PDA

View Full Version : Welke strat brug?



D3nnis
5 februari 2007, 17:37
Hallo!

Ik ga in de nabije toekomst zelf een strat in elkaar gooien, en zit een beetje te zoeken wat voor brug ik hiervoor zal gebruiken.

Ik zoek eigenlijk een vintage-style tremolo (dus met die 6-gaats bevestiging), maar ook daarin kun je nog alle kanten op; bv. een vintage style gotoh, tot aan de Wilkinson VSVG, welke prijstechnisch zo'n beetje een factor 4 is ten opzichte van de Gotoh vintage style.

Natuurlijk wil ik een goede brug (wat is goed?), maar is tussen de 2 bovengenoemde voorbeelden het prijsverschil wel te rechtvaardigen?
Voor deze gitaar zal de pook niet zeer heftig gebruikt gaan worden (daar zijn weer andere gitaren voor).

Heeft iemand nog tips?

D3nnis
6 februari 2007, 19:03
Echt niemand hier ooit een andere brug in zijn strat gegooid?¿ :-)

Mattia
6 februari 2007, 19:15
Paging Fred and G.G....

(heb er zelf niet zo heel erg veel ervaring mee, verschillende strat bruggen. Alhoewel ik wel een Gotoh/Wilkinson vintage style wil proberen, kost zo'n 100 dollar, en wellicht ook een Diego Deluxe...)

hanzeman
6 februari 2007, 20:25
Gotoh heeft ook een mooie vintage, met stalen block.

Die Diego heeft veel moderne features, zoals pop-in arm, de hele trem is in hoogte verstelbaar dmv de schroeven bv.

Robbert
6 februari 2007, 20:30
Ik heb een Allparts steel block trem. Geen speciale trem, gewoon ouderwets met schroefdraad pook.

G.G.
6 februari 2007, 20:38
Die Diego heeft veel moderne features, zoals pop-in arm, de hele trem is in hoogte verstelbaar dmv de schroeven bv.

Da's mijn favoriet op het moment. Heb zat bruggen voorbij zien komen, maar niets met deze prijs-kwaliteit verhouding. Ik gebruik niets anders meer.

Johannes
6 februari 2007, 21:17
Callaham (http://www.callahamguitars.com/parts.htm) maakt ook goed spul

fred dons
6 februari 2007, 21:38
callaham is een beetje prijzig ;) ik heb er 1 op een Haar strat zitten eerlijk gezegd vind ik het weinig bijzonder, tis een goede vintage brug maar zeker niet schokkend (zeker niet in relatie tot zijn prijs)
de Diego is inderdaad een echte aanrader omdat niet alleen goed geprijst is maar ook nog eens heel goed klinkt, daarnaast zeer stabiel is en perfect is afgewerkt (en met floyd of push in arm verkrijgbaar)

de wilkinson/gotoh vintage staat op mijn lijstje maar is gelijk ook een stuk duurder

en als laatste heb ik onlangs de super v trem getest, een double locking vintage trem die zonder frezen of boren op de plek van een vintage trem past (de locking nut schuift zo op de plek van een normale topkam) de gitaar staat nu bij Marcus van Engelen voor een test in een gitaarblad maar zodra hij terug is zal ik wel foto's maken.
de trem zelf belanceert niet op messen maar bestaat uit een plaat metaal wat op de body wordt geschroeft en een bladveer waarmee de trem kan bewegen, hij is niet goedkoop maar wel zo stabiel als een original floyd (maar dan in een meer vintage verpakking )

Mattia
6 februari 2007, 21:43
en als laatste heb ik onlangs de super v trem getest, een double locking vintage trem die zonder frezen of boren op de plek van een vintage trem past (de locking nut schuift zo op de plek van een normale topkam) de gitaar staat nu bij Marcus van Engelen voor een test in een gitaarblad maar zodra hij terug is zal ik wel foto's maken.
de trem zelf belanceert niet op messen maar bestaat uit een plaat metaal wat op de body wordt geschroeft en een bladveer waarmee de trem kan bewegen, hij is niet goedkoop maar wel zo stabiel als een original floyd (maar dan in een meer vintage verpakking )


Zeg, linkje?

Klinkt interessant.

Mattia

hanzeman
6 februari 2007, 22:51
En kent iemand THE Vintage Tremolo, zoals die bij Tonefactory te koop is?
Ook met stalen block en blijkbaar naar originele specs gemaakt. Ik heb erop geGoogeld maar niets gevonden...

D3nnis
6 februari 2007, 23:35
Bedankt voor de reacties!
Ik had die Diego ook al gezien inderdaad, en vroeg me af of er mensen ervaring mee hadden; kennelijk wel, dat is mooi. Die vond ik nog wel een acceptabele prijs hebben!

Ik had op http://www.stewmac.com/shop/Bridges,_tailpieces/Electric_guitar_tremolos/Wilkinson_Gotoh_VSVG_Vintage_Tremolo.html de Wilkinson VSVG zien staan voor zo'n $113, en dat leek me wel een aardig ding, maar op http://www.backandforth.nl/Tremelos.html staat het ding voor €272,- en dat vind ik toch echt te gortig!
En zonder creditcard is het wat lastig shoppen in het buitenland..

Het maffe van de Diego tremolo vond ik de prijs; vrij goedkoop in verhouding tot de gotoh/wilkinson tremolo's, daarom vroeg ik me vooral af of ze wel goed zijn, je kunt het toch niet echt proberen van te voren zoals je met bijvoorbeeld een gitaar kunt.

Weet iemand iets van de herkomst van die dingen? Is Diego een merk, of weer een ondermerk van een andere firma?

hanzeman
6 februari 2007, 23:42
Wat een vreselijke k*tsite is dat van Backandforth, getverdemme.
*=anariepie
Daar ga ik verder niet eens op rondkijken, bah.

Diego is van de Duesenberg groep.

D3nnis
6 februari 2007, 23:45
Wat een vreselijke k*tsite is dat van Backandforth, getverdemme.

Ja, dat is waar! Als die tremolo nou een beetje een normale prijs had, dan was er nog overheen te komen, maar ja!


Diego is van de Duesenberg groep
Ik ben niet zo heel bekend met het merk maar hoor er qua gitaren wel goede dingen over! Dus dat is wel mooi, misschien moet ik gewoon voor zo'n Diego ding gaan dan!

G.G.
7 februari 2007, 06:21
, misschien moet ik gewoon voor zo'n Diego ding gaan dan!

Gewoon doen, zal je niet tegen vallen.

Stief
7 februari 2007, 08:00
Er staat hier een strat met de Diego trem en een strat met de VSVG. Beide erg goed. Maar ik moet zeggen voor het geld dat ie meer kost, komt de volgende keer toch weer een vsvg erop.

D3nnis
7 februari 2007, 10:26
Stief,
Wat zijn jouw bevindingen betreffende deze 2 trem's dan?

En heb je die VSVG ergens in Nederland gekocht?

fred dons
7 februari 2007, 21:54
@ Mattia
www.super-vee.com

Mattia
7 februari 2007, 22:44
@ Mattia
www.super-vee.com

Hmmm....'t is niet bepaald een mooie trem, he? De Stetsbar heeft wat, en ik wil ook wel de Skyway trem uitproberen, alleen kan ik daar (behoudens lovende reviews) bitter weinig over vinden. En beiden zijn enorm duur...

fred dons
8 februari 2007, 09:37
tis inderdaan geen schokkend mooie trem ;) maar hij functioneerd wel heel erg goed en hij is dus zonder nieuwe gaten te boren of the frezen te installeren
tis meer iets voor als je een vintage strat hebt en je wilt zonder modificaties iets dergelijks installeren

het mooist vind ik zelf eigenlijk de lockingnut en die zou ik wel los willen hebben om in combi met bijvoorbeeld een floyd te werken

Orpheo
8 februari 2007, 11:40
tis inderdaan geen schokkend mooie trem ;) maar hij functioneerd wel heel erg goed en hij is dus zonder nieuwe gaten te boren of the frezen te installeren
tis meer iets voor als je een vintage strat hebt en je wilt zonder modificaties iets dergelijks installeren

het mooist vind ik zelf eigenlijk de lockingnut en die zou ik wel los willen hebben om in combi met bijvoorbeeld een floyd te werken

Fred, zou deze trem op mijn warmoth LP passen?

fred dons
8 februari 2007, 18:28
ja maar zou ik voor een les paul niet doen, een hipshot zou er veel beter uit zien en genoeg stemvast zijn in combi met sperzels