PDA

View Full Version : DFH2 en geheugen problemen.



TIMBER
5 februari 2007, 08:17
Vorige week heb ik DFH2 aangeschaft en op de doos staat..


MINIMUM REQUIREMENTS (for Native Instruments software)
PC: Windows XP/ME/98, Pentium III/Athlon 500 Mhz, 256 MB RAM
Mac: OS 10.2.6 or higher, G3 500 Mhz, 256 MB RAM

RECOMMENDED SYSTEM (for Native Instruments software)
PC: Windows XP, P III/Athlon 700 MHz, 1 GB RAM
Mac: OS 10.2.6 or higher, G4 733, 1 GB RAM


Ik beschik over een AMD Athlon XP 2400+ 2,5 Ghz met 512 MB RAM. Als ik echter een standaard kit inlaad dan komt hij op 1/3e van de laadbalk al met de melding dat mijn Physical Memory vol loopt met alle bla bla risico's van dien. Volgens mij zou dit toch gewoon moeten kunnen maar als het laden is afgrond dan vertoond mij PC zoals door DFH2 al voorspelt idd de haperende eigenschappen van een PC met een te weinig aan Physical Memory.

Roman
5 februari 2007, 08:21
Die 256meg required is dan ws wat het programma nodig heeft. Dus EXCLUSIEF geheugen. Je OS en progs nemen al mem in beslag. 1G aan geheugen is niet zo duur, en altijd aan te raden. Kan nooit kwaad :)

TIMBER
5 februari 2007, 08:26
Bedankt voor je snelle reactie maar 512MB zou toch afdoende moeten zijn en niet voor zulke problemen moeten zorgen. De DFH2 kun je ook los draaien maar ook zonder Cubase krijg ik deze problemen terwijl dan alleen de OS en DFH2 draait. Op zich wil ik best mijn geheugen uitbreiden maar moet dan wel zeker weten dat het probleem verholpen is.

Roman
5 februari 2007, 08:39
Ik ken het pakket niet dus kan er weinig over zeggen. Hou er rekening mee dat grote samples veel geheugen nemen. Wanneer deze van schijf (realtime) worden geladen zou het ook verstandig zijn om de samples op een eigen schijf en poort te zetten (zie ook ander topic over 2 schijven)

Met het opkrikken van je geheugen zul je sws blij zijn, meer snelheid winst over je gehele PC. 512 MB er bij kopen om 1G te creeren. Kost je hooguit 50 euro.

TIMBER
5 februari 2007, 08:52
Het opzetten van PC-configuraties is mijn werk dus dat zit wel goed, maar toch bedankt voor de tip. Vindt het gewoon vreemd omdat als ik een vergelijkbare kit laad in mijn LM4 plugin dan loopt dat super soepel. Verder neem ik real-time 16 sporen op met deze PC en ook dat gaat prima. Vandaar dat ik wat versteld sta van de problemen. Maar zal in elk geval je advies opvolgen om er ff wat exra geheugen in te drukken want zoals je terecht zegt dat kan nooit geen kwaad.

peeke001
5 februari 2007, 09:06
Met 1gb ram draait hij bij mij nog niet soepel, het zou meer mogen zijn.
De waves die dfh opent worden denk ik in het ramgeheugen tijdelijk opgeslagen, daarom zit het zo snel vol.

Dus ik wil voor 2gb gaan, dan is het probleem hopelijk minder,

greetings, Peeke001

TIMBER
5 februari 2007, 09:22
Mmmm misschien kan ik dan beter op zoek naar een andere drum-plugin..!!
Hoorde alleen dat EZ-drummer toch ook niet al te soepel draait...

jw009
5 februari 2007, 09:34
Mmmm misschien kan ik dan beter op zoek naar een andere drum-plugin..!!
Hoorde alleen dat EZ-drummer toch ook niet al te soepel draait...

Bij ezdrummer ga je het zelfde probleem krijgen, koop voor 60 euro gewoon ff 512 mb erbij en je krigjt die melding pas bij 99 procent. Je kan ook beter zelf een kit aanmaken dan ben je meestal wel klaar bij zo'n 700mb ram.

TIMBER
5 februari 2007, 09:39
Maar waarom lukt het met een plugin als LM4 dan wel..!!!! Heb daarin zeer uitgebreide kits gemaakt met DFH samples. Nooit load problemen noch het handelen van de samples.!!

jw009
5 februari 2007, 11:03
Maar waarom lukt het met een plugin als LM4 dan wel..!!!! Heb daarin zeer uitgebreide kits gemaakt met DFH samples. Nooit load problemen noch het handelen van de samples.!!


Volgens omdat als je bijvoorbeeld bekkens load in DFH2 dan load hij gelijk stuk of 10 bekkens en dat is meteen zo'n 300/400 mb ram. Tel daar alle toms snares en hats bij op en je komt wel aan die 800 mb ram.

TIMBER
5 februari 2007, 12:27
Ja maar dat doet de LM4 ook..!! Heb in de snare-bank wel 20 samples staan. Toch laad hij ze realtime als ik op mijn electronisch drumstel speel.

worst
5 februari 2007, 13:52
ik heb 2 gb aan intern geheugen en hij fokt het af en toe nog bij mij...
ben ook benieuwd hoe komt...

TIMBER
5 februari 2007, 14:33
Ja.. ik kom op andere fora eenzelfde problemen tegen van mensen met veel snellere systemen dan op de doos staat voorgeschreven.

cardinal
5 februari 2007, 19:47
Ja maar dat doet de LM4 ook..!! Heb in de snare-bank wel 20 samples staan. Toch laad hij ze realtime als ik op mijn electronisch drumstel speel.

dat stelt geen barst voor. Ez drummer laad standaard rond de 200 tot 280 mb.

Das Schaap
5 februari 2007, 20:07
Voor elke "serieuze" vsti heb je wel minimaal 1 gig geheugen nodig eigenlijk.
Met 512 trok m´n computer echt bijna niks gewoon, en met 1 gig heb ik nog moeite met de grotere juweeltjes. DFH is volgens mij toch wel 1 van de zwaarste tegenwoordig, misschien dat Ivory ook veel vraagt maar die heb ik helaas niet. :satisfie:

Das geen drum vsti btw. :rockon:

Ezdrummer laadt bijna 300 mb, de uitbreidingen laden minder.
Maar ze zijn het allemaal waard !

TIMBER
5 februari 2007, 21:19
dat stelt geen barst voor. Ez drummer laad standaard rond de 200 tot 280 mb.

Het aantal samples in de LM4-MarkII bedraagt ook meer dan 200MB... toch totaal geen problemen mee..!!

TIMBER
5 februari 2007, 21:20
Voor elke "serieuze" vsti heb je wel minimaal 1 gig geheugen nodig eigenlijk.
Met 512 trok m´n computer echt bijna niks gewoon, en met 1 gig heb ik nog moeite met de grotere juweeltjes. DFH is volgens mij toch wel 1 van de zwaarste tegenwoordig, misschien dat Ivory ook veel vraagt maar die heb ik helaas niet. :satisfie:

Das geen drum vsti btw. :rockon:

Ezdrummer laadt bijna 300 mb, de uitbreidingen laden minder.
Maar ze zijn het allemaal waard !

Nou dat is het punt... ik heb eigenlijk nergens problemen mee..!! Maar zal morgen eerst maar eens een geheugen uitbreiding halen.

Ic3gl0vE
6 februari 2007, 00:55
Er zijn pianosamplepakketten van vele gigabytes, daar heb je ook geen 6gb intern geheugen voor nodig (dat snapt windows niet eens). Zelfs de grootste vsti's kun je met relatief weinig geheugen nog draaien zonder problemen, als ze maar van diskstreaming gebruik maken! Volgens mij doet dfh2 dat niet, draaide hier ook voor geen meter.
EZdrummer geen problemen trouwens, ik heb ook een athlon 2400+ met 512mb ram. Alleen m'n cpu gaat af en toe over z'n nek als ik van groovepattern wissel maar ach, dat is te doen.

TIMBER
6 februari 2007, 08:33
Er zijn pianosamplepakketten van vele gigabytes, daar heb je ook geen 6gb intern geheugen voor nodig (dat snapt windows niet eens). Zelfs de grootste vsti's kun je met relatief weinig geheugen nog draaien zonder problemen, als ze maar van diskstreaming gebruik maken! Volgens mij doet dfh2 dat niet, draaide hier ook voor geen meter.

Idd.. heb nu mijn 512 uitgebreid naar 1 gig maar nog steeds problemen. Dus bij deze een DFH2 pakket te koop.



EZdrummer geen problemen trouwens, ik heb ook een athlon 2400+ met 512mb ram. Alleen m'n cpu gaat af en toe over z'n nek als ik van groovepattern wissel maar ach, dat is te doen.

Idd... dat probleem had ik ook maar is nu verholpen. Dus was toch niet helemaal voor niets. Dus blijf wel bij de EZ-drummer voor de loops en de LM4-MarkII voor realtime..!!!

harrie-beton
6 februari 2007, 14:11
Windhoos is niet zo goed hoor..
Ik zou eerst de PC even formatteren en met verse installatie kijken welke problemen er dan nog over blijven.
Daarna pas DKFH te koop zetten..

TIMBER
6 februari 2007, 14:31
Windhoos is niet zo goed hoor..
Ik zou eerst de PC even formatteren en met verse installatie kijken welke problemen er dan nog over blijven.
Daarna pas DKFH te koop zetten..

Neen Windhoos is zekers niet goed al verdien ik er mijn geld mee..!!
Maar de install was nog vrij recent... en heb er buiten Cubase en toebehoren niet veel extra's op staan. Twee x 100 gig aan schijven waar ongeveer 40% van bezet is..!! Dus zou toch wel makkelijker moeten gaan dunkt me. Probleem is denk ik dat DFH2 alle samples tegelijk in het geheugen laad om ze soepeler realtime te laden. Helaas denk ik dat ze hierin hun doel een beetje voorbij schieten doordat de samples danwel start klaar staan maar de performance van je PC achteruit holt.

harrie-beton
7 februari 2007, 00:12
Ok, dan geven we Windhoos niet de schuld.
Dan geheugen erbij - zo duur is dat niet? In 2003 hadden al mijn machines al 1 gig ram. Nu 3 gig, meer heeft weinig zin omdat .... Windhoos het vaak niet gebruikt..

STW
7 februari 2007, 10:11
ik las gister dat windows vista de mogelijkheid heeft om een usb-stick of zo'n flash-kaartje van je fototoestel als extra ram-geheugen te laten gebruiken

niet echt on topic misschien, maar toch leuk voor zware muzieksoftware

harrie-beton
7 februari 2007, 11:56
Om Vista te installeren heb je veel pc kracht nodig dus dat maakt het probleem erger.
Ik zou dit jaar VISTA met rust laten en eerst alle nerds de fouten op laten zoeken.'

TIMBER
7 februari 2007, 14:46
Om Vista te installeren heb je veel pc kracht nodig dus dat maakt het probleem erger.
Ik zou dit jaar VISTA met rust laten en eerst alle nerds de fouten op laten zoeken.'


A M E N !!!

TIMBER
7 februari 2007, 14:48
Ok, dan geven we Windhoos niet de schuld.
Dan geheugen erbij - zo duur is dat niet? In 2003 hadden al mijn machines al 1 gig ram. Nu 3 gig, meer heeft weinig zin omdat .... Windhoos het vaak niet gebruikt..


Nou met 2 gig gaat Windhoos ook niet al te efficiënt om..!!

armageddon
7 februari 2007, 16:14
Nou met 2 gig gaat Windhoos ook niet al te efficiënt om..!!

Ach, veel Opensource-mensjes kunnen ook niet goed en memory-efficient programmeren hoor.
Mijn muziekbak met 768MB Ram, een Pentium 4 2,8GHz en 300GB HDD draait perfect, zelfs met DFHS Superior. Mijn andere bak met 2GB geheugen en beetje identiek verder draait uiteraard 2x beter met veel plugins etc.

michiel "blade RH4 c"
12 februari 2007, 17:35
ik werk dus ook met DFHsuperior en heb nergens problemen mee.

ik heb een p4 2.8ghz en 2gig intern winxp(2gig is toch ook wel de standaard als je met zulke zware vsti's gaat werken)

de grootste drumbanks die ingeladen heb waren 1.5gig en toen liep het nog wel..... maar je kan de samples ook verkleinen doormiddel die speciale fucntie die ze er in gemaakt hebben (je hoort echt geen verschil in kwaliteit)

de drumkit die ik nu meestal gerbuik is 630mb als ik nu een project in cubase heb openstaan met 20tracks en een hoop plugins en DFH heb ik nergens problemen mee....

is je hardeschijf wel snelgenoeg? (7200?)...zou ook kunnen meespelen..5200 is te langzaam.