te laten reviseren door iemand anders? Houdt dat dan überhaupt veel in, dat reviseren? Of kijken ze gewoon eens of alles er proper uitziet, meten ze de spanningen etc en that's it? Dat zal die reparateur waar ik tot nu toe bij geweest ben ook wel gedaan hebben.

Andere optie is om hem te verkopen nu hij nog werkt, zodat het ding uit mijn leven is. (hopelijk valt het geluid natuurlijk niet weeral weg op korte termijn)

ColourofFire
6 februari 2007, 18:34
Je zou hem in deze staat wel kunnen verkopen, maar dan moet je er wel heel duidelijk expliciet bij moeten zeggen dat er problemen mee zijn. Anders krijg je hoogstwaarschijnlijk, en geheel terecht een hoop gedonder. Ik zou hem nog 1x naar een andere reparateur brengen, misschien is het iets heel lulligs, en sla je je later op je kop als je hem verkocht hebt.