PDA

View Full Version : Boeing Gitaar



888_Gerrinezzzz
5 februari 2007, 19:32
hoi, ik heb een tijdje geleden een oude klassieke gitaar van mijn moeder uit het stof gehaalt. het merk is mij onbekend. iemand ooit gehoord van het merk "Boeing Guitars"???

:hippie:

LaurentB
5 februari 2007, 20:14
hoi, ik heb een tijdje geleden een oude klassieke gitaar van mijn moeder uit het stof gehaalt. het merk is mij onbekend. iemand ooit gehoord van het merk "Boeing Guitars"???

:hippie:

Ik weet wel dat Ovation door een aantal ex-Messerschmidt-ingenieurs opgestart is, maar dat Boeing zich ook al met gitaren beziggehouden heeft?

888_Gerrinezzzz
6 februari 2007, 09:01
ik post vandaag of morgen wel ff een foto van het etiket :gitarist:

Rinze
6 februari 2007, 09:04
Uitkijken met laagvliegende duiven

FrankC
6 februari 2007, 11:54
Yep, ik heb er ook een. Op het etiketje binnenin staat model c190. Ik heb hem in 1988 gekregen van mijn toenmalige schoonmoeder. Ik denk dat die gitaar op dat moment al zeker 5 tot 10 jaar oud moet zijn geweest.

888_Gerrinezzzz
6 februari 2007, 18:37
op die van mij staat c130, ik heb hem van me moeder gekregen. die heeft hem nu ook al zo'n tien/vijftien jaar geloof ik! :)

kornelius
6 februari 2007, 21:22
google quote, voor wat t waard is....

- The original Boeing six string Dred was designed by the late Howard Hughes as his personal guitar. Hughes never put the prototype into production until his fingernails got too long to continue playing. The production phase of the H. Hughes Boeing Dred was rather short lived after C.F. Martin Co. sued for patent infringements. One of the interesting features of the Boeing D HH was it's innovative redundant tuning systems. Many a prominent guitarist of the era could be heard saying "If it aint Boeing I aint pickin" Hope you didn't mind a little historical background on this quite unique guitar.

Gregor Martin

888_Gerrinezzzz
7 februari 2007, 15:53
lo, niet opscheperig bedoelt hoor, maar volgens mij heb ik 2 unieke gitaren!! :) een elektrische gerrinez en een clasieke boeing :satisfie:

888_Gerrinezzzz
7 februari 2007, 21:09
http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0863.jpg

http://i152.photobucket.com/albums/s174/you-know-how-we-do/PICT0862.jpg

hier de boeing! :)

888_Gerrinezzzz
7 februari 2007, 21:09
jammer, beetje onscherp

wietse
7 februari 2007, 21:22
in ieder geval 1 met een massief achterblad zo te zien.
dat is altijd een pluspunt, zelfs op die wazige foto kan ik dat stripje dat de 2 delen aan elkaar verbindt nog zien.

jannetje
8 februari 2007, 11:37
Hallo,

Heeft die boeing een mooi geluid?
Ik kan namelijk ook een boeing kopen voor mijn dochter die wil gaan spelen.
Zou het een goede les gitaar zijn?(Ik heb er niet zoveel verstand van daarom deze vragen)

Groetjes