PDA

View Full Version : H2O verdrive???



qwertyuiop
4 februari 2007, 19:10
hoi,

ik heb vorige week een H2O gekocht, maar bij de chorus over het cleane kanaal van mijn amp, gaat-ie licht oversturen. (volume wordt dan ook iets harder) best leuk als je dat wilt, maar dat wil ik dus niet....
hebben anderen daar ook last van, of moet ik terug om 'm te ruilen?

thanx for the answers....

Dirk_Hendrik
4 februari 2007, 19:57
Wat is licht? De meets analoge chorussen die ik ken hebben wel een beetje last van oversturing, zeker in het middengebied (je G-en D snaar). Als je luistert naar iemand als Mike Stern (Ibanez CS-9) merk je op gegeven moment dat hij daar expliciet gebruik van maakt.

qwertyuiop
4 februari 2007, 21:13
oke, kijk, dat wist ik dan weer niet. ben pas sinds kort met pedaaltjes in de weer, heb altijd op een rack met een multi-efxprocessor gespeeld, dus heb de ballen verstand van die pedaaltjes.
dus een lichte "overdrive" zou best eens normaal kunnen zijn....

terug naar m'n rack, en gauw.... ;-)

Dirk_Hendrik
4 februari 2007, 21:15
Of er gebruik van maken. Het bevalt mij al jaren. ;)

qwertyuiop
4 februari 2007, 21:20
eerlijk gezegd heb ik gisterenavond gelijk al tijdens de eerste gig met m'n nieuwe setje (DC5 en een paar pedaaltjes) de chorus van de H2O gebruikt als een soort cleane "boost". een tikje harder en een lichtjes overstuurd.....is best bruikbaar her en der natuurlijk. Maar ik heb de H2O uiteindelijk natuurlijk gewoon gekocht voor de chorus (en de delay), dus dat is dan wel jammer. vind de chorus van die H2O zowieso niet geweldig, maar goed.....all's doing fine! wellicht later nog eens op zoek naar een echt lekkere chorus (die wellicht iets "cleaner" blijft...)

Dirk_Hendrik
4 februari 2007, 21:41
vind de chorus van die H2O zowieso niet geweldig,

Joh! Heb je me sig gezien! ;)

Bernardduur
4 februari 2007, 22:12
Mijn Small Clone cut juist wat.........

Nu dat ik hem verholpen heb kan ik hem instellen tot een cleane boost :)

Speeddemon
4 februari 2007, 22:24
Joh! Heb je me sig gezien! ;)
Hiey B, is die distortion nog wel te verhelpen uit een CS9 of BC9?
Met humbuckers wordt 't mij nu echt te gortig...

Bernardduur
4 februari 2007, 22:30
Hiey B, is die distortion nog wel te verhelpen uit een CS9 of BC9?
Met humbuckers wordt 't mij nu echt te gortig...

Kweenie; zal eens kijken

Speeddemon
4 februari 2007, 23:08
Kweenie; zal eens kijken
Ik bedoelde eigenlijk een andere B. :satisfie:

Bernardduur
4 februari 2007, 23:32
Dacht ik al!

LOL

vinni
4 februari 2007, 23:49
Distortion met humbuckers in een analoge chorus komt inderdaad veel voor.
Soms helpt het als je de headroom vergroot met een 18V adapter i.p.v. de gebruikelijk 9v. Maar dit kan niet altijd. Heeft geloof ik te maken met condensatoren die niet tegen 18V kunnen......

Tja....

Vinni

Rutger
5 februari 2007, 09:40
Apart zeg, nooit eerder van gehoord. k heb een tijdje een Coolcat gehad en had daar nooit last van...

die liep btw inderdaad op 18V :)

qwertyuiop
5 februari 2007, 09:54
Joh! Heb je me sig gezien! ;)

haha, ja, dat was me gelijk al opgevallen.... na, ik doe 'm nog ff niet weg, kan er nog wel even mee leven. maar ik ben ook van plan een blade met humbuckers aan te gaan schaffen, en dan zal die overdrive me w.s. wel te gortig worden, dus dan gaat-ie alsnog weg denk ik zo....

robert-gitarist
5 februari 2007, 14:48
Hmm chorus met een randje drive heb ik geen last van.Mijn CE-2 bevalt uitermate goed :D Wel had ik dat met mijn Phase90 van MXR.Dit heb ik laatst ff verholpen met de R28 mod.Maar kan dat ook niet op de H2o?Bedoel,bij MXR waren het paar weerstandjes verwijderen,is dit niet mogelijk bij de Visual Sound?
Ik zal nu ongetwijfeld wel iets super doms roepen omdat het schema van een Chorus anders is dan een Phaser maar goed,ik ben een ware n00b op dit gebied :D

Firebird
5 februari 2007, 15:34
eerlijk gezegd heb ik gisterenavond gelijk al tijdens de eerste gig met m'n nieuwe setje (DC5 en een paar pedaaltjes) de chorus van de H2O gebruikt als een soort cleane "boost". een tikje harder en een lichtjes overstuurd.....is best bruikbaar her en der natuurlijk. Maar ik heb de H2O uiteindelijk natuurlijk gewoon gekocht voor de chorus (en de delay), dus dat is dan wel jammer. vind de chorus van die H2O zowieso niet geweldig, maar goed.....all's doing fine! wellicht later nog eens op zoek naar een echt lekkere chorus (die wellicht iets "cleaner" blijft...)

OT: probeer eens een DC-2 van Boss. Klinkt geweldig!! Ik zag laatst trouwens dat Behringer ook een Dimension Chorus gaat uitbrengen, met ook 4 drukknopjes!! Ben benieuwd...