PDA

View Full Version : Duitstalige bandjes



Mitch_mashinguard
4 februari 2007, 23:38
Yo dudes,

ik ben de laatste tijd helemaal verslaafd aan de Duitse taal in de muziek, nu ik een paar chille Duitse bandjes ken. Maar ik wil meer, want Duits is tof :rockon: !
Kennen jullie dus nog wat chille Duitse bandjes, liefst iets in de richting van rock/punk/new wave/(electro)pop?

thnx

BamBuFan1
4 februari 2007, 23:55
Yo dudes,

ik ben de laatste tijd helemaal verslaafd aan de Duitse taal in de muziek, nu ik een paar chille Duitse bandjes ken. Maar ik wil meer, want Duits is tof :rockon: !
Kennen jullie dus nog wat chille Duitse bandjes, liefst iets in de richting van rock/punk/new wave/(electro)pop?
thnx

Om mee te beginnen: Wir sind helden, Silbermond, Die Ärzte, en natuurlijk Die Toten Hosen.

hoofd
5 februari 2007, 08:34
Welle:Erdball moet je dan zeker uitchecken, ben er al jaren fan van! Het is jaren-80 electropop met de Commodore 64 als basis..

Wizo is leuke Duitse punk, met erg melige teksten. Subway to Sally is gave Duitse folkmetal, ook erg aan te raden.

In de gothic/industrial hoek zitten ook veel Duitsers, maar 't moet maar net je stijl zijn.. Bands als Das Ich, Deine Lakaien, Blutengel bijvoorbeeld.

Laibach zingt ook veel in 't Duits, das de band waar Rammstein de mosterd vandaan heeft gehaald.. :satisfie:

Harry
5 februari 2007, 09:05
Spider Murphy Gang? (blijft een geweldige naam!!!)

AutoStatic
5 februari 2007, 10:17
Klee is erg ok. En Wir Sind Helden natuurlijk. Wenn Es Passiert is een wereldnummer. Maar mijn favo's blijven Abwärts en natuurlijk Einstürzende Neubauten. Maar da's wel meer krakersspul. Bijna het tegenovergestelde van Laibach, dat zijn halve fascisten man ;)

Mitch_mashinguard
5 februari 2007, 11:24
Welle:Erdball moet je dan zeker uitchecken, ben er al jaren fan van!

Mede door Welle Erdball is mijn verslaving voor Duits in de muziek opgewekt. Welle:Erdball is echt geniaal!

En thnx voor alle reacties, ik heb voor de komende tijd wel weer redelijk wat voer geloof ik (meer ideeën zijn altijd welkom :) )

hoofd
5 februari 2007, 20:46
Bijna het tegenovergestelde van Laibach, dat zijn halve fascisten man ;)

Laibach zijn gewoon een stel fascisten, al hebben ze dat nooit bevestigt, noch ontkent. En alleen al daarom vind ik ze geweldig, met de "laat iedereen maar denken wat ze willen, wij zeggen toch niks!" :D
Als je die interviews met ze leest, geweldig leesvoer! Zoveel filosofisch en politiek gelul zonder ook maar in feite iets te zeggen, super!

Einstürzende Neubauten is ook wel lachen, al haak ik wel een beetje af bij 10 minuten durende symonfies met haardrogers en ventilators..

AutoStatic
6 februari 2007, 10:15
Laibach zijn gewoon een stel fascisten, al hebben ze dat nooit bevestigt, noch ontkent. En alleen al daarom vind ik ze geweldig, met de "laat iedereen maar denken wat ze willen, wij zeggen toch niks!" :D
Als je die interviews met ze leest, geweldig leesvoer! Zoveel filosofisch en politiek gelul zonder ook maar in feite iets te zeggen, super!

Einstürzende Neubauten is ook wel lachen, al haak ik wel een beetje af bij 10 minuten durende symonfies met haardrogers en ventilators..

Ha ha ha, nou Halber Mensch is best om aan te horen hoor. Was er vroeger helemaal leip van, had zelfs het EN logo uitgeschoren in m'n nek en dat logo ook op een shirt gespoten met een sjabloontje. Abwärts is trouwens met FM Einheit, de drummer van EN.

L4A
9 februari 2007, 15:51
Oomph! niet te vergeten, een soort Rammstein maar dan iets melodieuzer.

En cool om ook 'Blutengel' te zien staan hier, inderdaad zitten er in die EBM/electro/industrial scene veel Duisters.
ASP, Seelenkrank (ander project van Blutengel/Chris Pohl), Rotersand, Feindflug, C Drone Defectom er nog een paar te noemen.
(heb thuis veel op cd maar ik weet niet zoveel te repoduceren vanaf m'n werk).

Vanavond ga ik trouwens naar Summer Darkness/WinterEdition in Tivoli, Utrecht: @ Mitch als je W:E wilt horen.... daar wordt dat vanavond zeker gedraaid :) !!

StefMan
9 februari 2007, 16:03
Rammstein, KMFDM (vooral oudere KMFDM), Falco

MarkS
10 februari 2007, 00:35
Accept met gillend speenvarken Udo Dirkschneider!

vulvasonic
10 februari 2007, 17:49
Accept met gillend speenvarken Udo Dirkschneider!

Maar die 'zingt' in het Engels.

Nee, dan Heino. :D

L4A
15 februari 2007, 21:31
Ohja, Das Ich schiet me net nog te binnen (vage gasten: coole muziek).

Mitch_mashinguard
15 februari 2007, 22:19
Kej dan :) ik heb nu veel nummers van die bandjes geluisterd, meeste is echt tof... vooral wizo is lachen, jammer dat ze niet meer bestaan... Nu ff wat van Das Ich zoeken :)

birk
21 februari 2007, 11:33
Dit heb ik gezien op Eurosonic in Groningen echt vet!!
cobra killer trouwens ook die stonden op Lowlands.

zie voor meer links naar duitse electro.
http://www.supermerk.nl/links.htm

Groet De Birk
www.supermerk.nl