PDA

View Full Version : Gitaar in pc en weer terug naar de Versterker



muse12
5 februari 2007, 16:52
Hallo mensen,

Ik heb een vraag over het hoe en wat van het volgende onderwerp:
"Ik wil Cubase gebruiken als effect voor mijn gitaar."

De bedoeling is dat er op de gitaar een geluid gespeeld wordt (akkoord) die in cubase als volgt als output moet krijgen:

http://www.michael-r-j.pwp.blueyonder.co.uk/pic.jpg

Het geluid moet uiterraad in de versterker afgespeeld worden zodat er gebruik gemaakt kan worden van de distortion op de versterker zelf.

Hoe moet ik dit aanpakken?

Alvast bedankt, groet Frank.

armageddon
5 februari 2007, 17:09
Map Of The Problematique aan het proberen?
(Gokkend op je naam).

In ieder geval handig om dus een geluidskaart te hebben met een output erop, alleen weet ik niet of je zomaar Line-signaal op je versterker mag gooien.

Je plugt je gitaar in in je computer (met DI of iets dergelijks, Toneport etc.) en maakt een track en geeft die een Gate als effect mee. Met automation kan je dan die gate open en dicht zetten. De outputs moet je dan weer naar je amp input sturen.

bass blom
5 februari 2007, 18:22
wat je daar laat zien is volgens mij midi.
je wilt midi uit je gitaar hebben?
dan moet je zo'n roland element scoren..
maar dan krijg je niet je eigen distorted geluid.
of je laat een verkeerd plaatje zien :D

armageddon
5 februari 2007, 18:41
Ach, dan trigger je met die midi een MidiGate, ik denk alleen dat ie het als illustratie bedoelde.

muse12
8 februari 2007, 16:02
nou.... dat het midi is klopt maar niet zoals dat van roland.


De bedoeling is dat het geluid van de gitaar in cubase wordt verwerkt/veranderd. Het plaatje van cubase geeft aan hoe een akkoord moet klinken. Zoals in Map of the Problematiqué bijvoorbeeld. Een akkoord wordt dan doormiddel van cubase afgebroken en opgebouwd.

Het gitaar signaal gaat dus via de kabels in (de pc met de software erop) cubase en dan wordt het daar veranderd (zoals in de foto) en dan terug gestuurd naar de versterker.


mijn vraag is dan wat er voor nodig is en of de versterker midi moet kunnen ontvangen/begrijpen.

STW
8 februari 2007, 17:37
ik begrijp geen moer van je midi-verhaal
een akkoord afbreken?

als je een gangbare gitaar in je pc prikt blijft dat gewoon audio


los van dat midi verhaal kan het wel, ik heb wel ns mijn gitaar in cubase gegooid en dat weer naar mn gitaarversterker gestuurd, was best leuk

skanky
8 februari 2007, 17:52
Volgens mij moet je gewoon een audiofile van dat ritme naar de sidechain van een gate sturen. Of via een gate met stepsequencer.