PDA

View Full Version : nek smaller maken



Valoosj
5 februari 2007, 17:40
is het mogelijk om dit te doen? ik heb een gitaar van stagg, een les paul model met seymour duncan jeff beck pickup, en ik speel graag op deze gitaar, ze ziet er zalig uit, en ik vind ze niet slecht klinken. maar de nek is jammer genoeg te dik naar mijn zin.
mijn Fender usa Stratocaster speelt dan weer veel makkelijker, maar ik ben niet zo"n fan van het uiterlijk ervan. ik zit nu met het dilemma of ik hem niet zou verkopen, en in de plaats een fernandes sustainer voor de stagg te kopen, en daar de nek van te versmallen.
het verlies van de Fender zit me langs de andere kant dan dwars, ik heb het altijd moeilijk om iets als een gitaar te verkopen. qua klankverlies is het geen probleem, mijn G&L die ik aan het herstellen ben, die kan coil splitten. en verder is het ongeveer dezelfde opmaak als een Fender gitaar.

iemand die raad brengt? :lp::strat:

kiem
5 februari 2007, 18:00
is in princiepe te doen, kan je gewoon schuren, tis meer de vraag of jij t t waard vind om te doen.

Valoosj
5 februari 2007, 18:40
eigenlijk wel. ik heb soms problemen om bepaalde solos te spelen op die gitaar. het enige nadeel is wel dat de achterkant van de nek geverfd is. dus die zal ik zwart moeten spuiten (nu is die zo silverburst)

Valoosj
5 februari 2007, 19:00
dit is de info die ik vond op de site van stagg

L300-BKS LOW ARCHTOP ROCK "L" ELECTRIC GUITAR
- pickups: 2x humbucker - controls: 2x volume + 2x tone - pickup selector switch: 3-way - body: solid alder, low archtop - hard maple set neck / 628mm / 24 3/4 in. - fingerboard: rosewood / 22 frets w/ pearloid inlays - bridge: fixed tune-o-matic style - machine heads: kluson-style - colour: silverburst.

afgezien de lage prijs kan dit toch geen slechte gitaar zijn? vanwaar zou de lage prijs komen?

om de nek te versmallen, enkel met een schuurpapiertje lijkt het me een enorm werkje. iemand een ander idee? en hoe weet ik dat de nek smal genoeg is, en overal in orde, want hij blijft niet overal gelijk denk ik? het is de bedoeling dat de nek zo smal is als die van mijn Fender Strat

kiem
5 februari 2007, 20:02
de lage prijs is omdat er gewoon ubercheape spullen zijn gebruik op die gitaren, dus elementen die niks kosten (en meestal dus ok niet super zijn) en dat geld eigenlijk ook voor de rest van de hardware, of de body van hout si gemaakt is ok mara de vraag, t kan zomaar multiplex zijn..

maargoed waneer is ene gitaar goed?? als jij dr lekker op speelt en als jij em goed vind klinken is t voor jou een goeie gitaar lijktme.

trouwens, wil je de hals dunner maken of smaller?? dus, wil je dat de toets smaler word, of dat t profiel van je hals smaller word.

iig, ik zou schuren emt een schuurblokje, tenzij dr veel af moet, dan zou ik denkik ene spook schaaf of een surform pakken, en daarna schuren als de dikte zon beetje goed is.

olaf reijnders
5 februari 2007, 20:26
Ik zou de goede spullen die erin zitten eruit halen en in een gitaar stoppen die het wel waard is. Een Epiphone ofzo. Stagg is rommel en ik zou er geen geld in stoppen.

Het feit dat de body van solid alder is zegt niets. Je hebt namelijk daarin verschillende kwaliteiten.

Misschien wel leuk zo'n gitaartje te gebruiken voor een Entwistle act. :D

http://www.plebius.org/uploads/images/2006-05-27/Pujjy9OjCi.jpg

Let wel, dit is slechts een mening. ;)

Valoosj
5 februari 2007, 20:49
Stagg is inderdaad vaak rommel, maar epiphone is niet veel beter hoor.
en mijn stagg klinkt eigenlijk vrij goed. mss hebben ze eens een goed stukje hout gebruikt. en er zit al een seymour duncan in.

de nek moet in profiel dunner worden, zodat ik mijn hand er beter rond krijg. het toetsbord is zoals dat van mn strat, dus dat is goed van breedte

Nickname
5 februari 2007, 20:54
Ik zou het niet doen.. zeker met zon set neck kan je er niet opeens weer iets bij doen als je te veel geschuurd hebt.. en perfect krijg je het dan wss ook nooit. Kijk anders eens rond naar een andere gitaar als je je strat toch verkoopt :)

Valoosj
5 februari 2007, 21:37
ik verkoop de strat omdat ik een motor wil kopen.
de set neck maakt het natuurlijk moeilijk om werken, maar ik heb graag een dunne nek. nu hindert het mijn spelen op deze gitaar. ik zal er wel voor zorgen dat ik een beetje precies te werk ga

tuonra
5 februari 2007, 22:50
doen..!
als je het niet doet is 'ie van geen waarde voor jou omdat je er niet lekker op kunt spelen.. voor een 2ehands Stagg kun je sowiso niet veel vangen so what have you got to loose? :)
bovendien is 't gelijk mooi meegenomen om ervaring op te doen met werken aan een gitaar.. als er dan toch iets fout mocht gaan is het iig niet meteen een financieele ramp..
wel effe zorgvuldig de voorkant van de body intapen om beschadiging te voorkomen tijdens het werken aan de hals.. ook zorgvuldig plannen hoe en wat je precies wilt gaan doen..

oja.. geen Honda kopen ajb.. :p

Valoosj
5 februari 2007, 22:56
mijn main guitar wordt toch de G&L uit mn andere topic.
en deze lijkt ook wat op die van Adam Jones. voor de muziekbarbaren, die hier niet zullen voorkomen normaal, dat is de gitarist van Tool :)
mss steek ik er nog een Fernandes sustainer in, dan heeft ze lekker veel sustain, gelijk ook de head afschuren, dat stomme stagg logo verwijderen, en zelf iets in pearl inleggen. maar ik zal zien hoe het lukt met de nek. dat is het enige goede aan fender, ze hebben een zalige nek om mee te spelen, lekker dun voor mijn korte vingers.

geen nood, de moto die ik op het oog heb ik deze
http://www.starmotorcycles.com/star/products/modelhome/24/0/home.aspx

olaf reijnders
6 februari 2007, 01:52
Al geef je een aap een Gucci pak, het blijft een aap. :roll:

Stief
6 februari 2007, 07:48
Motoren kun je ook zelf (ver)bouwen :)
Maar koop svp eentje met meer cc's. Ik stootte op deze telkens mijn hoofd aan de kroonplaat omdat ie voordat ik het wist in de toerenbegrenzer hing. 8-)

Valoosj
6 februari 2007, 17:46
een vitesse hoger schakelen zou dan toch helpen? :)
meer cc is niet nodig voor mij, hij rijdt iets van een 86mph maximaal, das meer dan 120 kmh, dus snel genoeg voor mij. en dit kan ik betalen. ben nog maar 19.

Stief
7 februari 2007, 07:51
Zie je, ik wist wel dat ik iets vergat 8)
Probeer dan in elk geval niet tegelijkertijd te rijden en te spelen.
Veel plezier ermee!

Valoosj
7 februari 2007, 13:57
spelen en rijden tegelijk? :D ik ga mn gitaar nog niet eens mee vervoeren op mn rug. stel dat ik dan net eens val...
en ik moet mijn Fender verkopen om wat geld bijeen te rapen

Stief
8 februari 2007, 07:57
Het drama van de gitaar is dan in elk geval wel compleet ja. :)
Verder, ik heb al met een compleet uitlaatsysteem van een Vito dat met ducktape op mijn rug vastzat rondgereden (en dat ook nog op een fireblade). Gaat prima hoor. Gewoon niet op de lampjes mikken.
Ik zou niet trouwens niet met de motor naar repetities of optreens gaan. Als je van de motor komt zijn je vingers het 1e uur veel te stijf om ook maar enig geluid te produceren.

oaf
8 februari 2007, 10:25
Stagg is inderdaad vaak rommel, maar epiphone is niet veel beter hoor.


wacht even,.. in een ander topic heb je ook al problemen met dat stagg en niet zo'n goed merk is.. en zeikt iedereen het af en zeik jij weer terug omdat iedereen op je zeikt...

en nu ga je rare vergelijkingen maken met stagg en epiphone!!!???????
en dochter van gibson..... sorry
sorry in die andere topic had ik nog medelijden en wilde ik je helpen, maar kom er nu achter: je bent niet wijs

madman
8 februari 2007, 10:29
hij verkoopt z'n fender om een motor te kopen,

epiphone met stagg vergelijken is inderdaad niet echt netjes, maar goed, net zo goed als dat niet alle epiphones even goed zijn, zijn niet alle staggs per definitie rommel, maar ik geloof dat er een ander deel van het forum gereserveerd is voor die discussie, dus zullen we hier alsjeblieft mee ophouden?

oaf
8 februari 2007, 10:50
hij verkoopt z'n fender om een motor te kopen,

epiphone met stagg vergelijken is inderdaad niet echt netjes, maar goed, net zo goed als dat niet alle epiphones even goed zijn, zijn niet alle staggs per definitie rommel, maar ik geloof dat er een ander deel van het forum gereserveerd is voor die discussie, dus zullen we hier alsjeblieft mee ophouden?

begreep ik ook al niet... heb ik al gewist...

ik vind stagg ook per definitie geen rommel maar epiphone is per definitie altijd beter als stagg.
sorry, ..

madman
8 februari 2007, 10:59
oaf........

madman
8 februari 2007, 11:16
shitty gitaren moe je gewoon opstoken, life is idd too short to play a shitty guitar.
maar het is aan degene die m bespeelt om dat te beoordelen, ongeacht het labeltje wat erop zit, laten we het er niet meer over gaan hebben of, en welke gitaren shitty zijn

Ontopic;
ik zou een usa strat niet opgeven voor een motor
en met een gitaar die me bevalt zou ik het risico met de hals niet nemen, als ie nou geschroefd was, dan zou je hem kunnen vervangen als je hem vernaggelt, maar anders zou het kunnen dat je gewoon een op zich goeie gitaar niet echt lekker meer kan gebruiken.

als je het toch doet; met schuurpapier is inderdaad wel veel werk, maar is wel veel veiliger dan wanneer je er met groffer geweld tegenaan gaat, je zou een deel kúnnen schaven, maar daarmee schiet je veel makkelijker uit, en schaaf je misschien veel te makkelijk nét wat te veel hout weg,
hou die dingen in je achterhoofd, en kijk zelf wat je het beste lijkt...

oaf
8 februari 2007, 11:34
shitty gitaren moe je gewoon opstoken, life is idd too short to play a shitty guitar.
maar het is aan degene die m bespeelt om dat te beoordelen, ongeacht het labeltje wat erop zit, laten we het er niet meer over gaan hebben of, en welke gitaren shitty zijn


je hebt gelijkt in die ander topic zij ik nog,.. het geluid van een gitaar ligt niet aan de gitaar maar aan hoe je hem bespeeld, en dat is ook zo...

ik zou deze gitaar gewoon zo houden en beginnen met een zelfbouw naar jouw wensen!! en die fender zou ik niet verkopen...!!!!!!
live is to short to play a shitty guitar so why sell your best guitar, zeg ik dan...

oaf
8 februari 2007, 11:36
als je de nek dunner/smaller maakt moet idd ook de topkam smaller maar kom je dan niet in de problemen met je brug en je snaren..
ff snel een tekeningetje gemaakt met paint:
http://img147.imageshack.us/img147/3706/naamloosxn0.png (http://imageshack.us/)
overdreven hoor maar je snapt wat ik bedoel.. hoop ik



had ik al gepost bij die andere maar misschien past hij hiet beter....