PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



Luke-wannabe
5 februari 2007, 16:51
Heey allemaal
Al een tijdje ben ik op zoek naar de voor mij ideale gitaar. Heb een aantal dingen gehad. Nu heb ik dus sinds een paar weken een Epiphone Les Paul Special DC.
Hij is uit 1994, voor zover het serienummer mij vertelt.
De sound is echt heerlijk. Bijna als een tele, maar je hoort toch wel dat mahonie karakter van de Les Paul. Stock Pickups zijn zeer ok. Reageren fijn op wat je speeld. Alleen heeft het hals element een stuk minder output dan het brug element. En dat vind ik vreemd, want de balans tussen de 2 pickups staat perfect afgesteld.
De neck is echt super. Lekker dik. Yummie.
Afwerking is ook zeer OK. Het enige waar ik me aan erger, is dat de hals meer in de body zit dan de originele DC's van Gibson. Het is dus geen exacte kopie, maar to hell with it. Zal ook een fotootje posten waar je dat goed kunt zien.
Ik kreeg er ook een Heritage koffer bij voor niks! Echt helemaal vet!!

Feauteaux!!
http://img184.imageshack.us/img184/4665/dsci1073me7.jpg

http://img379.imageshack.us/img379/5741/dsci1065jr7.jpg

http://img253.imageshack.us/img253/8620/dsci1066ft3.jpg
Edit: 2000'ste post!!

AgileGhost
5 februari 2007, 16:52
Ziet er vet uit, gefeliciteerd!

savale
5 februari 2007, 16:59
zeker n mooi exemplaar! Niet echt de kleur die ik zou kiezen voor n lp maar wel n apart kleurtje :P

Luke-wannabe
5 februari 2007, 17:00
Thanx!

Ik laat het even zien. Zoals je kunt zien begint bij de originele gibson de hals waar de body ophoudt...
http://www.rocknrollvintage.com/prodimages/1959_gibson_les_paul_special_dc_guitar%20s.jpg

En de mijne begint al 'in de body' zeg maar
http://img178.imageshack.us/img178/8550/dsci1068fi0.jpg

Chroxy
5 februari 2007, 17:04
en dr is verschil in elementswitch plaats, grootte slagplaat en brug..

Luke-wannabe
5 februari 2007, 17:08
Ja dat had ik ook gezien. Maar daar lag mn punt niet.

FruscianteFan
5 februari 2007, 17:14
Je zegt dan wel dat de balans tussen de elementen goed is, maar je klaagt wel over outputverschil?

En trouwens, kijk zelf eens goed! Het halselement moet vaak wel wat lager dan het brugelement, maar dit verschil lijkt me wel erg groot. Geen wonder dat je outputverschil hebt.

Luke-wannabe
5 februari 2007, 17:18
Nee kijk het zit zo: De volumebalans tussen de elementen is zo echt perfect, alleen overstuurt het brugelement veel meer dan het hals element. Da's altijd zo, dat weet ik, maar nu is het iets meer dan normaal zeg maar.

Harry
5 februari 2007, 17:30
hij is mooi!!!!!

Axelll
5 februari 2007, 17:56
Ik vind em wel tof, alleen die switch zit echt op de verkeerde plaats zo. Ik ga als ik genoeg geld heb een Gibbie kopen zelfde model zelfde kleur.

ignite
5 februari 2007, 19:08
wat een mooie gitaar. Zo eentje zou ik ook nog wel eens willen hebben

Luke-wannabe
5 februari 2007, 20:42
Thnx iedereen! Ben er erg blij mee!

Nickname
5 februari 2007, 20:47
Een leuk gitaartje.. de kleur vind ik minder maar voor de rest ziet hij er heel vet uit! :)

episua
5 februari 2007, 21:44
Te gekke gitaar! Helemaal de juiste kleur ook!

Luke-wannabe
5 februari 2007, 23:48
Ja tog!
Echt een superdeal heb ik met die gitaar gesloten

Luke-wannabe
7 februari 2007, 07:39
*bump*
Verder niemand meer??:o

FruscianteFan
7 februari 2007, 08:26
Vooruit dan maar, lekker ruig gitaartje!

(ik had al gereageerd, maar toch)

:D

Luke-wannabe
7 februari 2007, 09:45
Haha thanx. ik ga m morgen eens effe met de band uit proberen. Kijken hoe dat gaat. Het is volgens mij een erg veelzijdig gitaartje met die p90's zo.
Alleen jammer dat er zo'n schijt Randall staat...

vulvasonic
7 februari 2007, 10:53
Het is een van mijn favoriete modellen. Zelf heb ik een iets andere versie, maar ik zou de Gibson DC met P90's er heeeeeeeeel graag bij willen hebben.

Mijn DC (heeft eigenlijk niks met de jouwe te maken, maar ik laat geen gelegenheid voorbij gaan om haar even te tonen) :D


http://img.photobucket.com/albums/v227/vulvasonic/Guitars%20and%20gear/standard_lite-gt.jpg

Mr.Bluesbreaker
7 februari 2007, 11:20
Gaaf ding hoor! P90 rule. De kleur is wel erg, hm, geel! Maar als een gitaar te gek speelt en klinkt dan zou ik hem ook kopen als ie roze was.

Mist je vader zn tele nog niet? Ik heb er een Nordstrand NVT pickup ingemept in de halspositie en het is nu echt een killer funkmachine man!

Luke-wannabe
7 februari 2007, 11:38
@ Vulva: Vet ding ook. Heb ook wel gas voor zo'n ding. Maar je ziet ze gewoon niet op marktplaats..!

@ Blues: Ja ik vind het een erg fijne kleur geel. Ach ieder zijn ding, heh.
Gaaf dat je zo content bent met die gitaar! Ik zal het m zeggen, vind ie leuk. En nee hij mist hem niet hoor ;)

Firebird
7 februari 2007, 12:47
Ey Leon,

hele mooie gitaar.... het enige wat ik niet mooi vind is de tune-o-matic brug. Zo'n gitaar hoort (net als de Junior) met een wraparound staartstuk. Ik zag laatst wel dat Gibson hun Specials ook weer zonder tune-o-matic gaan maken. Maarja... lekker prijzig :S

Luke-wannabe
7 februari 2007, 13:22
Ja vind ik ook jammer. Ik heb die junior gehad, en die had wel een wraparound. Maar deze gitaar speelt en klinkt zo lekker dat dat eigenlijk niet erg is..

LaurentB
7 februari 2007, 15:30
(...)
Het enige waar ik me aan erger, is dat de hals meer in de body zit dan de originele DC's van Gibson. Het is dus geen exacte kopie, maar to hell with it. Zal ook een fotootje posten waar je dat goed kunt zien.


Ik vind het eigenlijk mooier zoals het bij de Epiphone zit. Leuk, sober gehouden ontwerp!

Yamhammer_71
7 februari 2007, 16:07
Haha thanx. ik ga m morgen eens effe met de band uit proberen. Kijken hoe dat gaat. Het is volgens mij een erg veelzijdig gitaartje met die p90's zo.
Alleen jammer dat er zo'n schijt Randall staat...

Inderdaad. Randall is echt schijt!! Vind er zelf ook altijd een bagger geluid in zitten, ook al plug mn Gibson erin.

Luke-wannabe
7 februari 2007, 18:44
Ja het is volgens mij een versterker die ontworpen is voor die kut metalheads die niet kunnen spelen. Die dingen scoopen je mid als een malle. Mid moet open anders hoor je jezelf echt niet :)
Verder OK amps :D

Flint Stone
7 februari 2007, 19:25
[QUOTE=Luke-wannabe] Het enige waar ik me aan erger, is dat de hals meer in de body zit dan de originele DC's van Gibson. QUOTE]

Op die Gibson van Vulvasonic loopt de hals toch ook een eindje door. Even op mijn Studio DC gekeken, daar ook. Maar een kniesoor die daar op let, hoor. Zo'n DC vind ik gewoon een hardstikke geil model en die kleur, kwestie van smaak, maar ik vind hem mooi. :)

Yamhammer_71
7 februari 2007, 20:25
Ja het is volgens mij een versterker die ontworpen is voor die kut metalheads die niet kunnen spelen. Die dingen scoopen je mid als een malle. Mid moet open anders hoor je jezelf echt niet :)
Verder OK amps :D

Inderdaad erg scooped, maar ook 'dof'. Ben overgegaan op mn Fender Studio 85...klein ding uit 88' maar met een vermogen van 200 watt. Damn daar komt pas een goede sound uit, zowel clean als distorted. Neem deze gewoon voortaan mee naar de repetitie-ruimte :)

robert-gitarist
7 februari 2007, 22:51
Hele mooie plank kerel!
Veel plezier er vast mee.Ik vind ze super om te zien.Deze heeft ook mooi de kleur mee.Ik ben alleen niet echt heel wild van het model DC.Ik wil altijd nog een Epiphone LP Junior met 1 P90.thats it.Meer heb ik niet nodig.Lekker meer raggen en doen a la green day.
Fijn geluid overgens die P90's.

Luke-wannabe
7 februari 2007, 23:32
Op die Gibson van Vulvasonic loopt de hals toch ook een eindje door. Even op mijn Studio DC gekeken, daar ook. Maar een kniesoor die daar op let, hoor. Zo'n DC vind ik gewoon een hardstikke geil model en die kleur, kwestie van smaak, maar ik vind hem mooi. :)
Ja maar die heeft 24 frets. Mijne 22. Thanxx!

Luke-wannabe
7 februari 2007, 23:32
Hele mooie plank kerel!
Veel plezier er vast mee.Ik vind ze super om te zien.Deze heeft ook mooi de kleur mee.Ik ben alleen niet echt heel wild van het model DC.Ik wil altijd nog een Epiphone LP Junior met 1 P90.thats it.Meer heb ik niet nodig.Lekker meer raggen en doen a la green day.
Fijn geluid overgens die P90's.
Thanx! Zeer fijn geluid die P90's.

glacius
8 februari 2007, 12:22
de reden waarom die hals dieper in de body zit is te lezen in het ''gibson les paul book''

het originele model met de hals niet diep in de body had het probleem dat de body/neck verbinding te zwak was en nog wel eens afbrak...

Luke-wannabe
8 februari 2007, 13:25
Ja dat weet ik. Maar er worden ook Gibson Faded dingen gemaakt, en die zitten wel meer 'op' de body.