PDA

View Full Version : 3 weg footswitch



hugo123
4 februari 2007, 19:18
Is het mogelijk om zelf een 3 weg footswitch te maken waarmee ik dus 2 kanalen voor mijn versterker gebruik(clean-distortion). en het andere kanaal om mijn pedalboard aan te zetten. zodat ik dus kan kiezen of ik bijv clean wil zonder mijn effecten, en dan kan omscakelen naar clean met effecten?
en als hetb kan ook nog met aanduiding van een ledje
iemand een schemaatje ofzo?

hugo


moet ik dan gewoon: 2 schaklelaars aan en uit kopen en een scakelaar aan-aan, zodat ik dus met de aan aan kan kiezen of ik de ene neem dat is fx aan, o de andere dat is fx uit en gaat het signaal gelijk door naar de clean-distortion scakelaars?


hugo

hugo123
5 februari 2007, 21:24
ik weet al hoe het moet alleen als ik iets fout doe blaas ik dan niet m'n versterker op ofzo?
ooh ja en ik snap niets van die stroom die op zo'n uitgang staat als ik er een ledje bij wiol doen kan iemand dat uitleggen?


hugo

hadv
7 februari 2007, 00:07
zoek nou eerst eens uitgebreid in dit forum

hugo123
7 februari 2007, 17:09
ik heb het al gevonden, hugo

hugo123
10 februari 2007, 17:11
IK dacht dat ik het had gevonden. ik kon echt geen schema's vinden van die fx loop. Dus had ik iets bedacht wat opzich wel goed is, maar ik heb geen goede schakelaar. Nu heb ik een aan-aan schakelaar wat wel goed is maar die alleen het signaal omschakeled (mono). maar nustaat dus de massa overal doorvebonden maar dat kan niet, imv de pedalboard input, Omdat die dus gelijk met de output is door verbonden maar dat is de aarde van de input zit daar ook aan vast. het singaal komt ook bijde op een pool van de output. dus op de een of anderemanier, is ie aan het rondzingen ofzo.

kan iemand mij asjeblieft helpen?

hugo

www.mijnalbum.nl/Album=H8NBRIO4
hier zie je een schema

Pin en Pout betekenen pedalboard in en pedalboard out

aad
10 februari 2007, 21:46
IK dacht dat ik het had gevonden. ik kon echt geen schema's vinden van die fx loop. Dus had ik iets bedacht wat opzich wel goed is, maar ik heb geen goede schakelaar. Nu heb ik een aan-aan schakelaar wat wel goed is maar die alleen het signaal omschakeled (mono). maar nustaat dus de massa overal doorvebonden maar dat kan niet, imv de pedalboard input, Omdat die dus gelijk met de output is door verbonden maar dat is de aarde van de input zit daar ook aan vast. het singaal komt ook bijde op een pool van de output. dus op de een of anderemanier, is ie aan het rondzingen ofzo.

kan iemand mij asjeblieft helpen?

hugo

www.mijnalbum.nl/Album=H8NBRIO4 (http://www.mijnalbum.nl/Album=H8NBRIO4)


hier zie je een schema

Pin en Pout betekenen pedalboard in en pedalboard out

Als je dit zelf terugleest begrijp je het dan? Ik niet sorry.
Ik zie ook geen schema op die pagina van je. Ik zie wel een bimbox (hammond kastje) met een aantal pluggen.

hugo123
10 februari 2007, 22:12
de tweede foto is een "schema". dat ik ff snel heb getekend

maar ik ben erachter datb ik gewoon een looper moet gebruiken. (stom van mij :mad: )
iemAND EEN SCHEMA

hugo

madman
10 februari 2007, 22:27
heeft je amp een fx-loop-switch mogelijkheid?

hugo123
10 februari 2007, 22:35
nee, helaas niet. anders was ik al lang klaar geweest.


hugo

madman
10 februari 2007, 22:38
je wilt dus eigenlijk gewoon een bypasspedaal en een chanalswitch in één maken?
met de ene knop het kanaal kiezen, en met de andere de effecten aan of uit?
of wil je dat zodra het gas erop gaat de effecten uit staan?

hugo123
10 februari 2007, 22:41
Het is wat anders geworden, ik wil nu alleen nog maar kiezen of ik over m'n effecten speel, (via effecten loop) of zonder effecten. (gelijk in de vertsterker) dus ik wil kunnen kiezen of ik speel via m'n effectpedalen, of gelijk in de amp.


hugo

madman
10 februari 2007, 22:58
als je het idee op deze site (http://fulltone.com/PDfFiles/AB_switcher.pdf) combineert met een dingetje waarmee je de output van je effecten tegelijkertijd met de directe output in je amp kan prikken zou het moeten werken

het enige waar ik onzeker over ben is dat als je de output van je effecten direct vastsoldeert aan de kabel voor het directe geluid, of het dan je geluid beinvloedt.

hugo123
11 februari 2007, 10:38
het spijt me zeer, maar ik snap er niks meer van.
kun je mij het nog een keer uitleggen.



hugo

madman
11 februari 2007, 11:15
ja, sorry het bier begon op te raken;)

die website waar ik naar verwees is een ontwerp voor een A/B box
daar komen twee signaalkabels uit, eentje zou naar je effecten gaan, en eentje rechtstreeks naar je versterker
dan moet je alleen nog zorgen voor iets waardoor de kabels ná je effecten weer samenkomen met die directe kabel
zoiets;

gitaar----A/B box---effecten----|
................|.......................... |
................|.......................... |
................---------------------------versterker

(puntjes negeren, kon m anders niet tekenen)

ik weet alleen niet zeker of je de kabel ná je effecten zomaar aan je directe kabel vast kan solderen, want het zou kunnen dat het je geluid beinvloedt

hugo123
11 februari 2007, 11:28
ik snap hem, bedankt, en nog een vraag: die kabels zijn het signaal kan ik de aarde, massa, afscherming overal aanelkaar verbinden?


hugo

madman
11 februari 2007, 11:45
vat denk ik niet helemaal wat je bedoelt, maar ik neem aan dat je gewoon mono-jacks tussen alles in gebruikt, een kant van die kabels dragen het signaal (+ zeg maar) en de andere ervan fungeert als de massa/aarde (-), dus als het goed is moet dat vanzelf goed komen

hugo123
11 februari 2007, 12:20
ik gebruik inderdaad gewoon mono jacks, en die geven inderdaad signaal+ en massa, aarde, afscherming maar moet ik die massa, aarde, afscherming overal aan elkaar solderen of niet?



hugo

madman
11 februari 2007, 12:39
die moeten volgens mij allemaal naar de (-) pool zeg maar, niet helemaal zeker, maar volgens mij moet het zo...

hugo123
11 februari 2007, 14:00
oke, bedankt, dus alles doorverbinden.



hugo

hugo123
11 februari 2007, 14:04
ik heb een schematje gez\ien bij die site: singlecoil(zie topic true bypass looper in forum effectpedalen)
en daar heb ik een schematje van als ik dat volg moet het lukken, maar waar ik dus onzeker over was was of je de massa overal mag doorverbinden dus bedankt, en die a/b box is ok een erg goede tip, alleen van mij hoefen die ledjes niet.



hugo

madman
11 februari 2007, 14:06
ok, succes iig!!!

hugo123
11 februari 2007, 14:35
bedankt.


hugo