PDA

View Full Version : Te zachte wijsvinger ?



Slevin
4 februari 2007, 15:35
Kan dit ? Ik moet nu werken met o.a. C/E x7555x en A/C# x4222x .. maar ik krijg met m'n wijsvinger wel die 3 snaren goed ingedrukt, maar wanneer ik dan mn ringvinger op die laatste zet dan moet mijn wijsvinger wel iets verschuiven maar dan kan ik met geen mogelijkheid die krengen goed laten klinken.
Of ik moet ZO hard drukken dat ik bijna m'n duim en wijsvinger verdraai. Wijsvinger wat scheef houden is ook geen optie want dan kan ik em niet grijpen.. tips ? O_o

-=JEROEN=-
4 februari 2007, 17:27
ik zet mn wijsvinger als barré neer bij deze akkoorden

dus bij x4222x doe ik eigenlijk 242222

de lage E-snaar demp ik met het topje van mn vinger, de hoge E sla ik niet aan

vind ik een stuk makkelijker dan alleen mn kootje verbuigen

Slevin
4 februari 2007, 17:36
Ook een optie inderdaad, alleen hou ik er persoonlijk niet van om 1 snaar niet aan te moeten slaan. Zover ben ik nog niet :P Eens kloten met verschillende manieren.

Maar zelfs met het leggen van een normale barre ( 333333 bijv ) drukt mijn wijsvinger toch soms niet echt alle snaren goed in, dit is niet altijd goed te horen maar soms denk ik toch echt wel dat mn wijsvinger gewoon veel te zacht is om die snaren normaal in te kunnen drukken. Jet gebeurt ook bijna nooit meer hoor, maar het blijft gek. Of het is de gitaar :P

BlackSun
4 februari 2007, 18:55
Oefening, echt.

Iedereen kan barrées spelen, ongeacht wat voor 'soort vinger' je hebt. En van te zachte vingers heb i knog nooit gehoord :P Allemaal een kwestie van oefening.

De akkoorden die jij beschrijft pak ik vaak ook als barré.

artnaz
4 februari 2007, 19:15
Gewoon oefenen ja. Voorlopig kun je voor de genoemde akkoorden ook de bovenste drie/vier snaren als barré nemen, is wat makkelijker.

Slevin
4 februari 2007, 20:23
Ah okay, mn leraartje zei ook al dat het gewoon simpelweg oefening betreft. Maar na tig keer proberen twijfelde ik toch ff aan zijn woord, nooit meer doen :P :hippie:

Pais
4 februari 2007, 23:27
Met een barre kun je de hoge e-snaar ook makkelijk dempen toch? Gewoon iets losser vast houden, dan is het vaak de e-snaar en de b-snaar die je dempt (en de b-snaar pak je toch met je andere vingers).
Ik speel de door jou genoemde akkoorden makkelijker zonder barre. Tijdens picking zou ik dit ook zo doen. Maar gebruik ik een slag, dan is een barre veel makkelijker, omdat je (zoals al genoemd) de snaren kunt dempen die je niet hebben moet.