PDA

View Full Version : Line 6 Strategie?



ruezzz
4 februari 2007, 16:38
Kreeg een mail dat Line6 weer een nieuw multi-fx uitheeft.
http://line6.com/floorpodplus/

Jullie zullen em al vast gezien hebben.

Wat ik niet helemaal snap, waarom grijpen ze met nieuwe producten weer terug op de 'oude' POD 2? Ik bedoel, de XT techniek is er toch al?

Wat is nu het verschil tussen deze en de XT Live...

Prijsverschil is eigenlijk ook niet echt erg groot.

Is de Floorpodplus overbodig? Zie ik iets over het hoofd? Of hebben ze nog 36.000 printplaatjes met de POD 2 in de weg liggen?

Zeg het maar...

outside
4 februari 2007, 18:11
waarschijnlijk bedoeld voor mensen die toch niet meteen het verschil zien/horen tussen xt en 2.0 en die dan denken dat ze beter af zijn met het floorpodplus

guitardude
4 februari 2007, 20:25
Dit vind ik ook nogal zinloos. Maar als zij denken dat ze er geld mee kunnen verdienen is het genoeg voor ze ;)

Ja,meneer
4 februari 2007, 20:25
Ziet er niet slegt uit, maar je hebt wel gelijk.
alles lijkt zo op elkaar bij hen

Nocki
5 februari 2007, 19:25
Denk dat pod 2.0 technologie best goedkoop zal zijn. er zal vast een doelgroep voor zijn.

vettavillenl
6 februari 2007, 23:34
Floorpod plus heeft andere effecten (sommige uit de 4x4 serie), en ook de opzet is anders.

Ik heb er ff mee kunnen spelen en de manier hoe het pedaal is opgezet is doordacht. Je kan gemakkelijk editen doordat alle parameters direct zijn in te stellen. En je hebt de mogelijkheid om in een patch verschillende effecten aan en uit zetten of patches te veranderen.

Voor de korte tijd dat ik ermee kan spelen heeft het op mij een positieve indruk achtergelaten..

ruezzz
7 februari 2007, 01:48
Mijn 'commentaar' was ook niet persé negatief bedoeld.
Ik vraag me meer af welk gat in het Line6 assortiment de Floorpod Plus vult.
Wanneer zou men voor de Floorpod Plus moeten gaan en wanneer voor de XT Live?

vettavillenl
7 februari 2007, 08:22
Mijn 'commentaar' was ook niet persé negatief bedoeld.
Ik vraag me meer af welk gat in het Line6 assortiment de Floorpod Plus vult.
Wanneer zou men voor de Floorpod Plus moeten gaan en wanneer voor de XT Live?

Ik het ook niet als negetief gelezen, je vraagt je gewoon iets af.

Het gat, denk ik, is dat de FloorPOD plus een nieuwe tussenstap is tussen FloorPOD en PODxt/PODxt Live. De een ervaart de POD sounds als beter dan de XT en andersom. POD met apart floorfloor is duurder.

Wil je repeteren of optreden met de POD en flexibel zijn om je sounds te editen dan is de Plus een optie. Meer een kwestie van wat je op dat moment de meest geschikte optie vindt.

Als ik moest kiezen (en de FloorPOD Plus is bescikbaar) dan zou ik voor daarvoor kiezen, maar dat is persoonlijk. Voor mij zou het aanvulling zijn voor de PODxt en FBV (schouwen en groot). En voor repetities lijkt het me een uitkomst.

Ik heb de FPP om een Orange aangesloten en dat was een prettige kennismaking. Totaal denk ik zo'n half uurtje mee zitten klooien.

Als je kijkt naar de totaalmarkt in de floormodelers dan ie je dat er voor ca. elke sprong van € 50,- een oplossing is.

Hans

Swan
7 februari 2007, 10:29
Voor de korte tijd dat ik ermee kan spelen heeft het op mij een positieve indruk achtergelaten..

ik had ook niet anders verwacht!

vettavillenl
7 februari 2007, 16:10
ik had ook niet anders verwacht!

Hee, voel je vrij om er zelf een uit te proberen en je mening te geven.

Nocki
7 februari 2007, 16:16
Tja.. Ik theorie ben ik helemaal om voor de XT live. ik moet m alleen nog gaan kopen. kom er alleen nog geen tegen...

Ik ben erg benieuwd hoe die klinkt. heb in het verleden de pod XT gehad en een Behringer V=amp pro. en dit wordt mijn 3e ervaring met modeling.

@Vettaville.nl Kan je een akoestische gitaar ook mooi versterken met een pod xt live over een monitor? als dat mogelijk is hoef ik geen aparte set te maken voor akoestische gitaar.

Swan
7 februari 2007, 16:44
Hee, voel je vrij om er zelf een uit te proberen en je mening te geven.

nee bedankt, heb al genoeg moddeling dingen geprobeert om te weten dat het niets is, geef mij maar n buizenbak met wat stompboxes

Nocki
7 februari 2007, 16:57
nee bedankt, heb al genoeg moddeling dingen geprobeert om te weten dat het niets is, geef mij maar n buizenbak met wat stompboxes

Je hebt helemaal gelijk. als je een buizenbak met stombox geluid wilt zit je bij modeling verkeerd. Als je wat meer eisen hebt kan je naast een racksetup haast niet anders.

vettavillenl
7 februari 2007, 17:08
Tja.. Ik theorie ben ik helemaal om voor de XT live. ik moet m alleen nog gaan kopen. kom er alleen nog geen tegen...

Ik ben erg benieuwd hoe die klinkt. heb in het verleden de pod XT gehad en een Behringer V=amp pro. en dit wordt mijn 3e ervaring met modeling.

@Vettaville.nl Kan je een akoestische gitaar ook mooi versterken met een pod xt live over een monitor? als dat mogelijk is hoef ik geen aparte set te maken voor akoestische gitaar.

Grofweg ja, het probleem van feedback blijft uiteraard betsaan. In PODxt Live zitten 'Tube Instrument preamp een Piezo acoustische amp en een Variax acoustic amp' die je al een eind op weg helpen.

Nocki
7 februari 2007, 17:11
Erg bedankt voor je antwoord. dat wou ik idd wetenn. ik denk dat er toch een rubber dop in het klankgat gaat om het een beetje feedback vrij te houden. bij de plaatstelijke muziekwinkel hebben ze me een feedback destroyer aanbevolen. dit deden ze natuurlijk met een ontzettend grote glimlach... :)

maar ik weet nu dat ik met 1 setup 2 gitaren kan bedienen en dus niet een 2e pedalen bord moet voor mn akoestische sound! dat is al heel fijn! erg bedankt voor je hulp vettaville!