PDA

View Full Version : Soundsamples van 5 cleanbakken!!!



Toaster
5 februari 2007, 00:14
He,
Zelf even op de zondagmiddag 5 sampletjes gemaakt van 5 cleankanaaltjes....

Ik heb telkens dezelfde melodie gebruikt (let niet op sloppy gitaarspel).
Opgenomen met:
een Line6 Toneport UX1 (geen effecten uiteraard)
Shure Beta 57A

Versterkers:

Fender Blackface Pro Reverb '65

Marshall Superlead '76 over een Koch 2x12 met Celestion Creambacks

Fender Dual Showman over een Koch 2x12 met Celestion Creambacks

Blonde Brownface Bandmaster (64) Blond 2x12 cabje met weber alnico en weber ceramisch. (microfoon voor de ceramische)

Koch Powertone over de Blonde 2x12

Gitaar:
Fender Strat Plus met Lace Sensors

AAN JULLIE NU DE VRAAG WAT IS WAT EN WELKE VIND JEZELF HET LEKKERSTE KLINKEN!!!!

Clean 1 http://www.mediamax.com/coolblended/Hosted/1.wav
Clean 2 http://www.mediamax.com/coolblended/Hosted/2.wav
Clean 3 http://www.mediamax.com/coolblended/Hosted/3.wav
Clean 4 http://www.mediamax.com/coolblended/Hosted/4.wav
Clean 5 http://www.mediamax.com/coolblended/Hosted/5.wav

En hier een andere server omdat mijn datalimiet op is voor bovenstaande linkjes:
Clean1 http://www.uncledig.com/index.php?option=com_content&task=view&id=542
Clean2 http://www.uncledig.com/index.php?option=com_content&task=view&id=543
Clean3 http://www.uncledig.com/index.php?option=com_content&task=view&id=544
Clean4 http://www.uncledig.com/index.php?option=com_content&task=view&id=546
Clean5 http://www.uncledig.com/index.php?option=com_content&task=view&id=547

Tip: eerst downloaden. Je hoort niet het verschil als je 5 minuten moet wachten...

En nog even een foto om te patsen :-)
http://i73.photobucket.com/albums/i218/pauel_photos/2005_0731stackje0353.jpg

BS
5 februari 2007, 01:14
geen idee wat wat is ken ik deze amps ook niet goed genoeg voor ..

maar

vond 1 en 3 het lekkerst waarbij 3 wat sprankelender was en 1 wat warmer.

Dan 5, wel lekker fel maar niet "harsh"

4 maar vooral 2 vond ik helemaal niets.

dus op een rijtje van lekkerst naar slechtst 3 1 5 4 2
na nog eens luisteren zou ik dan voor 3 gaan als lekkerste clean:)

ok toch maar een gokje :D

5- Fender Blackface Pro Reverb '65

1- Marshall Superlead '76 over een Koch 2x12 met Celestion Creambacks

2- Fender Dual Showman over een Koch 2x12 met Celestion Creambacks

4- Blonde Brownface Bandmaster (64) Blond 2x12 cabje met weber alnico en weber ceramisch. (microfoon voor de ceramische)

3- Koch Powertone over de Blonde 2x12

drap
5 februari 2007, 02:55
Eén en vijf vond ik het beste klinken persoonlijk. Ik zal er wel vreselijk naast zitten, maar ik zal er niet verbaasd van staan dat nummertje vijf de Marshall is.

stevie_vp
5 februari 2007, 03:10
wilde gok
1 koch
2blackface
3marshall
4 dual showman
5 blonde brownface

vond 1 t lekkerst klinken

AART
5 februari 2007, 07:33
Top vijf van mij:

1
3
4
5
2

Weet niet welke wat is, ben niet zo thuis met deze amps.

MarkV
5 februari 2007, 07:40
Lastig hoor... Grote gok:

1. Koch Powertone
2. Fender Blackface Pro Reverb '65
3. Blonde Brownface Bandmaster (64)
4. Fender Dual Showman
5. Marshall Superlead '76

Vond persoonlijk nr 3. wat dikker klinker. Vooral 1 en 5 waren wat iel m.i.

RolandT
5 februari 2007, 08:01
Voor mij was 1 met voorsrpong het beste, 2 het minst goede, al de andere (zonder voorkeur) tss die twee.

Einzeln
5 februari 2007, 09:04
1 pro reverb
2 koch
3 het lekkerst bij deze stijl, want het meest rond, bandmaster
4 Marshall past niet bij de stijl
5 dual showman

Rutger
5 februari 2007, 09:36
Die Bandmaster moest ik er natuurlijk wel uit kunnen pikken...

Mijn lijstje, na 1x luisteren:

1. Koch
2. Fender Dual Showman
3. Fender Bandmaster
4. Fender Pro Reverb
5. Marshall Superlead

Moet er wel bij zeggen dat ik een beetje in de war raak door die verschillende cabs :confused:

ewout
5 februari 2007, 10:48
gok:

1 dual showman
2 pro reverb
3 bandmaster
4 koch
5 marshall


1 was favoriet, 2 minst favoriet. 3 was wat te vol voor mijn smaak, 4 miste wat karakter en 5 vind ik niet passen bij deze stijl, dus dat zal de marshall wel zijn had ik zo bedacht... bedankt voor het maken van de clips trouwens!

Negative K3 fan
5 februari 2007, 10:52
Waarom wav bestanden??

ik heb ze voor het gemak maar een beetje geknipt en plakt en in 1 mp3pro bestand gezet, ik kan het op deze manier makkelijker vergelijken, die versie kun je hier vinden:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=659476

1. vind ik lekker klinken, maar mist misschien wat diepte?
2. klinkt te dun
3. klinkt lekker warm, maar itt nummer 1 heeft deze veel diepte in het geluid
4. klinkt nog wat warmer, maar iets te droog.
5. klinkt wat dunner dan de rest (behalve 2 dan), wat meer funky. Hij heeft wel iets heel lekkers in het hoog.

2 is veruit het minst en voor de rest zit er genoeg verschil tussen, maar niet zozeer beter of slechter. Ik denk dat voor mij nummer 3 het best werkt.

Als ik jazz zou spelen zou ik voor 1 en 4 gaan.

Ik zou kunnen zeggen dat die 2e de marshall wel eens zou kunnen zijn, omdat hij zo plat klinkt, maaar ik heb het idee dat dat meer aan de speakers ligt...

GuitarMaster
5 februari 2007, 10:53
1. Koch
2. Dual Showman
3. Bandmaster
4. Superlead
5. Pro Reverb

Vond clipje 3 het beste klinken.

Rinze
5 februari 2007, 11:16
4 en 5 doen het helemaal niet?

ljt
5 februari 2007, 11:20
1. Koch
2. Superlead
3. Bandmaster
4. Dual Showman
5. Pro Reverb

brunodb
5 februari 2007, 12:01
absoluut geen idee wat wat is maar vond 1 en 3 het lekkerste klinken en vijf kon er ook mee door. 2 vond ik verschrikkelijk. lelijke schelle boel en vier was niet slecht, maar een beetje te dof.

ben zeer benieuwd naar welke versterker bij welke clip hoort

Toaster
5 februari 2007, 12:35
He leuk dat er al zoveel reacties zijn!!!!

Niemand heeft het tot nu toe goed geraden. Ik laat jullie nog even in het ongewisse...

Negative K3 fan
5 februari 2007, 12:48
4 en 5 doen het helemaal niet?

probeer anders mijn link, die moet het doen...

ponq
5 februari 2007, 13:02
links werken op dit moment geen van allen.

Mitch
5 februari 2007, 13:11
Ik weet niet of je over de datalimiet heen zit, maar ik kan tot mijn spijt niet meedoen met het raadspelletje :mad:

up-guitarman
5 februari 2007, 13:14
Mm, ik ben ook te laat :(

Negative K3 fan
5 februari 2007, 13:19
voor de mensen die de originelen niet meer kunen downloaden:

check DEZE LINK!! (http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=659476)

Mitch
5 februari 2007, 14:09
Thanks ! Ik moet zeggen: de stukkies zijn zó kort en er zijn wel duidelijke verschillen, zeker in het laag, maar om daar nou effe blind de amps uit te halen... geen doen.

Azrael
5 februari 2007, 14:18
Ik vond 1 en 3 leuk en de rest matig. De mooiste vond ik nummer 3 die stak met kop en schouders boven de rest uit. Maar ik heb geen idee welke amps het zijn , dat soort dingen kan ik helemaal niet. Nummer 2 is overgens echt vreselijk.

Ibanez RuleZ
5 februari 2007, 14:36
zoals velen: 1 en 3 vond ik goed, 2 was ronduit kut; ontzettend dun, 4 te nasaal en 5 liet geen indruk achter.

ik denk 3 als beste, 1 daarna, 4 en 5 gedeelde plaats en 2 met afstand de minste.

gokken doe ik niet aan, maar k maak me sterk dat 1 van de beste 2 wel eens een fender zou kunnen zijn

ik hoor wel overeenkomsten tussen 1 en 3... zou dat misschien het cabinet kunnen zijn?

harrald

Toaster
5 februari 2007, 14:41
ik zal eens kijken of ik via een andere server kan vinden, lukt me pas vanavond.

En versterker 2 zal ik nog eens opnieuw opnemen. Die staat wel schel afgesteld......

Ik zal morgen denk ik de uitslag geven....

skabouter
5 februari 2007, 17:22
welke gitaar eigenlijk?

ik vind het erg lastig, mar ik gok maar:
1 marshall
2 pro reverb
3 koch
4 bandmaster
5 dual showman

de reden hiervoor is dat ik 1 en 3 duidelijk wat wolliger vind dat de felle rest. lijken me dus de marshall en koch, maar ik ken de rest van die fenders niet goed, en tis allemaal 1 pot nat, dus das vooral de gok..............

wanneer de grote uitslag en welke amp win je als je het goed heb? ik ga voor de marshall

hendrix_appendix
5 februari 2007, 17:36
@Toaster: Is dat allemaal van jouw? R-spect Brotha!

Toaster
5 februari 2007, 17:39
Ik geef de uitslag nu alvast omdat ik zie dat via de nieuwe server je bij het downloaden kan zien hoe de versterkers heten :(


Versterker 1 De Fender Bandmaster
Versterker 2 De Fender Dual Showman
Versterker 3 De Koch Powertone
Versterker 4 De Fender Pro Reverb Blackface
Versterker 5 De Marshall Superlead

Leuk om te zien dat als je er geen merk op plakt iedereen op zijn oren moet afgaan. De Bandmaster is voor mijzelf de topper.

In het echt klinkt het allemaal wel wat voller moet ik zeggen, vooral de bandmaster klinkt zelfs onstuimig. Dit komt door het magistrale 2x12 cabinet, hierdoor klinkt de Koch ineens ook heel anders.

Ik zal nog even de moeite nemen om de Showman er beter op te zetten.

In ieder geval bedankt voor de leuke reacties!!!

En NegK3 bedankt voor het hosten!

Toaster
5 februari 2007, 17:41
@Toaster: Is dat allemaal van jouw? R-spect Brotha!

Yess!!! De Koch gaat er waarschijnlijk vanavond uit. En hiervor had ik ook nog een MusicMan 2x10. Die kon zich hier ook makkelijk mee meten.

skabouter
5 februari 2007, 17:49
pfff, ik had er maar 1 goed, de koch :(

welke gitaar heb je gebruikt en welke pu stand?

Toaster
5 februari 2007, 17:51
Fender Strat Plus met lace sensors hals element

De Bandmaster is de enige amp die alle elementen lekker kan laten klinken.
Gevolgd door de Pro Reverb.

MarkV
5 februari 2007, 19:55
Ik zal nog even de moeite nemen om de Showman er beter op te zetten.


Graag, want die Fender Dual Showman kwam er nu toch wel unaniem slecht uit. En dat lijkt me niet terecht gezien de clean performance van de Fenders in het algemeen.

En die Koch valt me heel erg op. Mooi dik geluid hoor.

drap
5 februari 2007, 20:03
Ghehe, honderd procent score :D Oke, ik kon dan ook alleen de Marshall eruit halen en de rest heb ik me maar niet aan gewaagd :sssh:

Negative K3 fan
5 februari 2007, 20:22
In het echt klinkt het allemaal wel wat voller moet ik zeggen, vooral de bandmaster klinkt zelfs onstuimig. Dit komt door het magistrale 2x12 cabinet, hierdoor klinkt de Koch ineens ook heel anders.

En NegK3 bedankt voor het hosten!

ja die nummer 1 heeft wel de lekkerste bas, ook leuk dat 5 die marshall is, ik vind het hoog daarvan echt lekker, een lekker metalig geluidje eraan. 3 is gewoon alround en komt waarschijnlijk door de opnames het best uit de verf...

matty
11 februari 2007, 13:05
ik vond de laatste het lekkerste klinken

guitartub
11 februari 2007, 13:19
Ik vond nummer 3 het lekkerst klinken gevolgd door 1.
De Koch? Mmmm.

heavy-metal-thunder
11 februari 2007, 15:03
Mijn pronostiekje:

1. is de Bandmaster, vrij zeker van want mijn maat heeft een blonde 63 BM gehad. Je hoort er wel dat Fender clean in, maar een BM is wat warmer
2. is een Fender
3. lijkt me wat moderener, gok op koch (maar Koch is niet gekend in België = ik zoek alvast naar uitvluchten)
4. ook een Fender
5. Marshall, vrij zeker van van, want heb zelf al een paar 1987's gehad. Alhoewel het met mijn greenback cab wat warmer overkomt (kan ook te maken hebben met opname)


1 en 3 vond ik toch wel het best, dan 4, daarna 5 en 2 vond ik toch wel het minst.

marter544
11 februari 2007, 16:02
Mijn volgorde van best naar slecht: 1-3-5-4-2. Ik vond 2 echt helemaal nergens naar klinken, maar 1 klinkt echt heerlijk! Warm, romig, en toch sprankelend!

LP_CL
11 februari 2007, 17:14
Mijn pronostiekje:

1. is de Bandmaster, vrij zeker van want mijn maat heeft een blonde 63 BM gehad. Je hoort er wel dat Fender clean in, maar een BM is wat warmer
2. is een Fender
3. lijkt me wat moderener, gok op koch (maar Koch is niet gekend in België = ik zoek alvast naar uitvluchten)
4. ook een Fender
5. Marshall, vrij zeker van van, want heb zelf al een paar 1987's gehad. Alhoewel het met mijn greenback cab wat warmer overkomt (kan ook te maken hebben met opname)


1 en 3 vond ik toch wel het best, dan 4, daarna 5 en 2 vond ik toch wel het minst.
Proficiat met uw uitermate sterke gokprestatie :chicken:

heavy-metal-thunder
11 februari 2007, 17:44
Proficiat met uw uitermate sterke gokprestatie :chicken:

van de bandmaster en de Marshall was ik vrij zeker. Koch ken ik totaal niet, maar de was een beredeneerde gok: klonk toch ergens wat moderner, maar deed me ook aan een BM denken. Aangezien de Koch op BM cab stond, gegokt op de Koch. En de 2 andere fenders ken ik onvoldoende om ze uit elkaar te halen, maar het 2de clipje smaakte me het minst.

Edit: ik begrijp je... topic starter heeft de antwoorden al gegeven... Dom van me.

Luke-wannabe
12 februari 2007, 01:26
welke gitaar heb je gebruikt en welke pu stand?
Ik vraag me af: Hoor je dat niet?

Ik vind denk ik 1 en 4 het lekkerste. 1 is lekker warm, 2 te schel, 3 heeft te veel van een frequentie die mij niet aanstaat, 4 lekker no nonsence geluid, 5 heeft iets te veel hoog voor mijn smaak.

e!
12 februari 2007, 02:07
Vond ze allemaal wel lekker klinken op hun eigen manier, behalve de Marshall. Die kon mij niet bekoren.

Kun je niet ook eens eenzelfde vergelijking maken met distorted sounds? Hoewel het qua raden voor de kenners hier niet al te moeilijk zal zijn (voor mij wel ;)) lijkt het me wel leuk om te horen.

Toaster
12 februari 2007, 11:26
verrek doen de linkjes het weer???? Ik was door mijn data limiet heen. 1gig binnen 4 uur weggeklikt hier.

De vergelijking met distortie kan ik thuis niet met goed fatsoen doen. De Bandmaster en de Pro staan dan behoorlijk de flat hiero te shaken.

De Koch is verkocht dus die kan ik niet meer aan jullie laten horen.

Ik zal nu eens de verbeterde versie van de Showman erop zetten.