PDA

View Full Version : Officile Razorback V foto thread



gerrekat
5 februari 2007, 19:31
Ok hij is er eindelijk, gelukkig uiteindelijk toch zonder kleerscheuren door de douane. Ik denk dat er op dit moment maar iets van 10 USA Razorback V's in de wereld zijn dus nog een behoorlijk zeldzaam gitaartje. Die gozerf van TRIVIUM heeft er volgens mij al 2 of 3. IIg fantastisch ding.

De balans is perfect en de gitaar voelt veel meer solide dan ie eruitziet, is een behoorlijk zwaargewicht voor zijn bodyomvang. De neckjoint is supercomfy en het fretboard is het meest strakke keiharde ebben fretboard dat ik ooit gezien heb. De frets zijn aosl altijd bij DEAN USA super afgewerkt en de binding over de frets maken deze gitaar zeer makkelijk bespeelbaar. Ook de actie en intonatie is DIK ok.

De inlays zijn superstrak en de paintjob is ook gewoon strak. Het is natuurlijk ook een NAMM 2006 gitaar dus die moeten wel perfect zijn anders worden ze niet tentoongesteld. de nek is wat dikker dan bij de meeste van mijn USA Time Capsules maar zeker geen LP slagboom nek. Het klassieke DEAN V profiel is ook gelukkig weer aanwezigevenals een originele Floyd Rose en EMG pickups die waarschijnlijk vervangen gaan worden.


http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0244.jpg

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0245.jpg

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0247.jpg

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0252.jpg

gerrekat
5 februari 2007, 19:32
http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0253.jpg

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0254.jpg

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0255.jpg

http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0256.jpg

gerrekat
5 februari 2007, 19:33
http://www.deanguitars.com/userpics/lib6/RIMG0257.jpg

Tho
5 februari 2007, 19:36
Super Gerre! Echt ontzettend vet! Ik wist niet dat er pas zo weinig waren, en ik wil niet weten wat je er voor betaald hebt..

Ben je zelf naar de states gegaan of heb je hem laten overvliegen?
Het ebben ziet er inderdaad solide uit! Heel mooi allemaal!

gerrekat
5 februari 2007, 19:42
helaas slechte fotoos, heb geen daglicht meer gezien sinds ik thuis kwam vanmiddag. Ik heb hem gewoon uit de US over laten komen. Ik heb het equivalent van een mooie LP standard betaald voor deze V, minder dan een LP custom (hier in NL althans).

Tho
5 februari 2007, 19:44
helaas slechte fotoos, heb geen daglicht meer gezien sinds ik thuis kwam vanmiddag. Ik heb hem gewoon uit de US over laten komen. Ik heb het equivalent van een mooie LP standard betaald voor deze V, minder dan een LP custom (hier in NL althans).

Ik heb weinig verstand van de prijzen van Gibson, maar was je dan niet bijzonder goedkoop uit?
Heb je die Powerball nog trouwens, en hoe klinkt hij daar over? of nog niet kunnen testen

Nickname
5 februari 2007, 19:47
Ik vind er persoonlijk niks aan.. maar hij ziet er heel netjes uit! congrats met je gitaar! :satisfie:

Kaïn
5 februari 2007, 19:53
De kat heeft em ook persoonlijk gecheckt zie ik :p

mAnoontje
5 februari 2007, 19:55
Heerlijke banjo!

Smeekt gewoon om een rondje BBking!

Serieus een gitaar om spontaan van te gaan kwijlen, profi.

gerrekat
5 februari 2007, 20:27
Ik heb weinig verstand van de prijzen van Gibson, maar was je dan niet bijzonder goedkoop uit?
Heb je die Powerball nog trouwens, en hoe klinkt hij daar over? of nog niet kunnen testen

Nou ja ik heb hem zeker wel "goedkoop" gekocht maar je moet weten dat de MRSP van de USA Razorback V op zo'n $ 5000 ligt, dus "goedkoop" is relatief. Natuurlijk liggen de straatprijzen een stuk lager maar tegen de $ 4000 ben je wel kwijt normaliter. ik heb aanzienlijk minder betaald.

Ik heb mijn Powerball niet meer, tegenwoordig "doe" ik het op een ENGL SE en een Mesa Boogie Mark IV en een Marshall JCM 900 SL-X maar die laatste is nog wel heel recent, meer voor de gein erbijgekocht.

Hij klinkt metersdik trouwens, ondanks de EMG's. Op de Marshall doen de EMG's het trouwens perfect, daar zijn ze ook voor het boosten van mid gain amps. Bij high gain amps comprimeren ze alleen maar en klinken ze steriel.

Tho
5 februari 2007, 20:29
Nou ja ik heb hem zeker wel "goedkoop" gekocht maar je moet weten dat de MRSP van de USA Razorback V op zo'n $ 5000 ligt, dus "goedkoop" is relatief. Natuurlijk liggen de straatprijzen een stuk lager maar tegen de $ 4000 ben je wel kwijt normaliter. ik heb aanzienlijk minder betaald.

Ik heb mijn Powerball niet meer, tegenwoordig "doe" ik het op een ENGL SE en een Mesa Boogie Mark IV en een Marshall JCM 900 SL-X maar die laatste is nog wel heel recent, meer voor de gein erbijgekocht.

Hij klinkt metersdik trouwens, ondanks de EMG's. Op de Marshall doen de EMG's het trouwens perfect, daar zijn ze ook voor het boosten van mid gain amps. Bij high gain amps comprimeren ze alleen maar en klinken ze steriel.

Dat doe je erg goed dan! Jammer dat je die Powerball niet meer hebt, ik PM je binnenkort fftjes, heb er een paar vragen over!

Luke-wannabe
5 februari 2007, 20:45
Gaaf man! Niet mijn ding. Maar ik luister vaak naar Pantera de laatste tijd, dus vandaar de meerwaarde ;) Fijn prijsje ook zo te horen!!

Wel vreemd dat er emg's in zitten. Dimebag speelde altijd met Seymour Duncans, volgens mij.

Tho
5 februari 2007, 21:15
Gaaf man! Niet mijn ding. Maar ik luister vaak naar Pantera de laatste tijd, dus vandaar de meerwaarde ;) Fijn prijsje ook zo te horen!!

Wel vreemd dat er emg's in zitten. Dimebag speelde altijd met Seymour Duncans, volgens mij.

Ja wel interessant. Hij heeft bij mijn weten zelf nooit op die gitaar gespeeld. Hij heeft de Razorback ontworpen, en de Razorback V gedeeltelijk geloof ik..

Hector_Tsolodimos
5 februari 2007, 21:20
dat jij dat durft! zo´n gitaar rechtop je leren bank!

gerrekat
5 februari 2007, 21:24
Gaaf man! Niet mijn ding. Maar ik luister vaak naar Pantera de laatste tijd, dus vandaar de meerwaarde ;) Fijn prijsje ook zo te horen!!

Wel vreemd dat er emg's in zitten. Dimebag speelde altijd met Seymour Duncans, volgens mij.

De dime combinatie die hij het laatste gebruikte was de Duncan SH-13 dimebucker (L 500 XL copie) in de brug en een DiMarzio Super Distortion in de nek.

Ik ben weliswaar een dime fan maar geen dime groupie, zijn naam had van mij niet gehoeven, maar vind de gitaar gewoon heel vet. Dit is volgens mij een van de weinigen die factory met EMG's kwam. De meesten hebben de vertrouwde Duncan/DiMarzio combo.

Tho
5 februari 2007, 21:46
Ik ben weliswaar een dime fan maar geen dime groupie, zijn naam had van mij niet gehoeven, maar vind de gitaar gewoon heel vet.

100% mee eens! Is of word die gitaar nou ook eigenlijk meer waard omdat hij een van de eerste in zijn soort is?

gerrekat
5 februari 2007, 21:49
100% mee eens! Is of word die gitaar nou ook eigenlijk meer waard omdat hij een van de eerste in zijn soort is?


met dit soort modellen moet je er meestal niet vanuitgaan dat ze giga veel resale value hebben. Maar het siw el zo dat de ouwe Dime modellen momenteel behoorlijk wat opbrengen op ebay. een originele 1981 flame series ML doet ook ongeveer twee keer zoveel als ze destijds nieuw kostten.

Tho
5 februari 2007, 22:50
met dit soort modellen moet je er meestal niet vanuitgaan dat ze giga veel resale value hebben. Maar het siw el zo dat de ouwe Dime modellen momenteel behoorlijk wat opbrengen op ebay. een originele 1981 flame series ML doet ook ongeveer twee keer zoveel als ze destijds nieuw kostten.

Dat geloof ik zo, en dat valt me dan nog mee. Toch iets om nooit meer weg te doen zo'n ding :)
Mijn volgende stap word een stringstru RR USA in het wit of een Stringsthru King V in het wit :)
Jackson uiteraard 8-)

gerrekat
6 februari 2007, 08:16
Dat geloof ik zo, en dat valt me dan nog mee. Toch iets om nooit meer weg te doen zo'n ding :)
Mijn volgende stap word een stringstru RR USA in het wit of een Stringsthru King V in het wit :)
Jackson uiteraard 8-)


Ah een RR-1T, die staat nog ergens in mijn verlanglijst, helaas zjin jacksons zonder floyds niet makkelijk te vinden. Ik vind de RR iets mooier dan de King V om te zien.

Josdevos
6 februari 2007, 10:41
Vet ding Hans! Proficiat! Ze zien er idd superstrak uit!

gerrekat
6 februari 2007, 11:25
Vet ding Hans! Proficiat! Ze zien er idd superstrak uit!

Thanx! oh ik moet er nog wat bijtypen omdat reacties onder de 10 karakters niet geaccepteert worden, pfffff wat een BS!

RenéZ
6 februari 2007, 11:37
Hoe duur is deze razorback V?

gerrekat
6 februari 2007, 12:07
Zoals ik al zei ongeveer de prijs van een Gibson Les Paul standard. de Koreaanse versie van de Razorback V kost $ 1199 (dus € 925) en heeft vrijwel dezelfde optiek. Komt incl. Case en EMG humbuckers.

RenéZ
6 februari 2007, 14:33
valt nog al mee, ik dacht dat die veel duurder waren.

gerrekat
6 februari 2007, 15:50
Normaliter kost een Razorback V ongeveer $ 4000 en dan nog $ 200 shipping dus in euro's ongeveer 3250.

RenéZ
6 februari 2007, 20:59
Is de koreaanse versie een stuk minder goed?
want sommige mensen zeggen dat gitaren uit die streek nie echt goed zijn?

gerrekat
6 februari 2007, 21:04
Tuurlijk zijn ze minder dan de US versies maar qua prijs/kwaliteit zijn ze natuurlijk niet te evenaren.

Tho
7 februari 2007, 15:49
Man! Ik heb gisteren voor het eerst de Razorback two-tone in handen gehad, en wat vind ik dat een onding zeg! De bespeelbaarheid is matig, en het is net of je een stuk plastic in je handen hebt.
Die Neck vond ik ook vreselijk! Is de neck van jou razorback V ook een soort driehoek?

gerrekat
7 februari 2007, 16:08
Man! Ik heb gisteren voor het eerst de Razorback two-tone in handen gehad, en wat vind ik dat een onding zeg! De bespeelbaarheid is matig, en het is net of je een stuk plastic in je handen hebt.
Die Neck vond ik ook vreselijk! Is de neck van jou razorback V ook een soort driehoek?


Ik vond hem nochthans van zeer goede kwaliteit voor een import gitaar, mooie nek. Het is niderdaad een V profiel, maar driehoek is wat extreem uitgedrukt. dan zou je een jackson nek ook een "blok" kunnen noemen. De Razorback V heeft ook een V profiel, speelt heerlijk comfortabel, ik zou niet emer terug willen naar de normale "D" of "C" vorm.

Maar het is ook een kwestie van wennen, toen ik voor het eerst een Jackson RR in mijn handen hield vond ik het ook een onding, echt waar. nu ben ik er meer aan gewend en kan ik er mee uit de voeten.

Tho
7 februari 2007, 16:12
Ja wennen is het zeker. Die hals was het punt nog niet eens, maar het hele ding. Ik had verwacht dat ik écht wat van gewicht in mijn handen zou hebben, maar het wil me vies tegen. Niet eens omdat hij een floyd had of zo, maar het geheel

Yamhammer_71
7 februari 2007, 16:49
Mooi ding! Alleen zonde van de EMG's...

gerrekat
7 februari 2007, 17:01
Ja wennen is het zeker. Die hals was het punt nog niet eens, maar het hele ding. Ik had verwacht dat ik écht wat van gewicht in mijn handen zou hebben, maar het wil me vies tegen. Niet eens omdat hij een floyd had of zo, maar het geheel

Ik kan je verzekeren dat mjin Razorback V een zwaargewicht is bij wat je zou verwachten van het model. Ach ja ik heb zo veel vederlicht import jacksons, epiphones, LTD's etc in mijn handen gehad. ik vond de Razorback niet alleen goed gebalanceerd maar ook best redelijk qua gewicht. de finish was strak voor een import, en de licensed floyd was zker niet van het goedkoopste soort. Enige punt van kritiek vond ik de generic DEAN neck pickup, voor dat geld hadden ze er wel een echte Duncan of DiMarzio in kunnen stoppen, maar goed klein puntje wat mij betreft.

jorrit
7 februari 2007, 18:48
Ziet er goed uit! stuk beter dan t plaatje.!

Yamhammer_71
7 februari 2007, 18:51
De EMG's kun je altijd vervangen natuurlijk door goede passieve elementen die binnen je smaak liggen.
EMG's hebben van nature vaak meer 'body' nodig om zelf goed tot uiting te komen...niet al te goede combinatie met een 'lichte' gitaar.
Kan natuurlijk wel uitstekend klinken, maar kan altijd beter :)

Yamhammer_71
7 februari 2007, 19:23
Prachtige gitaar verder, echt iets apparts. :)

gerrekat
7 februari 2007, 23:00
De EMG's kun je altijd vervangen natuurlijk door goede passieve elementen die binnen je smaak liggen.
EMG's hebben van nature vaak meer 'body' nodig om zelf goed tot uiting te komen...niet al te goede combinatie met een 'lichte' gitaar.
Kan natuurlijk wel uitstekend klinken, maar kan altijd beter :)

de Razorback V is weliswaar vrij dun, maar hij is zwaarder dan mijn ouwe LP custom.

Yamhammer_71
8 februari 2007, 19:44
de Razorback V is weliswaar vrij dun, maar hij is zwaarder dan mijn ouwe LP custom.

Dat zou kunnen...toch is het niet de vette klomp mahonie van een Les Paul.

marc_o
8 februari 2007, 21:19
Ik moet toegeven dat ik 'm best tof vind eigenlijk (en ja, dat doet pijn als ik dat zeg! hahaha)

In ieder geval een stuk leuker dan de originele Razorback, die gaat mij teveel over-the-top.

Tin
9 februari 2007, 00:28
Vette gitaar!!

Yamhammer_71
9 februari 2007, 02:44
Maar het is een zeker een gitaar met uitstraling :)

gerrekat
9 februari 2007, 08:03
Ik moet toegeven dat ik 'm best tof vind eigenlijk (en ja, dat doet pijn als ik dat zeg! hahaha)

In ieder geval een stuk leuker dan de originele Razorback, die gaat mij teveel over-the-top.


Thanx! als ik eerlijk ben ben ik hetw el met je eens wat betreft de Razorback alhoewel ook die is gaan groeien, maar ik prefereer ook zeker de V versie.

sustain_freak
9 februari 2007, 17:38
Haha, zeker een vette gitaar :D :punk:

Tho
9 februari 2007, 19:54
Gerre leeg je pm box ff!

koennie
9 februari 2007, 21:36
gruwelijke fiets! ik hou van v's...

Baco
10 februari 2007, 18:52
Ik wil me binnen afzienbare tijd ook terug een V kopen. Ben nog aan het twijfelen tss de Razorback V (de 25,5" 24 frets) of de Dean Mustaine V.
Time will tell...

In tussentijd, geniet van die Razorback V, 't is een beauty!