PDA

View Full Version : Cort X2, goede deal?



Sterik
5 februari 2007, 18:50
Hoi,

Ik zit dus net op dit forum, en ik vroeg me wat af:
ik heb een poosje geleden een elektrische gitaar gekocht, een Cort X2, met een Custom 10 watt oefenversterkertje, ik heb hier 125 euro voor betaald.
Zelf denk ik dat ik hier een goeie deal heb gemaakt, gezien de nieuwprijs voor alleen de gitaar (rond de 200/250 euro).
het enige wat minder is de toonknop, deze zat bij de aankop niet los, en nu wel, hij doet het nog wel, maar als ik er aan draai zit ie zegmaar niet stevig in de gitaar (weet iemand trouwens hoe ik dit kan verhelpen, en of dit erg is)
en er zitten wat scheurtjes bij de actie, nu, heb ik hiermee een beetje een goede aankoop gedaan?
was ik even nieuwsgierig naar, alvast bedankt

Tho
5 februari 2007, 19:04
Het is een goeie deal, mits intact natuurlijk. Verder is het geen goeie gear, maar lekker om te beginnen hoor!
Wat de knop betreft:
Als je hem er af haalt, zie je een metalen dingetje zitten, met een gleuf er in. Steek voorzichtig een schroevendraaier in die gleuf (niet lachen jullie) en maak hem iets wijder, tot de knop weer stevig vast blijft zitten.
't komt vaak voor

888_Gerrinezzzz
5 februari 2007, 19:26
en als dit het niet verhelpt, er zit dus op dat metalen pieletje en schroefje gedraaid. in jou geval zit hij waarschijnlijk los. draai hem naar rechts en hij zit weer vast!!!

bert k
5 februari 2007, 19:29
Een moertje dus. :)

Tho
5 februari 2007, 19:38
Een moertje dus. :)

Ja ik kon er écht NIET op komen gewoon :D

BamBuFan1
5 februari 2007, 19:39
Ja ik kon er écht NIET op komen gewoon :D

Zeker een geval van jeuk aan je moertje? http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/biglaugha.gif

Tho
5 februari 2007, 19:41
Zeker een geval van jeuk aan je moertje? http://web.inter.nl.net/users/watermarck/Smileys/biglaugha.gif

moertje? Heipaal zul je bedoelen :stop:

iwamoto
5 februari 2007, 19:44
waar zitten die scheurtjes nou precies? bij de...actie? hopelijk vergooi ik nu niet mijn gn reputatie (die had je toch niet iwa) maar is de actie niet gewoon je snaar hoogte ten opzichte van de hals, hoe kunnen daar scheurtjes ontstaan?

Sterik
10 februari 2007, 14:50
de scheurtjes zitten bij de schroeven die de brug op zijn plaats houden, actie was inderdaad het verkeerde woord (foutje).
De brug staat zegmaar tegen 2 schroeven aan, dus <------:| dat idee :confused:, en dan zijn de stippen de schroeven, snap?

robert-gitarist
10 februari 2007, 14:55
Zelfde systeem zeg maar als een floyd rose/LP brug.Hmm raar van die scheurtjes