PDA

View Full Version : ook maar even voorstellen...



rocking toek
5 februari 2007, 13:47
nadat ik al wat gepost had over ibanez gitaren en iets over versterkers bedacht ik me dat het wel zo fatsoenlijk is om me eens voor te stellen... daar gaan we: ik ben toer, 25 jaar. heb van mn 15e tot mn 18e les gehad, voornamelijk klassiek, ik wilde meer de rockkant op en in een band gaan spelen, dit is echter nooit echt van de grond gekomen zodat ik er eigenlijk van mn 19e tot mn 24e heel weinig aan gedaan heb (zonde!!!). sinds enige tijd heb ik het spelen weer opgepakt en ben ik samen met wat vrienden een bandje begonnen. we hebben geen van alle echt ervaring dus het niveau stelt nog niet zo veel voor maar het plezier in de muziek staat voorop. we spelen tamelijk rechttoe rechtaan rocknummers van bv. neil young, black sabbath, herman brood, golden earring...

mijn gitaren: een legend model stratocaster, en ik ga naar alle waarschijnlijkheid een ibanez s aanchaffen. daarnaast bezit ik een klassieke gitaar, waar ik destijds les op kreeg, deze gebruik ik maar weinig.

ooit wil ik nog een elektro-akoestische steelstring kopen. maar eerst een nieuwe versterker en elektrische gitaar!

versterkers: leopard 15 watt beginnersding die alleen clean een acceptabel geluid geeft zij het erg schel...en met de gainknop helemaal open komt er een iets vervormd randje aan...ik twijfel nog welke versterker ik ga kopen, een marshall, fender, vox,...??

effecten: ik heb een ibanez multieffectapparaat met o.m. distortion, compressor, flanger, chorus, reverb, delay, autowah...deze wil ik in gaan ruilen tegen een apparaat met expressiepedaal.

snaren: d'addario, zowel voor de elektrische als de klassieke. normaal .009 maar ga ook .010 proberen.

ik hoop hier het nodige te leren over gitaren en de apparatuur eromheen.

MVG, rocking toek! :rockon:

Tho
5 februari 2007, 14:02
Hey dude, welkom hier!

Mitch_mashinguard
5 februari 2007, 21:39
Een nieuw iemand die weet waar ie het over heeft. Welkom hiero en respect dat je weer actief bezig bent!